Taxa i Odense ca. 1950
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 21-10-04 01:29

Min bedstefar kørte som taxavognmand rundt i Odense i sådan én.

Faktisk tror jeg, det var en 1934 som han overtog i 36.

Jeg har kun et enkelt billede af den, men nok til at se dens meget
karakteristisk snude og kølergrill.

Men jeg vil gerne vide mere om denne bil-model, og har faktisk søgt
efter en Nyhedsgruppe om veteranbiler, men hidtil forgæves.

Er der nogle, der ved noget om sådan én og/eller har lyst til en
dialog omkring den, så svar evt. direkte på mail-adressen...

Venligst
John
sir_john@vip.cybercity.dk

Fra : Brothers Keeper

Dato : 21-10-04 04:38

Hvad med nyhedsgruppen dk.fritid.bil

Bedste hilsner
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk
support@bk6.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 22-10-04 12:38

On Thu, 21 Oct 2004 05:38:04 +0200, "Brothers Keeper" <support@bk6.dk>
wrote:

>Hvad med nyhedsgruppen dk.fritid.bil
>
>Bedste hilsner
>Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk
>support@bk6.dk

Den har jeg da også prøvet, men fra en lidt anden vinkel... )

Men jeg mente også der var et "lokalhistorisk" perspektiv i det.

Venligst
John

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-10-04 07:44

John Drage Thomsen skrev:
> [...]

> Men jeg vil gerne vide mere om denne bil-model, og har faktisk
> søgt efter en Nyhedsgruppe om veteranbiler, men hidtil forgæves.

Hvis du har skannet dit billede af taxaen, kunne du jo også
vedhæfte billedet i gruppen dk.binaer.historie (eller i gruppen
dk.binaer, hvis du spørger i dk.fritid.bil).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-10-04 08:15

John Drage Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev Thu, 21 Oct 2004
02:28:45 +0200

>Men jeg vil gerne vide mere om denne bil-model, og har faktisk søgt
>efter en Nyhedsgruppe om veteranbiler, men hidtil forgæves.

Jeg havde for nogen tid siden et lignede problem (dog med en bil fra
begyndelsen af 1920'erne) og jeg fik overmåde god hjælp i gruppen
dk.fritid.bil

Udover bilens fabrikat, type og mulige fremstillingsår fik jeg også at
vide inden for hvilket åremål den pågældende type nummerplade var brugt
og i hvilket herred bilen var registreret.

Men det vil jo givetvis være nødvendigt på een eller anden led at vise
et billede af bilen.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred