øjensygdommme i herfølge
Fra : Michael Due Jensen

Dato : 05-10-04 12:06

hejsa.
tak for jeres oplysninger jeg vil tage kontakt til Erik kann og hører om det
er ham der har skrevet den artikel.artiklen omhandlede en slægt fra herfølge
området som havde den her øjensygdom.
ha en god dag.
mvh
t s Olsen

---

Fra : CFS2280

Dato : 06-10-04 08:13

Erik Kann sidder i DIS Danmarks bestyrelse, så hans emailadresse finder du
nok på DIS Danmarks hjemmeside.
mvh
Karen

Fra : Michael Due Jensen

Dato : 06-10-04 12:17

hejsa tak for jeres henvendelse.
jeg har kontakt til Leif men det er ikke den artikel. Erik kann har jeg
mailet til men han har ikke svaret endnu sååå jeg venter spændt.
mvh
ts Olsen

---

Fra : pm

Dato : 06-10-04 16:37

Ka ikke huske navnet..lige nu, men jeg menete på et tidspunkt at have
forbindelse til den omtalte familie, og skrev en efterlysning.. altså længe
siden.
Forskeren ringede mig op og spurgte om jeg havde en ØJENFEJL, hvilket jeg
kunne afkræfte. Ja, så var vi ikke i familie kunne forskeren oplyse, for
ALLE efterkommere havde dette særkende. Men blindhed var der ikke tale om.
Prøv at søge på DIS, i en af diskutionsgrupperne, måske dukke den ellers så
flinke mand frem igen

Preben Müller

PS. Stamfaderen er fra Sønder Dalby området.. herunder også Tureby og vist
især Sædder

Fra : Michael Due Jensen

Dato : 07-10-04 08:45

jeg vil prøve dis og se om jeg har held.
det er da rart der er nogen der har set artiklen. det er lige i de sogne jeg
selv forsker så chancen kunne jo være der for at det var familie men så
heldig skulle jeg ikke være.
ha en god dag
ts Olsen.

---

Fra : Kim

Dato : 07-10-04 19:27

Når du evt. finder frem til artikelen smider du så lige en note, evt.
et link herinde.

Jeg har selv aner i området Tureby, Sædder, Lille Linde, så jeg vil
også gerne læses den

Mvh
Kim

Fra : Michael Due Jensen

Dato : 07-10-04 21:58

det skal jeg nok.
t s Olsen
"Kim" <kim.larsen@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et link herinde.
>
> Jeg har selv aner i området Tureby, Sædder, Lille Linde, så jeg vil

---

Fra : pm

Dato : 08-10-04 10:42

Det dæmrer så småt....... "stamfaderen" hed (bent) Olsen
og boede i Ingstrup Ingelstrup med grene ud i de nævnte sogne. Husker han
fik en del børn, men har ellers fortrængt ham...... og vi skal tilbage før
1814 da jeg husker at have læst under døde i sognet, at en omstrejfende
kvinde blev begravet, ankom dagen før til bemeldte.... og det var ikke i de
ordnede opstiller født/konf/døde. Håber det giver lidt spor om alt andet
skulle svigte

Preben Müller