Lokomotiver på privatbaner i Vendsyssel
Fra : Jesper Holgersen

Dato : 21-07-04 21:49

Min oldefar var eksamineret kedelpasser og arbejdede gennem tiden mange
steder rundt omkring i Vendsyssel med lokomobiler og på diverse mergelbaner,
tørvegrave o.lign. Jeg har et par billeder af ham hvor han står foran et par
lokomotiver med navnene 'Ditte' og 'Grethe'. Jeg tænkte på om det var muligt
at identificere hvorhenne disse lokomotiver har kørt, baseret på navnene på
lokomotiverne? Jeg har ingen identifikationsnumre på lokomotiverne.

Jeg har fået fortalt at lokomotivet 'Ditte' skulle have kørt på
Kroghede/Kraghede mellem Tylstrup og Vildmosen, men hvor har 'Grethe' kørt
henne? Og er det korrekt at 'Ditte' har kørt på Kraghede? Jeg har lavet en
side med billederne af min oldefar med sine lokomotiver og lokomobiler på
http://jesper.familien-holgersen.dk/default.php?page=herman og bliver glad
for enhver hjælp som jeg kan få.

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-07-04 08:54

Prøv også at spørge i dk.fritid.jernbaner. Der færdes blandt andre en
række nummermænd, der har styr på alle lokomotivers historie siden før
Stephenson blev født..

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 22-07-04 10:02

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> wrote in message
newssbi37wfh0p03yo@news.sunsite.auc.dk...
> Prøv også at spørge i dk.fritid.jernbaner. Der færdes blandt andre en
> række nummermænd, der har styr på alle lokomotivers historie siden før
> [...]

Tak for tippet. Jeg anede ikke at der eksisterede en sådan gruppe, så det
vil jeg forsøge.

Mange tak
- Jesper