|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | hvilke systemkrav er der for at få ADSL Fra : jens26
 | 
 Dato :  21-02-02 22:13
 | 
 |  | 
 
            jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
 ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
 køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
 Krak, De
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
  Bjarke Hansen (21-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  21-02-02 22:21
 | 
 |  | 
 
            "jens26" <jens26.news@kandu.dk> wrote in message
 news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...
 > jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
 > ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
 > køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
 > Krak, De
 Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge din forbindelse...
 men det lyder lidt vildt at have en adsl,, til en sådan spinkel maskine....
 Hvis max er 160, skal du nok have en ny maskine    |  |  | 
  Daniel-San (21-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Daniel-San
 | 
 Dato :  21-02-02 23:45
 | 
 |  | 
 
            > Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge din forbindelse...
 >
 > men det lyder lidt vildt at have en adsl,, til en sådan spinkel
 maskine....
 >
 > Hvis max er 160, skal du nok have en ny maskine    Hvad har det med RAM'en at gøre? - Det kører sgu'da fint ligemeget hvad.
 Daniel-San
            
             |  |  | 
   Bjarke Hansen (21-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  21-02-02 23:55
 | 
 |  | "Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
 news:_Led8.2843$Rz2.126737@news010.worldonline.dk...
 
 >
 > Hvad har det med RAM'en at gøre? - Det kører sgu'da fint ligemeget hvad.
 
 Det har da noget at gøre med, hvad man skal bruge sin adsl linie til...
 
 Hvis man udelukkede downloader osv,,, er det vel helt fint.
 
 Mens hvis man vil udnytte alle mulige forskellige bredbånds services, lave
 server osv.. Er det måske ikke ligefrem så smart...
 
 Fx vores nabo har fået ADSL, 256/128. Hvor computeren slet ikke kan åbne
 siderne så hurtigt som det hentes ned.... og det er også noget med 32 Mbit
 ram ca.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Daniel-San (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Daniel-San
 | 
 Dato :  22-02-02 00:03
 | 
 |  | 
 
            > Det har da noget at gøre med, hvad man skal bruge sin adsl linie til...
 >
 > Hvis man udelukkede downloader osv,,, er det vel helt fint.
 Netop!!!
 > Mens hvis man vil udnytte alle mulige forskellige bredbånds services, lave
 > server osv.. Er det måske ikke ligefrem så smart...
 Hmm! - Man laver vel ikke server på en bærbar eller...?
 > Fx vores nabo har fået ADSL, 256/128. Hvor computeren slet ikke kan åbne
 > siderne så hurtigt som det hentes ned.... og det er også noget med 32 Mbit
 > ram ca.
 32 Mbit? - Ok...    Daniel-San
            
             |  |  | 
     Bjarke Hansen (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  22-02-02 10:14
 | 
 |  | 
 
            "Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
 news:b0fd8.2846$Rz2.127710@news010.worldonline.dk...
 > 32 Mbit? - Ok...    hehe,, skulle selvfølgelig stå 32 MB ram
            
             |  |  | 
     Ukendt (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  22-02-02 11:21
 | 
 |  | 
 "Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:b0fd8.2846$Rz2.127710@news010.worldonline.dk...
 
 > Hmm! - Man laver vel ikke server på en bærbar eller...?
 
 Jo, hvis man er smart, gør man.
 
 /Chr
 
 
 
 
 |  |  | 
      Stefan Bruhn (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Bruhn
 | 
 Dato :  22-02-02 18:44
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 22 Feb 2002 11:21:14 +0100, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
 wrote:
 >Jo, hvis man er smart, gør man.
 Jeg har kun FTP server på min bærbare.
 Hvilke smarte servere anbefaler du? :)
 -- 
 Mvh. Stefan
 Website: http://www.3x7.dk/  | http://ghashul.dk/ "I demand the right to keep and arm bears"
 "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"
            
             |  |  | 
       Ukendt (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  22-02-02 20:40
 | 
 |  | 
 "Stefan Bruhn" <news05@3x7.dk> skrev i en meddelelse
 news:pq0d7u4gq1n01isnrbbhludd01lv5f3074@4ax.com...
 > On Fri, 22 Feb 2002 11:21:14 +0100, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
 > wrote:
 >
 > >Jo, hvis man er smart, gør man.
 >
 > Jeg har kun FTP server på min bærbare.
 > Hvilke smarte servere anbefaler du? :)
 
 Skal jeg anbefale flere?
 
 FTP er selvsagt oplagt - Http fungerer også fint for mig. Firewall,
 Softrouter, gameserver - You name it. Fordelen består jo netop (som du nok
 selv har opdaget) i det lave strømforbrug plus den lave støj.
 
 /Chr
 
 
 
 
 |  |  | 
        Stefan Bruhn (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Bruhn
 | 
 Dato :  22-02-02 21:04
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 22 Feb 2002 20:39:51 +0100, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
 wrote:
 >FTP er selvsagt oplagt - Http fungerer også fint for mig. Firewall,
 >Softrouter, gameserver - You name it. Fordelen består jo netop (som du nok
 >selv har opdaget) i det lave strømforbrug plus den lave støj.
 Det skal jeg overveje når jeg ikke selv bruger den dagligt til at have
 med i skole :)
 -- 
 Mvh. Stefan
 Website: http://www.3x7.dk/  | http://ghashul.dk/ "I demand the right to keep and arm bears"
 "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"
            
             |  |  | 
   Seth (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Seth
 | 
 Dato :  22-02-02 00:17
 | 
 |  | 
 "Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
 news:_Led8.2843$Rz2.126737@news010.worldonline.dk...
 > Hvad har det med RAM'en at gøre? - Det kører sgu'da fint ligemeget hvad.
 > Daniel-San
 
 
 Enig med Daniel-San der....128 mb ram er nok hvis man bare skal surfe i et
 par vinduer og evt. have nogle programmer åbne, som arbejder gennem nettet.
 
 Hvis det er spil over nettet, så er det en helt anden snak og så er maskinen
 du har nu for lille.
 
 Mvh
 
 Seth
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  lcj@wanadoo.dk (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk
 | 
 Dato :  22-02-02 00:23
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 21 Feb 2002 22:21:04 +0100, "Bjarke Hansen"
 <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
 >"jens26" <jens26.news@kandu.dk> wrote in message
 >news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...
 >
 >> jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
 >> ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
 >> køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
 >> Krak, De
 >
 >Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge din forbindelse...
 >
 >men det lyder lidt vildt at have en adsl,, til en sådan spinkel maskine....
 >
 >Hvis max er 160, skal du nok have en ny maskine    >
 Min bror har en 100 hhz pentium med 32 mb ram (stationær) - det kører
 okay. Start du bare med dine 32 megabyte.
 Lars
            
             |  |  | 
  Esben (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Esben
 | 
 Dato :  22-02-02 03:39
 | 
 |  | 
 "jens26" <jens26.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
 news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...
 > jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
 > ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
 > køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
 
 Hvis du holder dig til win95 kan du sagtens nøjes med de 32MB ram. Med win98
 kan det sikkert også gå an, men 64 eller 128MB er at foretrække. Win2k
 mindst 128MB, det er mine bud.
 
 --
 Esben
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ove Kristensen (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ove Kristensen
 | 
 Dato :  22-02-02 09:41
 | 
 |  | 
 "Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:u9id8.408$_p1.3602457@news.orangenet.dk...
 [klip]
 > Hvis du holder dig til win95 kan du sagtens nøjes med de 32MB ram. Med
 win98
 > kan det sikkert også gå an, men 64 eller 128MB er at foretrække. Win2k
 > mindst 128MB, det er mine bud.
 Prøv dig frem er mit bud    Mvh
 OveK.
            
             |  |  | 
  Ukendt (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  22-02-02 11:26
 | 
 |  | 
 "jens26" <jens26.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
 news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...
 > jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
 > ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
 > køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
 > Krak, De
 
 ADSL kræver ikke noget specielt af dit system. ADSL er en
 kommunikationsteknologi, ikke et stykke hardware eller software, der
 installeres på din masksine. ADSL er en netværksforbindelse og er derfor
 sammenligneligt med at sætte din maskine på et netværk.
 Dit system er hurtigt nok til at flytte de 100 k / sek du kan få med en
 1024-linie - men i underkanten til mange af de spilmuligheder du samtidigt
 får med.
 
 /Chr
 
 
 
 
 |  |  | 
  Stefan Bruhn (22-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Bruhn
 | 
 Dato :  22-02-02 18:44
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 21 Feb 2002 21:13:15 GMT, "jens26" <jens26.news@kandu.dk> wrote:
 >jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
 >ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
 >køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
 >Krak, De
 Jeg har 1 megabit hos tdc og min linux maskine 300Mhz med 64MB ram
 downloader fint med fuld fart.
 -- 
 Mvh. Stefan
 Website: http://www.3x7.dk/  | http://ghashul.dk/ "I demand the right to keep and arm bears"
 "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"
            
             |  |  | 
  jens26 (23-02-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jens26
 | 
 Dato :  23-02-02 22:19
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |