/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
prinsesseværelse
Fra : sisse123
Vist : 5746 gange
25 point
Dato : 26-01-07 17:52

Hej

Da jeg rigtig gerne vil lave et prinsesseværelse til vores datter på 4 år, vil jeg høre om der er nogle idder til hvad jeg kan lave og hvor jeg kan købe fine ting henne. eller hvis nogle har nogle links eller har hørt om noget jeg kan lave.

der må gerne være en sød lampe alt muligt med palietter, ting der glitrer, puder alt muligt med krone på osv..

nogel der ved hvor jeg kan få fat i noget sødt ?? har ledet på nettet men kan intet finde

Mvh. helene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-07 17:58

En lyserød seng, med myggenet over, kan købes i forskellige udformninger, lyserød lampe der ligner en krone, har jeg set i Kvickly, lyserød reol/kommode/skivebord.

Hvide vægge, det vil nu også se rigtig sødt ud hvis al tilbehøret er hvid og væggene lyserøde. Så kan man også købe de der plastiklysrør i lyserød.

Du kan sikkert få en del i Ikea-Ilva-Silvan

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-01-07 19:09

Jeg var i JYSK i går, og så et lyserødt prinsesse-myggenet. Jeg er ikke sikker på prisen, men mener, at det var 50,-

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-07 19:20

Det passer meget godt med prisen KarenD... Det er sødt med de myggenet, men sikken støvsamler Det giver nu den der prinsessestemning i værelset, så selvfølgelig har min "prinsesse" også engang haft sådan et

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-01-07 19:31

Hej Helene.

Jeg kender godt det at have en datter og synes at hun er en PRINSESSE.

Men det er altså direkte DUMT at bilde hende ind at hun ER en prinsesse.

Det giver dig og din mand masser af problemer senere i livet.
Det giver børnehave-pædagogerne og de andre børn problemer.
Det giver skole-lærerne og de andre elever problemer.

Og i sidste ende giver det Samfundet problemer.

Fordi: Du lærer din datter at HUN ikke er et alm. menneske, men noget HELT specielt.
(Det er hun også men KUN i DIT hjerte).

Prøv at lære at elske din datter for det hun ér. Lad være med at gøre hende til noget hun IKKE er.

Opdrag hende til at være sig selv bevidst og at holde af og tænke på andre mennesker.

En PRINSESSE som du ønsker dig, har alt, skal aldrig arbejde og ender altid med at blive gift med en PRINS.

Det er jo en FED LØGN. Sådan går det ikke for din datter.

Så glem dine Prinsesse-drømme og bliv selv voksen. Giv din datter masser af kærlighed og frihed til at udvikle sig på "sine EGNE præmisser". Du prøver at udvikle hende på "Dine præmisser".

Det kommer der ikke noget godt ud af.

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-01-07 19:59

Her et link til lidt inspiration: http://www.eventyrligevaerelser.dk/articlelist.30

Og tag dig ikke ham arne

Citat
Fordi: Du lærer din datter at HUN ikke er et alm. menneske, men noget HELT specielt.

Han tror selv han er HELT speciel, og dermed ikke et alm. menneske. Om det skyldes han er blevet behandlet som en prins i barndommen, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror det IKKE

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-01-07 20:00

For f..... hvor er du da nogengange dum at høre på Arne.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-01-07 20:14

Fy for en svada....

Er det sådan vi plejer at sige velkommen til nye på KANDU??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-01-07 20:20

Læs spørgsmålet igen PIGER

OG mit svar.

Der ER en helt klar sammenhæng.

I er Piger og har selv denne Prinsessedrøm inden i jer.

Tag lige og TÆNK. Og læs så mitsvar endnu engang.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-01-07 20:32

Arne, jeg har læst dit svar igen, og?!

Din logik er, at hvis man indretter et værese i hvidt og lyserødt, med en sød lampe, ting der glitrer, puder osv - så får man et skadet barn, der som voksen bliver et samfundsproblem.

Jeg erklærer mig enig med rosekamp. Du er dum at høre på. Ikke bare nogle gange, men altid

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-01-07 20:46

Og man skal da i hvert fald slet ikke bare begynde at tænke på at lave noget med biler og sutteflasker på et drengeværelse, for så vokser de op som fartbøller og spritbilister og ender med at slå folk ihjel

Og, hvad var der så på dit værelse, Arne? Nå jo, det må have været Smølferne med deres små svampehuse, ik´?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-07 21:09

Prøv at se på dette spørgsmål http://www.kandu.dk/spg92234.aspx

måske der er inspiration.

P.S.

På arne.jakobsens værelse har der kun været svampe. Den ene svamp suger mere end den anden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-07 21:19
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-07 22:09

Hvis der skal være lidt mere "spræl" på værelset er der sådan noget tilbehør

http://www.abckids.dk/pigev%C3%A6relse%20indretning%20abc%20kids.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-07 22:18

Lidt flere hvide møbler http://www.ide.dk/sw16536.asp

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 27-01-07 08:26

Og endelig kan man så også vælge selv at male møblerne (som jeg netop er ved). F.eks. kan man male dem hvide eller lyserøde og så bagefter stemple med hvid, lyserød eller pink maling på et skumstempel se: http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet søg på "kliche". Så kan du få det ligeså prinsesseagtigt du vil og uden nogen andre har det samme. Ydermere har det den fordel at du kan købe møblerne på genbrugen og derved spare mange penge ved selv at male dem.