/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lyd - Højtalerikon væk samt...
Fra : funnydude
Vist : 514 gange
20 point
Dato : 24-01-07 11:36

Hej...

Jeg har det sidste stykke tid forsøgt at lære mig selv lidt mere omkring at konvertere video/dvd'er. Dette krævede selvfølgelig, at jeg måtte downloade nogle codecs til at konvertere filerne med.

Men en eller anden videokonverteringscodecs (aner ikke hvilken, da jeg havde downloaded mange) gjorde at mit højtalerikon nederst til højre på proceslinjen blev væk!?

Jeg gik jo straks i gang med at afinstallere alle codeksene og hoppe ind i kontrolpanel>lyd og lydenheder>lydstyrke og trykkede på 'vis ikonet lydstyrke på proceslinjen, men uden held!

Derefter afinstallerede og installerede jeg mit lydkort mm forfra og igen uden held.

Og jeg kan heller ikke nu køre lyd flere steder, hvis jeg fx hører radio over mediaplayer og samtidig vil høre lyd i browseren eller over et slag poker.

Hvad gør jeg??

Hilsen Christian...

Ps. Jeg har iøvrigt et standard Realtak AC'97 audio lydkort.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-01-07 11:41

Start > programmer > tilbehør > underholdning > lydstyrke > i hjælp har du lidt at kigge på.

Kommentar
Fra : funnydude

Dato : 24-01-07 11:49

Tak... Har kigget men kunne desværre ikke finde nogen hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 11:52

Tvivler på det har noget med dine mediekonverteringsprogrammer at gøre....

Jeg bruger selv hundredevis af dem (nogle bedre end andre) men de har ALDRIG givet problemer i den retning....

Prøv lige at rense dine registreringer http://www.pcworld.dk/download/48/559

Kommentar
Fra : funnydude

Dato : 24-01-07 12:00

Prøver lige det program. Har nu ellers kørt flere lignende programmer, men prøver den :)

Kommentar
Fra : funnydude

Dato : 24-01-07 12:23

Ej, der var mange filer jeg ikke havde brug for mere. Godt råd. Har virkelig fået ryttet op. Men det hjalp desværre ikke på mit problem. Udover jeg er kom til at nulstille min firewall... Øv, hehe....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 12:40

Du skal lige genstarte komputeren.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-01-07 12:41

Realtak AC'97 audio lydkort så har du også en CD med program og driver.
Prøv at indstallere det.

Kommentar
Fra : funnydude

Dato : 24-01-07 13:12

Har genstartet

Kommentar
Fra : funnydude

Dato : 24-01-07 13:12

....... og installere driver virker heller ikke...........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-01-07 13:25

Hvis det er indbygget så har du måske et program for uden driver på den Cd som hører til Motherboard. (Utility)

Jeg har selv indbygget C-media AC97 audio, og der var et program med til at indstille HT i forskelliger kombinationer, og drivere.

Kommentar
Fra : funnydude

Dato : 24-01-07 14:24

Kender det godt og har prøvet det, men det er ikke der problemet ligger......

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 25-01-07 09:22

Har lige bokset med lyd på min PC, også realtec, gik til sidst ind i cd til motherboard og åbne mappen sound/realtec, klikkede install og så var den der. mvh b&S

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-07 09:52

Jeg har selv haft problemet: http://www.michna.com/kb/WxSystray.htm

..og løste det ved at køre filen: http://www.michna.com/kb/tools/systray.reg

Jf. :
Citat
Before we go into the details, if you still want a quick solution and don't mind that a few settings, including any Explorer policies, are reset to their defaults, you can click on systray.reg, confirm the execution, then confirm the registry change, reboot your computer and test.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-07 09:54

Selvfølgelig fik jeg løst mit problem med hjælp fra kandu's andre brugere

..og du kan læse hele tråden her: http://www.kandu.dk/Spg84163.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : funnydude

Dato : 25-01-07 16:34

Nu skal I høre det mest skøre:

Jeg var tilfældigt inde og se på en opdatering til Flash, for der havde kunne jeg heller ikke høre lyd. Opdateringen hjalp heller ikke men søgte på google omkring manglende lyd i shockwave- og flashplayeren og fandt et forum, hvor en sagde dette:

Citat
YES! I fkin solved it!! Something breaks your registry settings under

[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32] so the Wave connection

is missing, then it dosent matter if you have all you vp6 or mp3 codecs installed.

Save the lines below as a textfile with a reg ending, like "missing.reg" and 2x click

it to import it to your registry and your golden Or if you have most of them,

"Wavemapper" is the one flash is looking for.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32]
"midimapper"="midimap.dll"
"msacm.imaadpcm"="imaadp32.acm"
"msacm.msadpcm"="msadp32.acm"
"msacm.msg711"="msg711.acm"
"msacm.msgsm610"="msgsm32.acm"
"msacm.trspch"="tssoft32.acm"
"vidc.cvid"="iccvid.dll"
"VIDC.I420"="i420vfw.dll"
"vidc.iv31"="ir32_32.dll"
"vidc.iv32"="ir32_32.dll"
"vidc.iv41"="ir41_32.ax"
"VIDC.IYUV"="iyuv_32.dll"
"vidc.mrle"="msrle32.dll"
"vidc.msvc"="msvidc32.dll"
"VIDC.YVYU"="msyuv.dll"
"wavemapper"="msacm32.drv"
"msacm.msg723"="msg723.acm"
"vidc.M263"="msh263.drv"
"vidc.M261"="msh261.drv"
"msacm.msaudio1"="msaud32.acm"
"msacm.sl_anet"="sl_anet.acm"
"msacm.iac2"="C:\\WINDOWS\\system32\\iac25_32.ax"
"vidc.iv50"="ir50_32.dll"
"wave"="wdmaud.drv"
"midi"="wdmaud.drv"
"mixer"="wdmaud.drv"
"VIDC.WMV3"="wmv9vcm.dll"
"VIDC.VP40"="vp4vfw.dll"
"msacm.voxacm160"="vct3216.acm"
"MSVideo"="vfwwdm32.dll"
"MSVideo8"="VfWWDM32.dll"
"wave1"="wdmaud.drv"
"midi1"="wdmaud.drv"
"mixer1"="wdmaud.drv"
"aux"="wdmaud.drv"
"vidc.VP70"="vp7vfw.dll"
"vidc.X264"="x264vfw.dll"
"VIDC.FPS1"="frapsvid.dll"
"vidc.VP60"="vp6vfw.dll"
"vidc.VP61"="vp6vfw.dll"
"vidc.VP62"="vp6vfw.dll"
"vidc.DIVX"="DivX.dll"
"VIDC.UYVY"="msyuv.dll"
"VIDC.YUY2"="msyuv.dll"
"VIDC.YVU9"="tsbyuv.dll"
"VIDC.DRAW"="DVIDEO.DLL"
"VIDC.YV12"="yv12vfw.dll"
"wave2"="wdmaud.drv"
"midi2"="wdmaud.drv"
"mixer2"="wdmaud.drv"
"aux1"="wdmaud.drv"
"wave3"="wdmaud.drv"
"midi3"="wdmaud.drv"
"mixer3"="wdmaud.drv"
"aux2"="wdmaud.drv"
"VIDC.MSUD"="msulvc05.dll"
"wave4"="wdmaud.drv"
"midi4"="wdmaud.drv"
"mixer4"="wdmaud.drv"
"aux3"="wdmaud.drv"

Efter jeg fulgte rådet, virkede ikke blot kun min lyd i flash, men med et dukkede også mit højtalerikon op igen og mit keyboards genveje virkede også..! Alle lydproblemer mm var væk.... Og nu er jeg bare en glad mand med en fungerende computer

PS. Men alligevel tak for de mange fine råd...