/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Printerforretning i Flensborg
Fra : rosekamp
Vist : 963 gange
100 point
Dato : 10-01-07 14:21

Jeg vil have købt den nye "Canon PIXMA Pro 9000" printer eller den gamle "CANON i9950" og helst i Flensborg eller omegn da det er billigere i Tyskland end herhjemme. MEN, er der nogen af jer der kender en printerforhandler dernede? Gerne med hjemmeside.

Rosekamp

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-01-07 14:35

Printer hedder Drucker på tysk, så prøv at søge på google på "Drucker Flensburg" - så kommer de væltende...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-07 17:32

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=3521&catid=151&Oprindelse=EDBPriser

dette er en dansk butik som har en afdeling i Harrisle i Tyskland. Der tager du prisen og trækker - 4,8% pga den billigere tyske moms.
Når du handler kan du et sted i processen vælge at afhente i Tyskland og prisen bliver automatisk reduceret.

Jeg har lig bestilt 2 stk. 40" LCD tv og 2 stk. surrond anlæg og da sparede jeg 1241 kr, på den måde. De svarer endog hvis du ringer til dem og jeg har haft en mailkorrespondance igang med dem angående størreslse på kasserne, for da jeg kommer fra Frederikshavn skal jeg jo lige vælge en bil der kan have det hele.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-07 17:33

se: http://www.mediamarkt.de/maerkte/flensburg/flensburg/?csi=44

så vidt jeg husker findes der også en Karstadt i Flensburg
http://www.karstadt.de/kategorieAnzeigen.do?pfad=2974&kid=865700

så der burde være flere muligheder.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 10-01-07 18:02

Fijala - Ja, det plejer at være en god måde at handle på, desværre så bliver prisen i dette tilfælde det samme som jeg kan få den til herhjemme.

IBM760 - Tak for linksne, men jeg kan ikke se de forhandler den printer?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-07 18:25

Hvilke printere de forhandler kan kun forretningerne svare på, men udover de 2 nævnte mener jeg, at der et par mere. Enten kan du prøve at kontakte dem eller nyde en herlig tur syd for grænsen.

Især Karstadt skifter selvfølgelig ud på deres kampagneprodukter, men der er helt sikkert også andre produkter på deres hylder - end de angiver på deres hjemmeside.

Det burde ikke være så vanskeligt at spørge dem - der er mange i Flensburg som også kan forstå dansk, og evt. med lidt skoletysk plejet det at lykkes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-07 18:33
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-07 18:38
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-07 18:46

Priserne kan svinge meget, her er en anden online side:

http://www.shop.bartime.de/-canon-pixma-pro-9000-tintendrucker-a3%2B-150-ppm-4800-dpi-kaufen.713008.B000F4KG50.html

men her er prisen EUR 587,45 *
hvor Fijala's pris er 498,90 €

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 10-01-07 21:37

Men "problemet" er at jeg bare skal en enkelt tur til Flensborg på et par timer og nærmest på forhånd skal vide, hvilken forretning jeg skal kigge i da jeg ikke har tid til at køre hele byen rundt.

Så jeg havde lidt håbet på at en eller anden herinde lige tilfældigvis vidste, hvor jeg kunne finde pågældende printer.

Ja, det er helt utroligt en prisforskel der kan være. Det kan man også se på edbpriser.dk.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-07 21:45

Kontakt dem - det er ret enkelt.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 10-01-07 21:55

Ja så vil jeg da håbe de kan dansk, for jeg kan ikke tysk

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-07 22:23

Hej Rosekamp,

jeg kan se at du beskæftiger dig med EDB/IT "webmaster og IT-pilot", så du kan jo altid forsøge med Engelsk.

Privat køber jeg vin fra en vinbonde i Geisenheim (Rheingau) og jeg er bedst til tysk efter en fugtig aften. Pågældende vinbonde er ikke så glad for engelsk og tysk er som sagt ikke min stærke side.
Men en god blanding af engelsk/dansk og tysk fungerer trods alt perfekt, men selvfølgelig kan man komme ud for tyskere som også kun ønsker at tale tysk - så er det jo bare at komme i gang med dit bedste skoletysk!
- Det sjove er, at kan du bare en smule (evt. med forkert ordstilling/udtale), så griner tyskerne ikke af dig (de har mange dialekter), det er ikke som danskere der griner af en udlænding der ikke kender forskel på en/et eller ikke kan udtale "Rødgrød med fløde".

Kør løs, og forstår de dig ikke direkte - så prøv med en omskrivning.
Nøjagtig på samme måde, som når en EDB/IT bruger ikke fatter en skid (har du tålmodighed med "dumme" brugere, og alligevel kan lære dem noget - kan du også sagtens gøre dig forståelig overfor en tysker.

Du ved hvilke printere du ønsker (og de hedder det samme på tysk), og så er det jo kun at vide prisen og om de sælger dem? - Køb evt. en lille tyskordbog (ca. kr. 100,-).

Held og lykke.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-01-07 07:03

Ja, du har ret. Iøvrigt så er der jo også mange handlende i Flensborg der kan dansk. Jamen jeg vil prøve her i næste uge engang. Mange tak for alle linksne, jeg vender tilbage med point senere.