/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram
Fra : njandersen
Vist : 260 gange
60 point
Dato : 07-01-07 11:42

Hej..

Jeg er en kæmpe kage til hardware og så'en..

Jeg har en Dell computer og jeg vil gerne have flere ram til den... jeg har hørt at man kun kan få dell ram i den..

Mit spørgsmål er så, hvordan finder jeg ud af præcist hvilket ram jeg skal have for jeg aner intet om det.:S er der et program der kan vise det eller hvad?

Mvh

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-01-07 11:53

Hvilken pc (model/type) drejer det sig om? Der er ikke noget der hedder "Dell RAM", du skal bare sørge for at skifte til samme type/sokkel som din pc er født med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-07 12:04

Ja nemlig
eller
Hent dette lille program og du vil kunne se lige nøjagtig hvilke ram der er i

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : njandersen

Dato : 07-01-07 13:13

Okay, nu har jeg hentet programmet, men er ikke helt sikker på hvad det er jeg skal kigge på.. er det Hukommelse eller hvad er det?

Kommentar
Fra : njandersen

Dato : 07-01-07 13:19

Ahh nu så jeg det..

Det er en Dell Dimension 5000 Intel pentium 4 530J, 3000 MHz (15 x 200)

Hukommelsen: 512 MB (DDR2- 400 DDR2 SDRAM)

Ved ikke om det er det du mener eller hvad?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-01-07 07:55

Så har du 2 blokke på 256 MB hver siddende. Der er 2 ledige sokler i pc'en, så hvis du køber 2 blokke mage til dem du har, får du 1024 MB (1 GB) RAM. Men du kan også købe 2 på hver 512 MB osv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-07 17:01

Se du kunne jo sagtens selv finde ud af at aflæse i programmet og det er rigtigt som stounberg er inde på at du kunne jo købe flere af samme størrelse eller bytte dem ud du har. Det bedste er altid at have ram af samme type så hvis du køber 2 blokke af 512 el. 1024 pr. stk er du godt kørende.