/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Kan man hente en BIOS ?
Fra : GitteKanDu
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 05-01-07 15:18

til en laptop uden at der er diskettedrev i ?
Jeg har tidligere stillet spørgsmål på om hjælp til en laptop og vedkommende kunne ikke hjælpe mig, desværre...men henviste til i andre.
Er der nogen som ved om jeg kan hente en ny bios til min laptop og installerer den når der ikke er diskettedrev i laptoppen ? ( jeg troede det var ramblokkene den var gal med, men det er nok nærmere i BIOS )

På forhånd tak og god weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 15:26

Du sætter da bare et USB A-drev på maskinen

Men tvivler på det løser dit problem

Det bedste er klart at udskifte bios-chippen

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 15:31

jamen klart nok...sådan koster mere end maskinen.....

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 15:34

jeg tænkte på om man evt kan gå ind i bios og ændre den til at boote op i : intel undi, PXE-2.0 (build082) og så evt have den nye bios parat på en cd ? eller er jeg langt ude ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:00

Ja

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 16:45

Siger du ja til at jeg godt kan prøve eller siger du ja til jeg er langt ude ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:56

Du er langt ude.....

Den skal jo bruge bios til at starte på....

Så du kan INTET før bios er startet uanset hvor mange der ligger på CDen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:57

Hvordan vil du i øvrigt gå ind i bios hvis den ikke kan starte

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 17:14

så du siger at uden diskettedrev kan det ikek lade sig gøre at få en ny bios lagt ind ?

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 17:33

jeg er inde i BIos....men man kan ikke gøre noget som helst derinde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 17:36

Citat
så du siger at uden diskettedrev kan det ikek lade sig gøre at få en ny bios lagt ind ?

Jo - skift chippen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 17:37

Men hvis maskinen starter er der vel ikke noget galt med bios

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 18:19

hvor får man sådan en henne ? * en ny chip*

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 18:34

Når man skal installere windows, så fortæller den der er en fejl i BIOS.( jeg har sådan lyst til og smide den ud af vindiet, men det er jo spild af penge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 18:47

I en komputerforretning

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 05-01-07 18:50

jeg handler normalt hos SHG:dk og de sælger dem ikke...derfor spurgte jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 19:11

Jeg kan heller ikke svare dig på hvilken chip der passer til DIT motherboard....

Du må tage komputeren med til en forhandler...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-07 19:15

Her kan du få "flashed" din bioschip.....

http://www.biosfix.dk/bioschip.htm

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 06-01-07 10:38

linket virker ikke.Jeg vil prøve og ringe rundt og forhøre mig om det...men tak for din ihærdige hjælp og god wekeend.

Godkendelse af svar
Fra : GitteKanDu

Dato : 06-01-07 10:39

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 07-01-07 13:46

Problem løst : jeg hentede en BIOS fra 2004 på fujitus's egen hjemmeside.....brændte den på en cd og nu er jeg i fuld gang med at hente alle bundkort opdateringer, så det kan altså lade sig gøre....Jubiii..

Tak for indsatsen gutter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-07 18:45

Ergo var den gamle bios IKKE defekt - så kunne du jo ikke bruge CD-drevet

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 07-01-07 19:08

jow....kunne jeg godt.
En bærbar og en stationær kører åbenbart på 2 forskellige måder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-07 19:27

Nope

Kommentar
Fra : GitteKanDu

Dato : 08-01-07 09:18

du får ret, jeg gider ikke diskuterer

Kommentar
Fra : innimann