/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
BEOVISION 7000 slukker u/årsag
Fra : vagn2901
Vist : 1215 gange
500 point
Dato : 30-11-06 18:21

Vi har en 8-10 år gammel Beovision 7000 fjernsyn med tilhørende Beolink 1000. Der er et par problemer, som andre måske også har oplevet?
1. problem: Fjernsynet tænder ikke altid når der trykkes på TV-tasten på fjernbetjeningen. Hvis vi så holder TV-tasten nede, kommer der for det meste liv i det. Måske skal det dog gentages et par gange.
2. problem: Fjernsynet går pludseligt på stand by uden at vi foretager os noget eller rører ved fjernbetjeningen. Det sker måske efter få minutter eller efter flere timer eller måske slet ikke.
Vi modtager signalerne via hybridnet, og vort andet fjernsyn virker upåklagelig, så forbindelsen ind i huset er OK.
Er der mon nogen, der kan forklare det?
Vi skal jo nok have det til reparation.
Vagn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-06 19:02

Citat
Vi skal jo nok have det til reparation.
.. jaaeehh du har nok selv løsningen

Vores gamle tv lavede sådan et trick med pludselig at gå i standbye - desværre kan jeg ikke fortælle dig grunden - da jeg aldrig spurgte hvad grunden var - men radio/tv manden fik da lavet det igen

den dårlige funktion med fjernebetjeningen kan både ligge i fjernsynest modtager og fjerbetjeningens sender

Accepteret svar
Fra : flemlone

Modtaget 510 point
Dato : 30-11-06 19:19

Hej Vagn
Spørger du fordi du selv vil raparere det ?? Kunne godt komme med flere tips til hvad der kunne være problemet. Men hvis du ikke selv kan lokaliserer de komponeneter som skal repareres, kan jeg ......
Ok her kommer det, jeg er gammel TV tekniker med 27 års erfaring. de komponenter som du skal have checket er : condensator C 12 i netdelen ( skal efterloddes ). Samt tilbageløbs condensatoren ved Højspændings transistoren ( skal oftest omloddes )
Har tit set ovennævnte være fejlen som aktiverer TV ets Power failure kredsløb. Undskyld fagudtrykne, det var derfor jeg spurgte pænt om det var noget du selv ville klare .
Hilsen
Flemming

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 06-12-06 11:12

Tak for svaret flemlone.
Vagn

Kommentar
Fra : mlml2

Dato : 11-12-10 23:17

Hej
Undskyld jeg skriver på denne blog.
Jeg har problemer med min Beovision MX 4200 21".
Når jeg tænder det, tænder det, men der er bare sort skærm og ind i mellem lyser lampen gul.
Jeg vil gerne lige høre om, der er nogle, der har oplevet samme problem?
Og måske har en ide om, hvad fejlen kan være.

Mvh
Michael

Kommentar
Fra : Mørch

Dato : 24-01-14 19:46

Hej flemlone
Jeg har et beovision 7000
Når jeg tænder tv'et (prøver) lyser de to grønne lamper og intet sker.
Er det samme problem som Vagn?
Hvad koster en evt. Rep.
Mvh.
lars

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 25-01-14 11:01

Hej Mørch
Denne tråd begyndte for 7.5 år siden, altså 2006. Jeg har skiftet erhverv for ca. 7 år siden, og ikke TV tekniker mere. Så jeg har ikke set et Tv indvendigt siden, bare lige så du ikke gik og ventede på mine guldkorn. Men med dit problem lyder det ikke som samme fejl som på Beovisin 7000, der var det standbye lampen= rødt blink som indikerede powerfailure. Du har 2 grønne lamper så det er nok en databus fejl imellem kredsløbene. Det kræver en heltids tekniker hvis du forstår.
Held og lykke med udbedringen af fejlen.
Flemming