/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Paints værktøjslinier
Fra : BjornJ
Vist : 749 gange
213 point
Dato : 07-11-06 21:10

Hvordan får jeg værktøjslinierne frem i Paint?

Sidst jag åbnede filen var de der, men unkan jeg ikke firnde dem,

Hjælp

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 21:14

mener du paint eller paintshoppro ??

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-11-06 21:15

Jeg antager du mener Paint shop pro?

tryk på view
tryk på ordet toolsbar
og marker de menuer du vil bruge
eller gå ned i customize og indstil de menu punkter som du kender.
Mvh Bevi14

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-11-06 21:15

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog,men mener du skal klikke på "VIS" i den øverste proceslinie,når du har åbnet Paint.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 21:16

ja - netop og hvis det er ms paint så det samme på dansk - vis - værktøjslinier osv

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-11-06 21:33

Mon Bjørn fandt ud af det?Det vil jeg da vente spændt på

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 07-11-06 21:33

Merit: jeg mener Paint.,
bevis54: nej jeg mener Paint
Doir: Der er ikke Vis på skærmen.
Merit: se svar til dior.
På skøæmen for oven står der: File-View- Help.
Under View har jeg aktiveret Toolbar, men der sker ikke noget.
Jeg ved ikke hvorfor billedet lige pludselig er på engelsk, før var det på dansk og jeg fandt værktøjslinierne under Vis.
Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 21:35

hvis du mener ms paint - hvorfor i alverden er den så på engelsk ??? kører du med en engelsk version ??

men så : wiev og derunder toolbar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 21:37

hmmm ved nærmere eftertanke så tror jeg du skal scanne godt og grundigt med både antivirus og spywareprogrammer

hvad har du til rådighed af disse ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 21:39

før du panikker så gå lige i kontrolpanet og klik på internationale og sproglige indstillinger og sørg for at der er sat til dansk

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 07-11-06 21:41

Til mirit

Jeg kan ikke forklare hvorfor den pludselig ert på engelsk. Sidst jeg var på filen var den på dansk.
Jeg har som sagt prøvet at trykke på Toolbar, men der sker ikke noget.
Det er nogle tegninger jeg har lavet i et andet program, men da jeg ikke kunne rette i dem der, lagde jeg dem over i Paint, og der kunne jeg rette og viske ud. Det kan jeg ikke nu.

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 21:42

når du lige har rettet sprog - så genstart maskinen

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 07-11-06 21:52

Til merit

Jeg rettede ikke sproget for det stod på dansk, skal jeg så genstarte?
Jeg har Norton, men hvor kan jeg se hvad jeg mere har?

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 21:54

ved du hvad - jeg tror der skal mere til - tilkalder hjælp

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-11-06 22:45

Fjern dine billeder fra Paint. Gå så lige i Start/Kør og søg på mspaint. Den skal ligge i C:\Windows\System32 mappen. Højreklik på mspaint, vælg egenskaber. Hvornår er filen ændret, og hvor stor er den (kb) ? Klik på fanebladet værdi. Kopier indholdet af det lille vindue i vinduet som hedder Værdi: her ind i tråden.

Kommentar
Fra : Klotilde

Dato : 08-11-06 10:37

Forhåbentligt ha du gemt originalerne?? så du kan importere dem igen.. Husk at gemme dem evt i flere versioner..

Hvilket styresystem bruger du??

Hvis du bruger xp skal du måske gå til bage i systemet og gendanne det som det var tidligere?? Vælg en dato fra ca før du importerede dem.. Man kan gendanne ca 2-3 mdr tilbage.. måske det kan løse problemet??

Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-06 11:07

Bjørn - prøv stl_s´s løsning først og fremmest

Uvilkårligt undrer det mig at din paint i det hele taget er blevet engelsk - er der andet på din pc der er forandret til engelsk ???

Hmmm - normalt gemmer man ikke billeder i paint men i en mappe - og det går jeg ud fra Bjørn gør også

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-11-06 13:07

Til
Merit, sti_s og Klotilde.
Tak for Jeres råd.
Nu vil jeg prøve at gå den vej sti_s anbefaler. Jeg forstår det ikke helt, men vil gå frem pumkt for punkt.
Hvis det ikke løser problemet vil jeg prøve det Klotilde anbefaler.
Hvordan gør jeg det?
Jeg undre mig også over hvorfor programmet er engelsk. Jeg har ikke lagt mærke til at der er andet der blevet det.
Jeg har gemt fillerne i en mappe. De er BMP-filer og under egenskaber står der at de skal " åbnes medUlad Instanst Viewer". Det er måske der hunden ligger begravet.

Bjørn

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 213 point
Dato : 08-11-06 14:23

du har altså ulead instant wiever på din maskine - men det skulle ikke forandre noget i ms paint.

Fordi der står de skal åbnes med ulead behøver du ikke efterkomme det - du kan selv vælge hvilket program du vil have til at åbne ved at vælge åbn med - fjerne prikken ved ulead og vælge hvilket program du bruger normalt - af og til en god ide ikke at prikke af men blot vælge selv

Godt du lige afprøver stl_s´ s råd

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-11-06 14:39

Drop bare mit forslag. Miritdk har ret. Du har Ulead programmet, og tilsyneladende kan det ikke altid finde ud hvornår det skal åbne eller lade være http://phpbb.ulead.com.tw/EN/viewtopic.php?t=14343&sid=4005ddbfafc84a0ec5a8875d08a4df44

Så det er nok den lille programfejl som driller dig.

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 08-11-06 15:52

Tak til meritdk og stl_s

Så var den der!

Jeg gik i "Egenskaber" og valgte "Åbn med Paint"
Det er lidt besværligt at gå den vej, men pyt. Det kan jo også være at det ikke er nødvendigt nu når den har været åbnet.
Hvem skal have point, det er lidt svært, men de går til merit.
Når jeg har fået pusten, og sparet lidt point sammen, vil jeg spørge om hvordan jeg kan lukke "Mozilla" og så går point til stl_s selv om meritdk også er med.

Mannge mange tak!
Det kan jeg nu, hen af vejen kan blive klogere på mange af de ting computeren driller mig med.

Bjørn

Kommentar
Fra : Klotilde

Dato : 08-11-06 16:16

det vigtigste var da at du fik det løst ) tror gerne vi hjælper uanset point.. det der Ulead program er et jeg personligt har kasseret for længe siden.. Det duer kun til få ting.. SÅ hvis jeg var dig ville jeg afinstalere det.. og Husk at sige nej til at den skal fjerne alle filer..

Har du en scanner kan du hente fotos og tegninger ind via Paint shop.. uanset version.

Fortsat god dag..

Søs

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-11-06 16:20

Ja, hovedsagen er at du fik det løst, så pyt med de point, og ellers fair nok at de gik til miritdk, hvis svar jo ledte dig på sporet af løsningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-06 18:20

ok - godt der blev lidt af en løsning her da - er paint så på dansk nu ????

ps... ulead behøver nu ikke at være noget dårligt program - det er en smag og behag situation

klotilde -... paintshop er nu en helt anden ting en ms paint

er det mozilla firefox du har på din maskine er det en browser du kan bruge ved siden af IE- det er noget du bestemmer - du kan sagtens køre begge så skal du bare vælge hvilken du bruger.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-11-06 19:04

Til meritdk

Tak for link til PhotoFiltre: Det lyder som om det er noget for mig når cevilbetjentene i "Ældresagen" bruger det. Det jeg aktuelt arbejder med er nogle tegninger der skal rette i. De er lavet i et arkitektprogram som jeg ikke kan åbne, men jeg har haft dem liggende som Woord-dukument.
Nu vil jeg prøve at sætte en smileys ind, det har jeg aldrig prøvet før. Det lykkedes ikke, der skulle have været en glad mand. Jeg prøver en anden gang.
Paint er på dansk nu, og jeg har fået lavet mine rettelser.
Det sidste du skriver om "Mozilla" forstår jeg ikke en bønne af. hvad er IE?
Jeg vil gerne have "Mozilla" væk jeg bruger det aldrig, og når jeg engang får min ny hjemmeside (6 sider) lagt ind bliver det i et andet program.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-11-06 19:07

Det lykkedes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-06 19:08

smileyen virkede da godt nok

hvis du skal bruge mozilla til din hjemmeside skal den jo ikke væk - men det skal du nok lige overveje - måske bruge en anden udbyder til hjemmeside der klarer IE ??? (IE = internet explorer)

hvor har du hjemmeside - ?????

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-11-06 19:16

Jeg har en hjemmeside der hedder: www.ormedug.dk jeg har også en der hedder www.pæleorm.dk
Fra den sidste skulle der ifølge udbyderen være et link til den der hedder ormedug, men jeg har aldrig fået det til at virke.
Jeg har en hjemmeside klar, den er lavet sammen med en god ven der bor i Frankrig, men nu er han hjemme og han komme sidst på måneden, så skal den lægges ind, og jeg skal også prøve at fåm linket op og stå.
Nogle gange føler jeg mig for gammel til det her, andre gange syntes jeg at det går helt godt.

Bjørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-06 19:38

http://www.xn--pleorm-pua.dk/ det her er linket på pæleorm der linker videre til ormedug

jeg tænkte blot lidt over hvor hjemmesiden lå siden du skulle bruge mozilla til den - derfor - men tak for kigget - nydeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-06 19:41

hvad er det forresten noget pjank med at være for gammel ??? det går jo fint og er da en herlig beskæftigelse med et puter - når den ikke lige driller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-06 20:50

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=96196 kig lige ind her det må være dit gebet - jeg huggede lige dit link i samme forbindelse