/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Min USB-nøgle er låst.
Fra : sorenbot
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 23-10-06 13:28

Har nyligt købt en USB-nøgle på 1 Gb. Den virker fint på min hjemmecomputer men på min arbejdscomputer kan jeg kun læse fra den. "disketten er skrivebeskyttet" siger den.
Min arb. computer har ingen nogen højhastighedsporte, (ECS k7s5a) kan det være derfor ?
Har fjernet og geninstalleret porten, men lige lidt hjælper det.
(bruger win XP, sp2)
Håber at nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-10-06 13:31

Kan det tænkes at din arbejdscomputer er beskyttet, eller at du er kommet til at vippe kontakten på USB nøglen hen på låst?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 13:34

Højst sansynligt det første - det er ikke alle "arbejdsmaskiner" man må tappe....

Kommentar
Fra : sorenbot

Dato : 23-10-06 13:45

Er selv administrator på min arbejds-PC. Den virker fint på min kollegas, blot ikke på min.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 13:50

Så har din USB indgang en fejl (ledning eller andet der er faldt af)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 13:51

Måske en fejl - skulle der stå....

Der kan sagtens være andre årsager.

Kommentar
Fra : sorenbot

Dato : 23-10-06 13:56

Tror det ikke. Har prøvet begge USB-indgange. Bruger ofte mit digit-kamera til at flytte dokumenter o.lign. imellem arbejde og hjem, så USB`en burde virke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 14:06

Muligt den "burde"

Men hvis din "nøgle" virker på alle andre maskiner - ja så er der jo ikke så mange muligheder

DIN MASKINE

Og kan du læse fra den men ikke skrive....

DIN MASKINE

Det kan jo ikke være driver når du kan se den....
Hastigheden har ikke noget at gøre med om du kan skrive.
Er din nøgle 2.0 men maskinen kun 1.1 går det bare lidt langsommere....

Kommentar
Fra : sorenbot

Dato : 23-10-06 14:11

Jamen, måske skulle jeg bide i det sure æble og geninstallere XP og/eller købe et nyt motherboard

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 14:20

Så drastisk behøver du nok ikke gå til værks.....

Kommentar
Fra : sorenbot

Dato : 23-10-06 14:38

Jeg VIL bare have den til at virke. Kan du se andre muligheder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 14:47

Hvis den virker på andre maskiner (og der ellers ikke er en løsning rundt om hjørnet) så send de filer du vil have på sticken til en anden maskine og hent dem der

USB-stick er blevet så billige det sidste ½ år at der desværre er meget skrammel imellem.

Kommentar
Fra : sorenbot

Dato : 23-10-06 16:31

Vi har 7 PCX på jobbet og har nu opdaget at den virker på vores USB-2.0 maskiner. PC med ældre motherboard (usb 1) kan ikke bruge den korrekt. Ved nogen hvad man kan gøre ved det ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-06 16:55

Der kan sættes en pci adapter i comp så det bliver til 4 stk. USB2
Man kan sætte en usb-hub med tilhørende strøm (måske kan din USB1 ikke trække den)

Til bærbare kan man sætte et pcmcia /USB kort i (USB2)

Min egen 2 GB U3 datataveler Kan ikke køre på USB1 på nogen af mine comp stationær/bærbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 19:31

Ja - så skal du måske alligevel kigge på ny computer...