/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
hastighed
Fra : bauchmann
Vist : 730 gange
300 point
Dato : 16-10-06 09:08

Hej til alle.
Jeg vil gerne have forhøjet min hastighed på min ADSL forbindelse. De har skrevet til mig, at så får jeg 15 GB og skal betale 0,10 kr. pr. mb. Hvor meget er 15 GB i mailverdenen. Sådan ca.
Torben

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 09:12

Øøøøøhhhh...
Det er vist ikke hastigheden du mener, men forbruget.
Hvilken udbyder snakker vi om ? Stofanet ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 09:15

Hej
Det er hos TDC og det er forbruget det drejer sig om.
Torben

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 09:21

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 09:23

15 GB om måneden er rigtig, rigtig, rigtig meget, når der er tale om E-mail.
Det vil du slet ikke kunne komme op på ved E-mail, Kandu, læsning af diverse hjemmesider etc.
Det der trækker tænder er download af musik/film/programmer og selvfølgelig streaming video.
Er det jeres forening, det drejer sig om ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-10-06 09:25

Prøv at kigge her.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_fb_160

Og klik på denne tekst under damen:

Se eksempler på forbrug.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 09:33

Der er noget helt galt her !
Hvis du har et forbrug på 15 GB, har du det forkerte abonnement.
Så skal du ha' et abonnement med ubegrænset forbrug.
Gambrinus

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 09:39

Da jeg bad om at få hastigheden forøget fra 2 GB til 4 GB kunne jeg ikke få frit forbrug, ligesom jeg ville gå fra kvartalsregning til månedsregning. Spørg mig ikke hvorfor.
Torben

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 09:43

Alt hvad der har med TDC at gøre, skal du holde dig fra. De er FOR dygtige. [Surmuler]

Må jeg anbefale http://www.cph-metronet.dk/ hvor du kan få en 8 mb. forbindelse m. ubegrænset forbrug for 295 pr. md. eller en 24 mb. på samme betingelser for 395 kr. pr månrd....hvis de altså er i det område hvor du bor.

Jeg har haft Metronet i 4 mdr. og det fungerer upåklageligt (Smed TDC ud med både fastnet tlf. og net)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 09:44

Nåååå....
Hastighed på 2 Mb/s (Megabit/sekund) - Hastighed på 4 Mb (Megabit/sekund)
Forbrugsgrænse på 15 GB (Gigabyte)
Du blander rundt i tingene.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 09:45

Torben..... sån er TDC. Platugler

Metronet sender kvartalsregning......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-10-06 09:47

Jeg har haft telefon gennem TDC altid.
Da jeg bestilte en 1 Mbit/s lavede de regningen om til pr. md. og gav mig 40 i rabat på tlf.
(de tager nok snart ekstra for at lave månedsregnskab)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 09:48

Kode
hvor du kan få en 8 mb.

Klumme !
Det er jo det der forvirre folk.
mb = millibit = VRØVL
m = milli
M = Mega
b = bit
B = Byte = 8 bit
Gambrinus

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 09:52

Hej
Metronet dækker ikke i Hillerød.Gambrinus. Du har forvirret mig totalt. Du ved jo godt hvad jeg mener.
Torben

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 09:54

Du skal læse lidt mere på dine præfixer og enhedsbetegnelser Klumme.
http://www1999215.thinkquest.dk/opslag/praefix.html
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 09:56

Ja EC... de gav 40 i rabat på en fastnetinstallation, men glemte med samme oplysningsiver at fortælle at de fremover tager sig betalt HVER gang du løfter røret.

Samtidig sad de i TV med røde øjne og snøftede, mens de fortalte at de faktisk satte penge til på at de lavede den regel om. Tidligere betalte man kun opkaldsafgift hvis nummeret man ringede til ikke svarede. PLATUGLER er hvad de er.

Jeg droppede mit fastnetabonnement efter jeg i længere tid var blevet mere og mere irriteret over at få en kvartals tlf. regning på ca 650 kr. hvoraf de 250 kr. var samtaler..... resten var foruden moms (130 kr.) alt deres plidderpladder og Dyrmose karlsmart afgifter. Så ud af kapellet med dem.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 09:56

Hov....
Det er ikke mig der snakker om Metronet.
Kender det slet ikke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 10:02

Ja for pokker Gambrinus LOOL

Men for fanden, du ved sgu da hvad jeg mener. Jeg har en 8 Mbit. forbindelse m. ubegrænset forbrug og giver 295 pr. md..... opkrævet pr. kvartal

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 10:05

Hej.
Her er hvad TDC har skrevet.
Der er forbrugsloft ved hastigheder 4096/256 Kbit/s. Du har 15 GB (l5.360 Mb) indkluderet hver måned. Forbrug herudover koster 10 øre pr. MB

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 10:05

Whooops... Først nu ser jeg, at bauchmann skriver 15 GB og ikke som jeg "læste" 15 Mb.... Kan det være rigtigt med 15 GB. Det lyder da helt vildt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 10:08

Har lige kigget på TDC's hjemmeside, og de har IKKE en så hurtig forbindelse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 10:10

Det er ikke bare lige at rådgive om abonnementer.
Det kommer jo helt an på, hvilket forbrug man har.
Forbrugerstyrelsen påstod på et tidspunkt,
at vi alle skulle droppe fastnettelefonen til fordel for mobiltelefonen.
De havde lavet et beregningsskema, hvor man kunne se, hvilke udbydere der var billigst, når man sammenfattede sit forbrug af Mobil / Telefon / Internet.
De beregnede den billigste pris for mit forbrug til ca. 2500 kr. i kvartalet.
Jeg betaler altså et sted mellem 1200 og 1500 kr. i kvartalet
for mobil - IP-telefoni og Internet (1,5 Mb/s frit forbrug.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 10:14

Begynder at fatte det nu. 15 GB er det samlede forbrug pr måned, og har ikek en dyt med hastigheden at gøre.

Nå men det har du sikkert allerede skrevet, men du ved jeg er lidt fatsvag.

Anyway.. jeg fik luftet min harme og indignation over Henning Dyrmose's "platugle og bonus til direktører firma" TDC (150 mio. kr.) og samtidig anbefalet Metronet.......

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 10:14

Citat
Her er hvad TDC har skrevet.
Der er forbrugsloft ved hastigheder 4096/256 Kbit/s. Du har 15 GB (l5.360 Mb) indkluderet hver måned. Forbrug herudover koster 10 øre pr. MB

Kommer du i det hele taget op i nærheden af de 15 GB forbrug ??????
Hvad skal det abonnement koste ?
Har dun brug for den hastighed (4Mb/s).
Så bruger du det i hvert fald ikke kun til Kandu og e-mails.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 10:17

Det er mange mange mange år siden jeg forlod TDC.
Men det, der er godt for nogen, er måske skidt for andre.
Men det ER en jungle at finde rundt i.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-10-06 10:20

Min tlf. regning var på 450 kr. kvt. så det er en rabat der forslår.
vores tlf. er bare til beskeder..................snak - der bruger jeg internettet.
Undskyld bauchmann, men det var lige et sidespring.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 10:23

Det lyder underligt, men jeg vil spar lidt penge ved at fordoble hastigheden. Jeg skal give 399,00 kr. mdl. Ca 50,00 mindre om måneden. Med de tillidsposter jeg har i Dansk Handicap Forbund Hillerød og som redaktør af vores medlemsblad er der stor aktivitet. Mit spørgsmål er, hvor meget i mailverdenen er 15 GB? Jeg ved der ikke kan svares præcist, men sådan ca.
Torben

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-10-06 10:26

Jamen de er nogle tyveknægte hos TDC, selv om din rabat procentuelt er omkring 11 - derfra skal jo så fratrækkes den større opkaldsafgift, og så blir det ikke til at gennemskue, og det er LIGE PRÆCIST hvad de ønsker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 10:28

Min IP.telefonregning er på 89 kr. om måneden
og så ringer jeg gratis til fastnet telefoner i Skandinavien og UK.
Dertil kommer selvfølgelig internet og mobiltelefon.
Jeg bruger rigtig meget fastnet telefoni og internet, men mobiltelefonen bruger jeg meget lidt.
Som sagt 1200 - 1500 kr. i kvartalet for hele dynen.
Gambrinus
Endnu et sidespring

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 10:32

Min fastnetforbindelse er TDC døgn, så der er ikke opkaldsafgift. For det giver jeg 124,00 kr. mdl. Så kan jeg ringe det jeg vil.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 300 point
Dato : 16-10-06 10:38

Her er lidt ca. tal (kilde TDC fra det link jeg gav dig)

Sende/modtage/læse ca. 20 e-mails (kun tekst) 0,2 MB
Sende/modtage 1 billede på 300 kb 0,3 MB
Surf på 10 hjemmesider 1,67 MB
3 besøg på netbank 3 MB

Der går 1000 MB til 1 GB

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 16-10-06 10:43

Tak for svaret e.c.Det er til at forstå. Som du svarer, er der lang til 15 GB, og det var det svar jeg ønskede. Også tal alle i andre for svarene.
Torben

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-06 10:58

Ååååhhhh......
Så kan du jo også i Outlook se, hvad den enkelte E-mail fylder.
1024 B = 1 kB
1024 kB = 1 MB
1024 MB = 1GB
1024 GB = 1 TB
osv......
Gambrinus

Kommentar
Fra : Jeepson