/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
har købt nyt kabinet
Fra : goodboy2
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 15-09-06 21:44

hej har købt nyt kabinet til min computer og har også flyttet bundkort og diverse drev over
og det virker ok.
Men der er usb i front på kabinettet men stikket som man skal bruge til at tilslutte det med er
med ni huller i men på mit bundkort er der 10 ben kan man få et omformer stik så det kan tilsluttes
alligevel og har samme problem med lyd kablet så jeg også kan få lyd i fronten.
Hvor kan sådan noget købes
Goodboy

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 15-09-06 22:57

Du burde sagtens kunne sætte stikket i, selvom det ikke er alle stik som bliver fyldt ud... Der er bare nogle features fra bundkortet som ikke bliver understøttet af kabinettet... Tjek evt. dit bundkorts manual og kabinettes manual for at vide hvilke funktioner der sidder hvor...

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 00:52

Benene på bundkortet er i princippet nummeret fra 1-10.

http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/img/usb.gif

Det sidste af benene er ikke tilsluttet, dette ben skal du bare ignorere.

Kommentar
Fra : goodboy2

Dato : 16-09-06 07:25

jo men på stikket på kabinettet har kun 9 huller det vil sige at det ikke kan komme på så sidder der jo et ben i vejen på bundkortet
Goodboy

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-09-06 07:41

Er du sikker på du ikke kan få det ned over alligevel? Mit kabinet har kun 8 stik, hvor bundkortet har 12... Og de overskydende stik er bare ikke sat til kabinettet...

Kommentar
Fra : goodboy2

Dato : 16-09-06 07:57

ja kan ikke lade sig gøre har forsøgt
goodboy

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 10:31

>>jo men på stikket på kabinettet har kun 9 huller det vil sige at det ikke kan komme på så sidder der jo et ben i vejen på bundkortet

Hvis du er HELT sikker på ovenstående (jeg tror naturligvis på dig, men har ALDRIG set det før), tager du bare til din nærmeste computer forretning (ikke en stor, som Computer City), men en lille, lokal forhandler, og køber

2 stk "internt kabel mellem CD rom drev og bundkort"
http://www.kab24.de/shop/images/artikel/24048.jpg
Nogle gange tager de et par kroner - andre gange har jeg fået dem gratis.

Dem sætter du "ryg mod ryg" på bundkortet, altså tæt ved siden af hinanden - check lige inden køb at de også passer i den anden ende, i dit kabinet. Altså - på "bagsiden" af dit USB stik.

Er der et ANDET stik dér, end på dit bundkort (igen - jeg tvivler), må du tage et billede, så godt du kan, lægge det et sted på nettet (fx: http://freeshare.us/), så vi kan se det...

Så tager vi den derfra.

Kommentar
Fra : goodboy2

Dato : 16-09-06 13:37

jo men der på stikket fra kabinettet hvor der skulle være hul til det 10.ende ben er det blændet af og så kan jeg jo ikke bare mase det på så knækker jeg et ben på bund kortet
Goodboy

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 13:46

Nej, jeg foreslår som sagt at du piller HELE ledningen af kabinettet - der, hvor den er monteret oppe ved forside USB stikket, men på bagsiden inde i kabinettet. Og monterer en anden.

Skriv lige hvad dit bundkort hedder - det skal være præcis model, evt med REV nummer.
Det står typisk på bundkortet, med større eller mindre bogstaver.

Kommentar
Fra : goodboy2

Dato : 16-09-06 14:57

mit bundkort er k7t turbo (ms-6330)
goodboy

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 15:31

Tjah, det er desværre lidt skidt;

Dit bundkorts udlægning af USB connectoren er desværre ikke standard.
http://us2.msi.com.tw/support/mnu_exe/mbd_mnu/E6330v30.exe
Det er derfor stikket fra kabinet ikke passer på.

Hvis du ikke har et stik/konverter/adapter fra da du købte bundkortet, har du efter min bedste overbevisning to-tre muligheder:

1) Lede efter en mulig konverter mellem kabel og bundkort. Næsten umulig og nok ret dyr metode.

2) Som sagt; Afmontere kablet fra dit kabinet, og sætte et andet på, med et stik der passer til dit bundkort. Næsten umulig og nok ret dyr metode.

3) Lidt besværligt, men ikke muligt, to muligheder

a) på connectoren på bundkortet skal ben nr. 2 og ben nr 9 (øverste venstre, MOD PCI porte, og nederste højre, VÆK fra PCI porte) ikke bruges, i følge din manual.
Du kan derfor - FORSIGTIGT og på eget ansvar - bøje disse to ben i vandret position, med en lille fladtang eller lign. Du skal bøje HELT nede mod printet, så stikket fra kabinet alligevel kan komme oven på.

Når benene er bøjet, sætter du kablet på og starter computeren.
Husk om nødvendigt at gå i BIOS og aktivere evt menupunkt for USB, hvis dette er tilstede.

b) med en lille nål, søm eller lign kan afmontere stikket med en blændet port, fra kablet fra kabinettet. Ved hvert ben skal du forsigtigt stikke sømmet ind, og prikke på en "tap"; imens trækker du meget forsigtigt i ledningen, der går hertil. Når ledningen popper op, kan den genbruges på følgende måde;
Gør det samme med to CD-rom lyd kabler, jeg har omtalt tidligere. Benene fra det oprindelige stik skal placeres på samme måde i de to nye stik, så noter deres farve (hvis de er sorte, må du flytte dem et af gangen).
Når du er færdig, skal du have brugt 8 ledninger i alt, evt ni. De/n, der ikke er brugt, er dem jeg nævner længere oppe ku ha været bukket (2+9 på bundkort).

Når windwos er startet, sætter du et eller andet til USB på fronten af kabinettet. Jeg plejer at bruge sådan en USB flash ram tingest, for at se om der er forbindelse.

Det er et meget møjsommeligt arbejde - alternativ kan du lade være med at tilslutte fronten.

Spørg, hvis du har spørgsmål.