/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Partner/Investor til IT+MC
Fra : Zufra
Vist : 744 gange
200 point
Dato : 13-09-06 01:17

Hejsa allesammen.

Normalt er jeg en person der holder mine kort tæt til kroppen, men nogle gange skal man jo tage en chance.

Jeg søger en samarbejdspartner/Investor i min nyopstartede virksomhed.
Kort om projektet. IT-total løsninger, tilbehør, præsentations systemer, opsætning af info systemer, vedligehold af IT systemer til private og erhverv, produktion og salg af MedieCenter systemer og vedligehold af disse.
MedieCenter systemet er færdig udviklet og de forløbige resultater tegner lovende.
Der ligger tegninger klar til 2 ekstra produkter i tilknytning til MedieCenter systemet.

Til Samarbejdspartneren.
-Du skal føle dig 100% hjemme i Windows miljøet.
-Have et godt kendskab til netværksopsætninger.
-Seriøs og velafbalanceret med snas for det økonomiske.
-Kunne tale, læse og skrive engelsk.
-Være bosiddende i nærheden af trekants området.
-Være i alderen 25 til 40
-Have en uddannelse inden for elektronik, IT eller lignende.

Til Investoren.
Er du villig til at sætte mønten på højkant ?
Til at starte med skal der bruges ca. 40k
Der vil selvfølgelig blive lavet en kontrakt mellem os der sikre os begge.
Investeringen løber frem til d. 31/12-07.
Hvis årsregnskabet viser et overskud incl. varelager på mellem 50k og 100k får du 40k tilbage.
Hvis årsregnskabet viser et overskud incl. varelager på over 100k får du 80k tilbage.
Hvorimod et overskud incl. varelager på under 50k giver dig 0 kr tilbage.

Meget af forarbejdet er allerede lavet og jeg har budgeteret med et overskud på mellem 110k til 150k.

Skulle du have lyst til at tage udfordringen op, så kontakt mig via http://www.seidelin.biz under kontakt.
Siden er meget sparsomt pyntet, da et endeligt web indhold ikke er blevet færdigt.

I er alle selvfølgeligt velkommende til at komme med gode indlæg til dette.

Med Venlig Hilsen

Søren S. Seidelin
Seidelin Solutions

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-09-06 01:22

Angående dit oplæg til "Investoren".

Jeg vil formode, at det vil blive overordentligt svært for dig, at få en seriøs investor til at skyde penge i projektet på de vilkår. Investoren skal leve med risikoen for at få 0 kr. tilbage ud fra omstændigheder, der er uden for hans kontrol. Og i middeltilfældet, kun at få det samme beløb tilbage som er skudt ind - over et år senere - altså uden rente eller risikotillæg.

Undskyld jeg siger det, men der er efter min mening mere perspektiv i en lottokupon.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 13-09-06 01:46

Hmm.. hvem kan ikke få 40K i banken når der forelligger en biz-plan og et budget ?

Køb www.investors.biz og prøv igen

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 13-09-06 10:05

Hej igen

Det skal heller ikke opfattes sådan at investor ikke kan gøre noget og ikke har indflydelse.

Jeg kunne godt tænke mig en investor der aktivt vil gå ind og bidrage med mere end bare kapital.

Det er jo bla. derfor jeg ikke bare går i banken. Dem har jeg snakket med vedr. projektet, men de er jo bare passive investore.

MVH
Søren S. Seidelin
Seidelin Solutions

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 200 point
Dato : 13-09-06 10:20

Nå - Det bedre svar - 40 K er ikke nok..
I stedet for et IS bør i lave et APS, og så skal der 66.000 på bordet fra hver af jer - til de 132.000 et APS etableres for. 125000 i kapital og ca 7000 for oprettelsen.
---
Og så har i begge begrænset ansvar til den kapital der indskydes - erholdes anparter for.

Dit oplæg betyder at i begge har fuld hæftelse for de penge firmaet måtte lomme til at skylde.

dvs pådrager i jer en gæld/ansvar for f.eks 1 mio, så kan kreditor hente alle pengene hos den af jer der måtte have dem.

SNAK med en revisor - læs SKAT's sides omkring virksomhedsstiftelse. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=204908

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 14-09-06 08:22

Hej igen

Jeg er udemærket klar over systemet og hvordan dette fungere.

Hvis en Investor gerne vil ind i mit firma som en aktiv del og han ikke mener en kontrakt er godt nok, så konvertere vi firnaet til et K/S firma.
På den måde hæfter han ikke med mere end sit indskud.

MVH Seidelin

Godkendelse af svar
Fra : Zufra

Dato : 30-11-06 18:58

Tak for svaret JensT.