/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
En "God" undskyldning !!
Fra : Monsen1234
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 09-09-06 13:30

Jeg er ikke færdig med at slå mig på lårende af grin endnu, det er den bedste historie jeg har hørt længe : Estrabladet http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article223535.ece
Citat
Blandt de mange ting, som PET tog med under anholdelserne og ransagningerne natten til tirsdag, var også stålsplinter, som blev fundet hjemme hos en af de sigtede.

Men dette er overhovedet ikke mistænkeligt, sagde mandens far til Ekstra Bladet forleden. Det var faren, der havde bedt sin søn om at tage metalsplinterne med hjem fra sin uddannelsesplads. Når man propper dem i blomsterkasser, giver det en fantastisk reflektion af solens stråler, fortalte faren

Det kunne være man skulle prøve det ? Måske kunne der blive et flot lyschov i stuen ! Nogen gange er folks undskyldninger lige godt FOR dumme.
Måske skulle jeg skrive det under tip.

Monsen

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-06 13:39

Havde ikke set dette før. Jeg havde nok foretrukket en forklaring som: "De skal samles ind til skrot - kender I ikke kiloprisen på jern"

Ja måske er det et tip - nu må DU jo hoste op med poængerne

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 09-09-06 13:56

Hej,
der er flere dummerter i artiklen.
Betegnelsen "kunstgødning" forlod man på den tid, hvor der endnu var
telefonpæle med kobberledninger til telefonabonnenterne - et meer end 50 år gammelt fagudtryk.
(Ekstrabladet står ikke alene, skal det lige nævnes i forbifarten.)
Værre er det, at det stof der er konfiskeret ikke kan købes i de forretninger, hvor landbruget køber deres gødningsstoffer (de hedder handelsgødninger).
Men et absolut kunstnerisk anvendelse af stålsplinter i urtepotter - et varierende
farvespil efterhånden som det ruster - jeg tror jeg vil prøve en dag medens PET har hænderne
fulde.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 09-09-06 15:09

Skranldemand eller renovationsarbejder.
Kassedame eller servicemedarbejder.
Skovarbejder eller skov- og landskabsfagtekniker
Kunstgødning eller handelsgødning.
Ingen forskel, bare gammelt vand på nye flasker.

Citat
Værre er det, at det stof der er konfiskeret ikke kan købes i de forretninger, hvor landbruget køber deres gødningsstoffer

Der må være tale om ammoniumnitrat, der laver et udemærket buuum?

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 10-09-06 15:19

Tak for svaret pirt03.