/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Sterling varsler strejke
Fra : Satellit
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 25-08-06 11:05

Jeg skal på ferie d. 16/9 og skal efter planen flyve med Sterling.
Men de varsler strejke fra d. 8/9, hvis ikke der er indgået et forlig med kabinepersonalet inden da.
Jeg har købt min rejse gennem Tjæreborg, - skal de så sørge for anden transport? Eller risikerer jeg at miste min rejse?

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 25-08-06 14:20

Hejsa

jeg har ogsaa lige koebt billet hos sterling og der fik jeg et regelsaet med og paa den staar der at hvis sterling maa aflyse en flyafgang :
1. tilbydes valget mellem ret til refusion eller omlaegning af rejsen, som beskrevet i EU-forordning 261/2004, artikel 8

men jeg syntes du skal kontakte Tjaereborg og hoere hvordan du skal forholde dig !!

MVH Karina

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-06 14:20

Du skal ringe til Tjæreborg og høre nærmere. De har jo god tid til at arrangere alternativ befordring og vil sikkert bestræbe sig på at gøre det.
Du "mister" da ikke din rejse. I værste fald får du pengene tilbage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-06 14:26

Aflysning
Hvis Sterling aflyser en flyafgang, varsler Sterling uden ugrundet ophold kunden. Hvis en flyafgang aflyses, skal berørte passagerer:

1) tilbydes valget mellem ret til refusion eller omlægning af rejsen, som beskrevet i EU-forordning 261/2004, artikel 8,
2) tilbydes bistand, som beskrevet ovenfor i ”Forsinkelser”, afsnit 1, samt i tilfælde af omlægning af rejsen, bistand som beskrevet ovenfor i ”Forsinkelser”, afsnit 2, hvis det nye afgangstidspunkt er dagen efter,
3) have ret til kompensation, som beskrevet i EU-forordning 261/2004, artikel 7, medmindre Sterling giver meddelelse om aflysning:
- mindst to uger før planlagt afgang,
- mellem to uger og syv dage før planlagt afgang og tilbyder omlægning af rejsen med afgang højst to timer før og ankomst højst 4 timer efter planlagt tidspunkt, eller
- mindre end syv dage før planlagt afgang og tilbyder omlægning af rejsen med afgang højst en time og ankomst senest to timer efter planlagt tidspunkt.

Sterling har ikke pligt til at udbetale kompensation, hvis Sterling kan godtgøre, at aflysningen skyldes usædvanlige omstændigheder, som ikke kunne være undgået, selvom alle rimelige forholdsregler rent faktisk var truffet.

fra dette link http://www.sterling.dk/da/home/rules/sterlingrules.htm#Forsinkelse-Anchor

Men prøv dog at ringe til Tjæreborg.... Rigtig god ferie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-06 14:27

Hele tre svar på engang, pudsigt når spørgsmålet har været her så længe

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 25-08-06 14:32

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-06 14:37

Jaaaa, vi

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 25-08-06 16:39

Det er Tjæreborg Rejser, du skal rette henvendelse til. Det er jo der du har købt din ferie og ikke hos Sterling.
Så Tjæreborg må finde en anden løsning, hvis ikke strejken bliver afblæst.

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 29-08-06 18:57

Tak for svaret pirt03.