/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ATI-9600-driverproblem
Fra : egoland
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 20-08-06 12:49

Har et problem, der går ud på, at når jeg istalerer driveren, bliver opløsningen/farverne ned på laveste mulige mulighed, hviket er temmelig lavt.
Nu jeg prøver at justere den opad, vil den ikke være med, og springer tilbage til ovennævnte.
Har prøvet:

1: At afinstalere driver i "tilføj/fjern programmer", og fjerne ATI-mappe på C-drevet.
2: At køre ATI's removal tool, der skulle fjerne alt, men ikke gør det, så derfor
3: At køre "registry mechanic" for at fjerne det sidste

Jeg har genstartet mellem alle tre trin, men det hjælper ikke.

Det skal lige siges, at før jeg instalerer driveren, står skærmen i den almindelige opløsninge - så den kan godt!

Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-06 13:48

Går du ind i start>kontrolpanel>skærm>indstillinger>avanceret>kort>vis alle tilstande>og sætter opløsningen der>ok anvend.
Det er ikke altid at man kan indstille opløsningen andre steder,så den holder(Ati problem)

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 20-08-06 17:41

Tak for buddet, Manse9933, men den gik ikke. Andre bud????

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 20-08-06 21:43

Har nu også prøvet med "drivercleaner", samt at lukke zonealarm og antivirus ned under instalationen - samme resultat:

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-08-06 22:19

Demonter kortet og kør på onboard grafikkortet
Afinstallere den gamle driver fra Fejlsikret tilstand, og kør diverse oprydning.
Sluk maskinen
Monter kortet
Genstart i fejlsikret, og installer så driveren i fejlsikret tilstand, så har du intet kørende i baggrunden.
Genstart og så skulle det gerne virke.
Radeonbaserede kort er skrot. Nej det passer ikke kortene er gode nok, der driver er noget skrot.
Foresten er der vist noget med at Microsoft Framenetwork eller sådan noget skal være installeret før du installerer driveren, det må der stå noget om i manualen. Der står også en uddybende installationsvejledning. Manualerne findes nok på en medfølgende CD. DirectX skal også være installeret korrekt.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-06 10:01

Sjovt nok har jeg lige installeret et kort magen til og oplevede samme problem.
Brugte en gammel driver (6.14.10.6542) og problemet er løst.
Ka' dog ikke huske hvor dælen jeg har den driver fra.
Prøv på producentens hjemmeside.
Evt. prøv med en her fra :
http://www.sapphiretech.com/dk/support/drivers_viewlist.php
Gambrinus

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 22-08-06 15:55

Har lige fundet ud af, at standard vga-driver er røget ud med badevandet.
Hvor finder jeg den????
Har direct -x 9c + framework

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-06 16:27

Der ligger sansynligvis en standarad VGA driver på CD'n der er med dit Grafikkort.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 22-08-06 21:27

Til Brassovitski

Nej, der er ingen standard vga-driver der.

Men den giver en inf error under instalationen, hvorefter der kommer en meddelelse om, at standard vga-driveren mangler.

Kan se, at det samme problem findes mange steder på nettet, men kan ikke rigtig finde nogen løsning på det der.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-08-06 07:11

En repair af windows burde installere standard vgadriveren igen.
http://www.mysuperpc.com/vcu/install_standard_vga_driver.shtml

prøv her http://members.driverguide.com/index.php her skulle du kunne finde en standard VGA driver.

Jeg mener stadig at der bør være en standarad VGA driver på den CD der er med kortet, Jeg har et ASUS A9250 kort, når softwaren/driver installeres installeres en standard VGA driver.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 23-08-06 16:25

Brassovitski:
Jeg kender godt dine links, men måske er det mig: jeg kan ikke lige finde noget der, jeg kan bruge.
Så hvordan er det, man laver en reperation på windows XP??
Man sætter CD-en i drevet, og????

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 23-08-06 18:06

Tak for svaret Gambrinus.

Troede det var en and - driverne burde blive stadig bedre, men det er åbenbart ikke tilfældet.
Fandt en gammel 6.4-driver på min harddisk, prøvede den, og skidtet virkede pludselig.
Forstå det, hvem der kan, men jeg kan ikke!!! Men nu virker det.

Det vil jeg tage en gambrinus på ved lejlighed - dejlig ØL

Kommentar
Fra : Gambrinus