/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
? om DNA makør og ladder..
Fra : TPOX
Vist : 644 gange
20 point
Dato : 13-08-06 17:07

Hvorfor bruge en størrelsesmarkør og Allelic ladder i STR analyse?

Jeg prøver at sætte mig lidt ind i teorien bag STR metoden. Men jeg er desværre gået i stå ved et punkt!?

Jeg har læst et sted at man tilsatte størrelsesmarkør til hver prøve samt en Allelic ladder for sig selv. Efterfølgende analyseres alle fragmenter ved elektroforese.

Hvad er forskellen på størrelsesmarkøren og Allelic ladderen og hvad er meningen med at bruge størrelsesmakør i hver prøve samt en ladder for sig selv?

Håber nogle kan være behjælpelige med et svar

Mvh.
TPOX

Kommentar
Fra : Birgitta