/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Overnatning på vej Sydpå
Fra : ferik
Vist : 23900 gange
100 point
Dato : 27-07-06 16:20

hvor finder jeg nogle gode overnatning muligheder, for nogle venner der skal på ferie i en ferielejlighed i Port Grimaud ved Middelhavet (omkring 2000 km)
de er 7 personer i bilen, mand, kone, søn og svigerdatter og 3 børn 7, 4, og 1 år
de regner med 2 overnatninger på vej derned
der køres over Mulhouse og ned til Middelhavet
de vil stoppe kørselen når børnene bliver trætte eller inden
det gør selvfølgelig, at de ikke ved langt de når første dag, og så kan de ikke bestille værelse hjemmefra, der startes fra : lidt syd for Ålborg
1 føste overnatning måske i området Hanover/Kassel
næste i Frankrig

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-06 17:18

Du skriver ikke noget om det forentede niveau. Skal det være billigt, en oplevelse eller blot et tag over hovedet.

Hvis det skal være billigt kan de anvende formule1 hotellerne. Det er en fransk kæde, men dehar også hoteller i tyskland bla. hannover/kassel http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

Ellers er det ikke et problem at finde et hotel i frankrig når de kører ned ad på motorvejen. I frankrig ligger der i massevis af billige hoteller lige med de fleste motorvejsafkørsler.

Af hoteller til rimelige penge er som sagt formule1, campagnile og andre i deres kæder. https://www.envergure.fr/campanilefr.html

mvh
qfha

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-07-06 17:26

med hensyn til prisen skal det selvfølgelig være det bedste for næsten ingen penge!
nå spøg til side
det skal ikke særlig høje priser
findes der måske en samlet side med BED AND BREAFAST eller noget lignende
må gerne være på en bondegård eller i en landsby
de har tænkt på at have forskelligere telefon nr. med hjemmefra og så kontakte udbyderne over mobilen

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-07-06 17:34

Hvis deres mål er at komme til frankrig, skal de blot køre, og når de vil sove finde de det nærmeste formule1 f.eks. kører derhen of håber det bedste. Hvis de kommer efter kl.22-23 kan de trække en nøgle i automat (kræver selvfølgelig visakort eller lign.) Det er nemt og de kan næsten altid få et værelse, hvis de ikke er for sent på den. Glem alt om bed and breakfast i frankrig deter meget dyrere end hotellerne et hotelværelse på formule1 koster normalt kun 26 euro, for et dobbeltværelse med en ekstra køje. det kan ikke gøre billigere.

Noget andet er med tyskland (- formule1) her er prisen højere og der findes en bog man kan købe i boghandlen som hedder "links und rechts der autobahn". Den er supergod at have her kan man finde alle hoteller/bed and breakfast som er i nærheden af en. Som sagt fin for tyskland, men man tager altså et hotel i frankrig, det er absolut billigst. Kig på linkene.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 27-07-06 18:01

Hej ferik!
Ifølge dette link http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm er den korteste vej fra Jylland til Port Grimoud i Frankrig over Tyskland, Luxembourg og den hurtigste vej over Tyskland, Østrig, Schwies og Italien.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-07-06 18:38

til jesper04
den valgte rute er under hensyn til motorvejs afgifter

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 27-07-06 18:47

Hej ferik!
Er dette her ønsket fra dine venner, som skal sydpå: "den valgte rute er under hensyn til motorvejs afgifter"?
Mvh Jesper

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-07-06 18:58

jeg kender ikke meget til motorvejs afgifter, men de har sagt at de ikke ville køre igennem Schweitz og Italien

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-07-06 23:56

kør ikke igennem schweitz...det er alt for besværdligt..
turen til moulhouse har jeg selv lige været på for en måned siden....vi overnattede på en hyggelig lille kro....og spiste aftensmad kl. 22.oo..kromanden stod vedgud og kokkeredede til os sultne turister på denne ukristelige tid..men dejligt med mad i de sultne maver..
når jeg kører på ferie til italien gennem tyskland selvfølgelig, så kører jeg som regel væk fra motorvejen og ind i en lille by, hvor der er rigtig mange privat pensioner "zimmer frei"...det er absolut den billigste overnatningsmulighed og en dejlig afslappende måde at slutte dagen på den stressede autostrada på...de fleste zimmer frei stede er der morgenmad incl ..
de stede jeg har overnattet har jeg betalt ca. 100 kr for enkelt rum med morgenmad...deklig tysk morgenmad....
zimmer frei exiterer også i frankrig og italien..
det er hyggeligt at bo privat og de er som regel også rigtig glade for at få gæster....
det er meget biligere end hotel og BB.....
der er selvfølgelig også muliheden for at overnatte på campingpladser...
nogle pladser har udlegning af hytter eller telte...men det skal man jo finde ud af på forhånd..det er ikke nødvendigt med zimmer frei overnatning...det finder man bare..
nogle steder er det enddamuligt at spørge på tankstationerne.jeg har været ude for, at de et sted i tyskland havde en brosure liggende over kørselsvejen mm til stedet....dejligt hvis man kommer sent om aftenen i regnvejr og er træt......
det er så skidedyrt at overnatte påde der motorvejshoteller....jeg er efterhånden vant til det, da det ikke er altid jeg orker at begynde at lede efter pension kl 22 om aftenen....men kører man fra ved 18 - 20 tiden, så er det fint........
god tur til vennerne.....
er næsten selvlige hjemvendt efter en måneds biltur i frankrig og italien...skønt...men dælme varmt......
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-08-06 23:58

tak for svarene
de vil måske prøve dette
http://www.landtourismus.de/

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 04-08-06 23:58

Tak for svaret qfha.