/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
kan bøger fås billigere?
Fra : rockduck
Vist : 748 gange
110 point
Dato : 25-07-06 14:36

hej

jeg starter på cbs (handelshøjskolen i kbh) her til september og det siges man kan regne med for ca. 5000-6000kr bøger. er der nogen steder hvor man kan få bøgerne billiger eller hjemmesider hvor tidligere studerende sælger deres gamle bøger?

jeg skal læse ba i erhvervssprog (engelsk og international marketing)

mvh
signe aka rockduck

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-06 14:43

Der er denne side, men du kan også prøve www.dba.dk www.guloggratis.dk www.papkassen.dk
osv

http://www.bogbasen.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-06 14:44
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-06 14:45
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 120 point
Dato : 25-07-06 14:47

Og her http://www.studenter-rabatten.dk/asp/marked/

men vent nu med at købe bøger til du ved, hvilken udgave din lærer bruger.

Der kan meget ofte være forskel på side 27 i den ene bog og side 27 i den anden.

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 25-07-06 22:09

Hej Rockduck...

Når du starter på CBS får du et log-in til e-campus.dk, hvor alle informationer om skolen ligger(skemaer,pensumplaner, eksamen, åbningstider, karakteres offentliggørelse o.m.a)

Her er der også et forum, hvor studerende på tidligere årgange sælger deres brugte bøger...

Hvis jeg var dig, ville jeg vente indtil du starter med at investere.. og endda vente med at købe de enkelte bøger til du har haft den første forelæsning - forelæseren har som regel altid en kommentar til opgivet pensum, og nogle bøger bruger man kun ganske lidt, så det kan betale sig at låne dem på CBSs bibliotek. (bare et godt råd)

Hilsen

rwo
CBS-studerende

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 25-07-06 23:08

Ellers er Den Blå Avis også et ok bud...

www.dba.dk - "Studiebøger og litteratur"

rwo

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 26-07-06 11:56

tak for den megen hjælp allesammen
det bliver svært at vælge, tror jeg vente til førtse forelæsning som foreslået til at investrere og afprøve alle de gode sider

mvh
signe

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 27-07-06 21:57

Forresten kan du også på www.so.dk sammenligne priser på bøger.. og dermed købe den det billigeste sted...

faktisk ret så interessant... Fandt lige en af mine med 145 kroners forskel på billigeste og dyreste

rwo

Godkendelse af svar
Fra : rockduck

Dato : 12-10-06 18:37

Tak for svaret ans

Kommentar
Fra : ans