/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Til Kullen. Hvordan?
Fra : camillaR92
Vist : 1259 gange
85 point
Dato : 14-07-06 19:57

Hejsa !
Jeg vil gerne en tur til kullen.
Jeg er Københavner og har ikke Bil.
Er der nogen der har været der og kan fortælle mig hvordan jeg kommer dertil nemmest?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-07-06 20:05

Tog til Helsingborg, så går der busser til Kullen. Prøv at kontakte Turistbureauet i Helsingborg de ved hvorfra og hvor ofte busserne kører. God tur. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 20:05

kommer an på hvor du bor i landet jo

men via helsingør - helsingborg - bussen til kullen holder lige bag færgelejet og kører hele vejen til kullen (kullaberga)

der er forresten skønt - har du lyst til at campere er der en herlig campingplads lige i nærheden jeg kan anbefale på det bedste.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 95 point
Dato : 14-07-06 20:09

mener forresten det er bus X220 fra helsingborg - nem at finde da den holder lige bag færgelejet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 20:11

hvis du skal overnatte er der som sagt campingen (mölle camping) - i selve byen (mölle) kan der lejes små bitte hytter a la hvad man finder på camingpladser - og på selve kullen er der hotel.

Godkendelse af svar
Fra : camillaR92

Dato : 14-07-06 20:28

Tak for hjælpen begget to. Det virker jo nemt nok.
Den camping plads vil jeg også besøge tror jeg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 20:32

du vil ikke fortryde campingpladsen kan jeg forsikre dig om - husker ikke om lederen gik af sidste sommer eller om det er i år - men de er bare så søde og hjælpsomme med alt !! Hvis du får behov for at handle i byen osv og busserne har de lange ventetider så kører de gerne - faktisk nyder de at have nogen med til mölle hvor de selv bor og har ærinder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-06 20:39

kullaberga hedder kullaberg på svensk.