/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Oversæt et brev til engelsk
Fra : Ard
Vist : 4016 gange
200 point
Dato : 20-06-06 09:33

Jeg skal skrive et brev til en englænder, men mit engelsk er ikke særlig godt. Er der en der kan hjælpe med at oversætte brevet?

Teksten lyder:

Angående bygning på aaa grunden i aaa
Jeg har været ude og gå en tur omkring aaa og har ved den lejlighed set et forladt hus. Huset er markeret på det vedlagte kort. Jeg vil spørge om tilladelse til at nedtage taget, med det formål at bruge bjælkerne til tag på et sommerhus.

Nedtagning af taget sker for egen regning og risiko.

Hvis De ikke har tegningsret, vil jeg spørge om De kan oplyse, hvor jeg kan henvende mig.

Venlig Hilsen

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 20-06-06 10:33

Concerning building on AAA site in AAA

I have taken a walk in the area surrounding aaa. At this occasion I have seen an abandoned house. The house is marked up at the enclosed map. I ask for permission to dismantle the roof in purpose to use the beam as roof (=tag)/ sloping beam (=spær) on a cottage.

Dismantling of the roof will take place on my own payment and risk.

If you aren’t able to provide this permission, please tell me whom I should turn to.

Kind regards

Hej ard. her er mit bud. hvis du vil bruge blælkerne som tag skaldu bruge ordet roof i 4 linie, og hvis du skal bruge dem som spær skal du skrive sloping beam. jeg kunne ikke finde ordet tegningsret på engelsk, og har derfor omformuleret sætningen. Håber du kan bruge det.

Vh Fjendsbo

Accepteret svar
Fra : fjendsbo

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-06 10:34

ordet "beam i 3. linie skal lige have et s i enden for at blive til flertal. sorry

Godkendelse af svar
Fra : Ard

Dato : 20-06-06 10:37

Den kan jeg godt bruge. Tak for svaret fjendsbo.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 20-06-06 10:40

velbekom. håber du får bygget drømmehuset