/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
mac-windows
Fra : ulf112
Vist : 1051 gange
100 point
Dato : 25-04-06 15:23

hej derude

jeg overvejer at købe en Apple iBook g4 med 12 tommer skerm men vil helst have windows fordi mine programmer som jeg bruger kun kan køre på windows men kan jeg instalere windows xp på min ibook

Kommentar
Fra : werter

Dato : 25-04-06 15:47

Det er vist lige på trapperne. Foreløbig vistnok IKKE til Ibook. Så se dig godt for!
Dette er hentet fra Ingeniørens nyhedsbrev ......m vl h werter:

Nye Mac's sælges med Windows XP på
Amerikansk forhandler er begyndt at sælge Apples MacBook Pro med Windows XP præinstalleret
Af Søren Bjørn-Hansen | tirsdag 25.04.2006 kl. 09:49
Efter at Apple for nylig udsendte patchen »Boot Camp«, der tillod installation af Windows XP på de nye Intel-Macs, har den store amerikanske Macsælger MacMall nu valgt at sælge MacBook Pro med Windows installeret på. Det skriver DailyTech.com.

MacMall er et af nettets største online Apple forhandlere, og de er begyndt at sælge Macs med enten Windows XP Home eller Pro som en mulighed, som præinstalleret OS.

Ifølge både MacMall og Apples online sider, sælges identiske 1.83GHz Core Duo MacBook Pro computere med Windows Xp Pro installeret for cirka 620 kroner - hvilket faktisk er billigere end at købe styresystemet separat.

Ifølge DailyTech forudsiger flere analytikere at denne nye trend som MacMall har startet, vil give Apple seriøse skyts at angribe sine nye konkurrenter, som Dell og HP.

Kunder der tidligere ønskede at skifte til Mac på grund af hardwaren , behøver nu ikke være nervøse for at der er programmer der ikke er kompatible med Mac OS X.

Faktisk behøver de ikke være nervøse for noget.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 16:07

Hej, nej iBook kan ikke køre windows (uden emulator):

'Can the iBook run Windows Me? Windows XP? Windows 2000 (NT)?

All models of the iBook can run MacOS X provided that adequate RAM is installed. Models shipped before October 22, 2003 can also run MacOS 9. However, like all other G3-based and G4-based Macs, the iBook can run modern versions of Windows through an emulator program such as Microsoft Virtual PC or OpenOSX WinTel.

Due to the lack of any type of internal expansion slots, hardware-based solutions for compatibility with PC-based operating systems are not possible.'

http://www.everymac.com/systems/apple/ibook/faq/software_compatibility.html#4

Du kan se hvilke Macs der kan køre Windows her:

'Which Macs can run Windows XP installed using Boot Camp?

All of the Intel-based Macs -- the iMac "Core Duo", MacBook Pro, or Mac mini "Core" can run Windows XP installed using Boot Camp.'

http://www.everymac.com/articles/answers_archive/apr07_2006.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 25-04-06 16:10

hvad er en emulator og hvor køber man den så

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 16:25

HEY DU

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 16:26

ommer ggg - du er kommet til at skrive samme spørgsmål to steder - måske en ide at slette det andet

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 25-04-06 16:31

jo men jeg vidste ikkeom den skulle stå i windows eller mac

hvad er en emulator og hvor kan man få/købe den

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-06 16:42

ok - jamen der kan jo også komme nogen med viden i det andet engang når de kommer hjem

En emulator er et program, som gør det muligt at køre programmer skrevet til en anden computer eller et andet styresystem

Godkendelse af svar
Fra : ulf112

Dato : 25-04-06 16:50

okay Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 16:57

hov - det indlæg jeg skrev besvarede jo ikke dit oprindelig svar ??????????? Synes du ikke lawitt og werter hjalp dig mere ??????

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 17:08

Tja, man føler sig da lidt snydt. Snøft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 17:09

hold din bøtte lawitt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 17:12

ulf112 vil du ikke være sød at forklare hvorfor du accepterede mit indlæg - eller hvad der fik dig til det så fremtidige brugere kan få lidt glæde af det ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 17:31

Citat
besvarede jo ikke dit oprindelig svar
??????????? sig mig er der noget i luften der driller

ulf112 kom så - please !!!!!!!!!!!!!!!!!! (det koster dig ikke noget)

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 25-04-06 18:23

ups jeg må have trykket på den forkerte bruger hvordan gør man det om igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 18:29

ahaaaa - det var så godt - du gør ikke noget det skal jeg nok -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 18:30

hmmm skidegodt miritdk - gggg

hvem synes du gav dig svaret ?????????? nu er jeg træt af mine egne ommere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 18:32

nedtur - atter en ommer

vil du være sød at klikke dig ind her også ?

http://www.kandu.dk/spg86825.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 19:23

jeg dømmer altså lawitt til at have besvaret rigtigt når du ikke gider komme igen ulf112 - om fem minutter mister du alle de point du har og dit hår falder af !!!!!

kan du så komme tilbage og fortælle om det så holder eller hvad !!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 21:25

hmmm - vis dig som en fair person så rette vedkommende kan få sine point - please

eneste undskyldning er at du har brændt alle fingrene og ikke kan skrive og så vil jeg have bevis

Kommentar
Fra : werter

Dato : 26-04-06 08:57

Den eneste emulator, jeg har hørt noget om hedder "Virtual PC".
Den koster vist op mod 2000 kr er ikke særlig hurtig og efter nogles mening ikke særlig stabil ("fryser", rapporterer uforståelige fejl og må genstartes)
Vl h
Werter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 09:25

sikke en gyser werter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 10:16

og hvem var det lige der skulle have haft point her ????????????????

Kommentar
Fra : miritdk