/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mac-windows
Fra : ulf112
Vist : 505 gange
62 point
Dato : 25-04-06 15:25

hej derude

jeg overvejer at købe en Apple iBook g4 med 12 tommer skerm men vil helst have windows fordi mine programmer som jeg bruger kun kan køre på windows men kan jeg instalere windows xp på min ibook

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 17:39

hallooooooooooooo

kig lige herind - nu kan du ikke få dine point tilbage alligevel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 17:39

http://www.kandu.dk/spg86824.aspx herind mente jeg - linket smuttede som en ål i gele

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 18:06

Citat
Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 16:07

--------------------------------------------------------------------------------
Hej, nej iBook kan ikke køre windows (uden emulator):

'Can the iBook run Windows Me? Windows XP? Windows 2000 (NT)?

All models of the iBook can run MacOS X provided that adequate RAM is installed. Models shipped before October 22, 2003 can also run MacOS 9. However, like all other G3-based and G4-based Macs, the iBook can run modern versions of Windows through an emulator program such as Microsoft Virtual PC or OpenOSX WinTel.

Due to the lack of any type of internal expansion slots, hardware-based solutions for compatibility with PC-based operating systems are not possible.'

http://www.everymac.com/systems/apple/ibook/faq/software_compatibility.html#4

Du kan se hvilke Macs der kan køre Windows her:

'Which Macs can run Windows XP installed using Boot Camp?

All of the Intel-based Macs -- the iMac "Core Duo", MacBook Pro, or Mac mini "Core" can run Windows XP installed using Boot Camp.'

http://www.everymac.com/articles/answers_archive/apr07_2006.html

Mvh. Lars

formoder ovenstående samt dette var den besvarelse du kunne bruge

Citat
En emulator er et program, som gør det muligt at køre programmer skrevet til en anden computer eller et andet styresystem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 19:24

kun kyllinger bliver væk fra deres egne spørgsmål så jeg håber du dukker op meget snart

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 21:29

KOM SÅ !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 10:17

kom så frem ulf112

Kommentar
Fra : miritdk