/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Universitetsopgave om Kandu 1
Fra : stud-polit
Vist : 679 gange
200 point
Dato : 22-04-06 13:15

Hejsa Kandubrugere

Vi er 2 økonomstuderende som er i gang med at skrive en opgave om kandu til brug ved vores eksamen i faget "internetøkonomi"
Vi har oprettet 2 spørgsmål for at samle lidt informationer til vores opgave, så vi håber i har lyst til at hjælpe os lidt på vej.

Vi ønsker at høre hvor mange point (enten "superpoint" eller "ledige") du optjente i sidste måned, og cirka hvor lang tid du brugte til at skaffe dig point (besvare spørgsmål, skrive tips, logge ind etc.)

Vi trækker lod om pointene blandt alle besvarelser med angivelse af tidsforbrug og optjent antal point.

MVH
Stud-polit og Polit_johannes

PS
Link til fagets hjemmeside
http://www.sis.ku.dk/lp/VisKursus.asp?Knr=70945&Sprog=DK&InFrame=0

Link til spørgsmål nr. 2
http://www.kandu.dk/spg86664.aspx

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-04-06 14:46

Hej, stude!

Jeg tror ikke, at der nogen af os, der har siddet og holdt øje med, hvor mange points vi har optjent i sidste måned...
Kan I ikke bruge de lister, der hedder: månedens bedste, årets bedste, og sidste års bedste?
Som der er link til forneden i menuen, -under statistik.

Jeg logger på hver dag, men nogle dage er jeg her kun ganske kort, -andre dage bruger jeg timer. Tit laver jeg andre ting på computeren, som jeg lige holder pause med, hvis der kommer mail fra kandu.

Jeg bruger ikke kandu for at vinde en brødrister eller et vaffeljern eller hvad det nu kan være. Jeg er faktisk først blevet superbruger for et par månender siden.
Næ, jeg er her fordi det er enormt sjovt og dejligt at skrive sammen med en masse ligesindede, -mennesker med samme interesser. Nogle kan hjælpe mig, -og andre kan jeg hjælpe. Det er næsten som om man kommer til at kende hinanden efterhånden.
Og er man ked af det, eller rådvild i en eller anden situation, så er der altid nogen på kandu der svarer hvis man fortæller om det. Det er en stor hjælp at man kan fortælle om sine sorger til nogen, der lytter.

De der points, de er nok nærmest en pædagogisk slikkepind til børnene... De skal jo osse gerne med i fællesskabet...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-06 14:58

stud-polit

Jeg kan se at du blev bruger den 24.03.06, så hvis du har logget dig på kandu hver dag siden, så har du optjent 600 ledige point. Du har nu brugt 400 ledige point på 2 spørgsmål, så du skulle have 200 ledige point tilbage, med mindre du har købt dig til svar i lukkede spørgsmål.

En bruger får tildelt 20 point 1 gang dagligt, hvis brugeren logger sig på kandu.

Her kan du se hvor mange point superbrugerne optjente af superpoint i marts måned

http://www.kandu.dk/Contest.aspx

Så ser jeg at jeg optjente 1962 superpoint. Ledige point blev til ca. 600 point.

Hvor lang tid jeg har brugt på at optjene superpoint kan jeg ikke svare dig på. Det kan være "gamle" spørgsmål, der er accepteret i en ny måned.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-04-06 15:17

Meeeen, der er nu ikke megen økonomi i det her, idet det er gratis at bruge kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-06 15:27

Jeg har svært ved at se I vil kunne benytte disse oplysninger om kandu.dk profilerne til noget brugbart statistisk materiale?

Andet end hvad I kan finde her :

1.) http://www.kandu.dk/topmonth.aspx
2.) http://www.kandu.dk/topmonth.aspx?mode=1
3.) http://www.kandu.dk/topmonth.aspx?mode=2

For mit eget vedkommende svinger tiden jeg bruger, antal point (= Accepterede kommentarer) måned for måned.

Frekvensen mellem antal spørgsmål man deltager i og Accepterede kommentarer ligeledes.

Antal spørgsmål pr. tidenhed varierer. Ligeledes tid pr. tråd; alt efter 'responsen'.

Driftforstyrrelser !

Mor's fødselsdag.

..og hva' har vi?

Et bud? Jeg bruger et par timer om dagen i snit ...på www.kandu.dk ..af lyst

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-06 15:38

internetøkonomi

Har det ikke noget med penge at gøre

Nå, men okay

Superpoint: 5300

Ledige point (er jo ren foræring bare for at logge på): ca 6000 = 20 i døgnet.

Samlet tid...tjae..jeg bruger ikke sammenlagt meget mere tid end det tager at besvare spørgsmålene..........så rundt regnet 15-20 minutter sammenlagt pr. dag.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-06 15:58

dova

Hvor mange profiler har du????

20 ledige point om dagen i en måned det må da være ca. 600 point.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-06 16:53

ans, ja, nu du siger det, så kan jeg da godt se nu, at der smuttede et "0" for meget med.

øøøeeehh...er det en undskyldning at der ikke er batterier på regnemaskinen

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 17:20

Jeg bruger ca. 8-12 sekunder pr. optjent point, på de lidt svære spørgsmål.

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 24-04-06 10:36

Hej

Vi er glade for responsen og vil da gerne lige besvare et par spørgsmål:

Ans:

Citat
Jeg kan se at du blev bruger den 24.03.06, så hvis du har logget dig på kandu hver dag siden, så har du optjent 600 ledige point. Du har nu brugt 400 ledige point på 2 spørgsmål, så du skulle have 200 ledige point tilbage, med mindre du har købt dig til svar i lukkede spørgsmål.

Jeg er desværre i færd med at skifte internetudbyder og mangler derfor net derhjemme , så jeg har ikke været på hver dag. Til gengæld har jeg svaret på et par spørgsmål om matematik og videregående uddannelser og scoret lidt point der. Da spørgsmålene blev oprettet brugte jeg alle mine point så det stadig blev et "pænt tal" (tror jeg havde 50-60 stykker tilbage).

Citat
Hvor lang tid jeg har brugt på at optjene superpoint kan jeg ikke svare dig på. Det kan være "gamle" spørgsmål, der er accepteret i en ny måned.

God pointe, det havde vi ikke overvejet. Vi tænkte mere på et "gennemsnitsforbrug" og valgte sidste måned fordi folk af gode grunde ikke kan svare på denne måned

Vil.du
Citat
Meeeen, der er nu ikke megen økonomi i det her, idet det er gratis at bruge kandu

Hehe der er økonomi i ALT
Vi forsøger at analysere hvorfor folk vælger at deltage. Vi har en del modeller men "håber" at bruge den teori der hedder "Voluntary contributions" som omhandler såkaldte "offentlige goder" dvs. ting som alle har adgang til når de er blevet skabt, såsom svar til spørgsmål i kandu

Molokyle
Citat
Jeg har svært ved at se I vil kunne benytte disse oplysninger om kandu.dk profilerne til noget brugbart statistisk materiale?

Som statistik bliver det nok lidt for tyndt datamateriale . Vi ville blot have en fornemmelse for hvor meget tid folk brugte på kandu, ca. hvor mange point de optjente og, i vores andet spørgsmål, ca. hvor meget de regnede med præmierne var værd.

Vi lader spørgsmålet løbe lidt længere i håb om flere bud, vi regner med at lukke spørgsmålet senest Fredag.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 24-04-06 12:13

Hej,

Jeg bruger Kandu som afslapning ind imellem mine arbejdsopgaver og om aftenen når huset er gået til ro... Synes det er enormt spændende med alle de gode spørgsmål der bliver stillet og hyggeligt at 'sludre' med de andre faste brugere. Kandu går ligesom i blodet på en...

Mht. tidsforbrug bruger jeg ca. 1 time om dagen i gennemsnit. Sidste måned optjente jeg nøjagtigt 7000 points på 3 uger, da jeg var på ferie i en uge og helt væk fra Kandu. I denne måned har jeg haft ret travlt med andre gøremål så det bliver helt sikkert ikke til lige så mange points.

God fornøjelse med jeres opgave

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-06 18:02

stud-polit -> Ok. Jeg kan følge din argumentation, så hér kommer det 'gennemsnitlige' svar:

Jeg har i årenes løb brugt en time om dagen på kandu.dk (..præcis som lawitt bemærker.)

Superpoint? Har jeg 'optjent' ca. 3.000 af ..om måneden ~ 100 point ..om dagen.

Dette står dog ikke i forhold til 'indsatsen' i tid, hverken med .....eller uden; 'sæson-' udsving

Kandu.dk er iøvrigt blevet for mig en: Uundværlig videns base

Noget jeg ik' ka' huske præcist? Jeg finder svaret på kandu !!!

..hvilket jeg håber: I også gør

<ON/OFF>

Godkendelse af svar
Fra : stud-polit

Dato : 27-04-06 12:56

Vi siger tak for de mange gode besvarelser og har nu afsluttet vores store lodtrækning.

Den heldige vinder blev Dova (som også vandt det andet spørgsmål! hmm hvad er mon den statistiske sandsynlighed for det, der ligger en ny opgave og venter )

MVH
Stud-polit og Polit-johannes