/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Universitetsopgave om Kandu 2
Fra : stud-polit
Vist : 706 gange
200 point
Dato : 22-04-06 13:10

Hejsa Kandubrugere

Vi er 2 økonomstuderende som er i gang med at skrive en opgave om kandu til brug ved vores eksamen i faget "internetøkonomi"
Vi har oprettet 2 spørgsmål for at samle lidt informationer til vores opgave, så vi håber i har lyst til at hjælpe os lidt på vej.

Vi ønsker at høre dit bud på hvor meget kandu´s præmier er værd, dvs. hvor meget du skulle have betalt for dem hvis du skulle have købt dem. Vi ønsker både at høre fra personer som har vundet såvel som fra de der ikke har.

Vi trækker lod om pointene blandt alle besvarelser med en vurdering af værdien af præmien.

MVH
Stud-polit og polit_johannes

PS
Link til fagets hjemmeside
http://www.sis.ku.dk/lp/VisKursus.asp?Knr=70945&Sprog=DK&InFrame=0

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 22-04-06 13:17

Link til Universitetsopgave om Kandu 1

http://www.kandu.dk/spg86665.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-06 13:35

Jeg har vundet en Acer mp3 afspiller, til en cirkaværdi på kr. 300, alt efter hvor man køber den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-06 15:23

Jeg har vundet 2 gange. Begge gange var det et Logitech tastatrur + mus (trådløst)

Jeg bruger det ene og min søn det andet.

Jeg ved ikke hvad det ville have kostet, hvis jeg skulle have købt det på daværende tidspunkt.
Men kan sige at det har virket upåklageligt.

Jeg gør ikke gevinster op i kroner og ører.

Desuden er det ikke alle brugere på kandu, der tænker på månedens gevinst, men mere på at kunne hjælpe hinanden.

Hvorfor blev du selv bruger?

At tænke sig at kandu nu er blevet en universitetsopgave det burde du skrive til kandu om, de kan måske give dig flere oplysninger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-06 15:35

Hmm... for et par år siden vandt jeg en HP 4800 dpi farveprinter

Jeg gætter på den dengang var omkring 900 kr. værd?

Idag? 750 kr. i samme 'kvalitet'?

Aner det ikke, men jeg ville hverken dengang ..eller idag, have gået ud at købe en sådan tingest ...og det er heller ikke derfor jeg deltager i trådene hér på www.kandu.dk

Hvorfor så? Tjaeh... dét er sgu også mig en gåde?

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-06 15:39

Ps. Jeg tror vi er nogle stykker som deltager hér på boardet alene fordi vil synes om konceptet at; man i fællesskab når til u-/enighed og finder en løsning eller et brugbart svar på et spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-06 15:59

..og så er der sæson udsving

Jeg er klart mere 'på' om vinteren, når det er lortevejr !

..om sommeren kan jeg ligge på stranden i min sølvgrå Herre G-streng, indsmurt i sololie, spise Waffel-is og se på bare patter, ben ...og nummere, gennem mine spejlglas designersolbriller, medens jeg bander over ikke at have en trådløs bærbar med direkte acces til kandu.dk

</LØGNER>

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-06 16:58

Ja, jeg har vundet en Lumatron DVD-afspiller, som jeg har set en listepris på til 895,-

Citat
At tænke sig at kandu nu er blevet en universitetsopgave det burde du skrive til kandu om, de kan måske give dig flere oplysninger.

ja, eller også nedlægger de fogedforbud mod, at noget af deres materiale og statistikker indgår

Citat
Gå for en sikkerhedsskyld altid ud fra, at alt på kandu.dk er copyrightet, med mindre vi har meddelt noget andet. Du kan derfor kun bruge vores materiale, hvis det fremgår af teksten på selve siden, eller hvis du har vores skriftlige tilladelse

http://www.kandu.dk/rules.aspx

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 17:33

Jeg citerer lige Molokyle, for jeg ville skrive det samme.
Citat
Hmm... for et par år siden vandt jeg en HP 4800 dpi farveprinter
Jeg gætter på den dengang var omkring 900 kr. værd?
Idag? 750 kr. i samme 'kvalitet'?

Aner det ikke, men jeg ville hverken dengang ..eller idag, have gået ud at købe en sådan tingest ...og det er heller ikke derfor jeg deltager i trådene hér på www.kandu.dk

Hvorfor så? Tjaeh... dét er sgu også mig en gåde?

</BEVAR MIG VEL>

Ps. Jeg håber ikke Molokyle forlanger afgifter for dette citat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-06 18:00

e.c. -> Du skylder 200 stærke ..OG en brødrister

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 18:48

Ok - jeg skal nok betale de 200 point...........................................en dag.
(ps. Utroligt som Kandu er blevet kommercielt)

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 24-04-06 10:54

Hej

Vi er glade for svarene og vil derfor gerne lige besvare nogle af de svar/kommentarer der er kommet:

Ans:
Citat
Jeg gør ikke gevinster op i kroner og ører.

Desuden er det ikke alle brugere på kandu, der tænker på månedens gevinst, men mere på at kunne hjælpe hinanden.

Vi regner med at lave en model hvor vi forklarer folks deltagelse med at de håber på en præmie og gerne vil hjælpe andre (faktisk laver vi nok en model hvor det kun handler om at vinde præmier, viser at det er en dårlig timeløn og prøver at komme med andre forklaringer ). For udregningens skyld har vi brug for at vide ca. hvad folk regner med at præmierne er værd.

Citat
Hvorfor blev du selv bruger?

Den er nem - jeg skulle jo skrive denne opgave
Jeg har tidligere brugt kandu og da jeg skulle vælge et emne til min eksamensopgave mente jeg det var interessant at analysere kandu. Jeg fik så lokket polit_johannes med.

Citat
At tænke sig at kandu nu er blevet en universitetsopgave det burde du skrive til kandu om, de kan måske give dig flere oplysninger.

Det har jeg da gjort
Men de svarede ikke. De er tilsyneladende ret generte, hvilket jeg dog havde forventet ud fra tidligere spørgsmål/tråde.

Molokyle
Citat
Idag? 750 kr. i samme 'kvalitet'?

Aner det ikke, men jeg ville hverken dengang ..eller idag, have gået ud at købe en sådan tingest ...og det er heller ikke derfor jeg deltager i trådene hér på www.kandu.dk

Hvorfor så? Tjaeh... dét er sgu også mig en gåde?

Stay tuned - vi svarer på hvorfor du gør det i vores opgave

Dova
Med hensyn til copyright er der en forskel på om jeg selv bruger det på en hjemmeside eller referer deres materiale med en kildehenvisning. Desuden er der en stærkt udvidet adgang til brug af copyrightet materiale til brug ved undervisning/studier. F.eks. planlægger vi at vedlægge kandus pointsystem som bilag (Vi økonomer er jo så glade for ting man kan sætte tal på )

Vi lader spørgsmålet løbe i håb om lidt flere svar, det lukkes senest fredag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-06 11:38

Jeg blev bruger den 01.06.03 og vandt 1. gang den 01.07.04

Et tastatur fra logitech i samme kvalitet, som det jeg vandt, ville i dag koste ca. 400 kr.

Timelønnen den er svær at udregne, men hvis jeg nu siger, at jeg i gennemsnit har brugt 1 time om dagen i det år + 1 måned, der er gået fra jeg blev bruger til jeg "vandt" månedens præmie. Det er lodtrækning.

Så har jeg brugt 395 dage á 1 time = 395 timer, så bliver timelønnen ca. 1,01 kr.

Men jeg er her ikke for at tjene penge.

Pointsystemet er blevet ændret, så det ikke mere er den, der har optjent flest superpoint i løbet af måneden, der "vinder" månedens præmie.

Tidligere var det den, der havde optjent flest point i løbet af måneden, der vandt. Hvis man havde vundet 1 gang indenfor 1 år, så var det den næste på listen, der vandt.

Da jeg vandt 1. gang tror jeg at jeg var 5 eller 6 på "top 10", men de brugere, der var før mig på listen havde tidligere vundet.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 24-04-06 14:48

Umiddelbart tror jeg I er helt på vildspor, hvis i tror præmierne og points betyder noget.
De mennesker der vinder dem er ( ifølge sagen- og spillereglernes natur) begavede og vidende mennesker, der godt selv kan regne ud, om de bruger deres kræfter fornuftigt eller ej (hvilket også fremgår af svarene).

Jeg har ikke selv vundet en præmie - og deltager når jeg har tid på Kandu fordi:

Ofte giver nogle guldkorn fra sig
Underholdningen i folks (vores) undertiden helt vandvittige diskussioner
For at kunne hjælpe andre med viden og i den forbindelse det lille kick, det giver at ens eget svar bliver accepteret.
(skulle jeg engang vinde noget, ville det da selvfølgelig være morsomt men heller ikke mere...)

...og mener iøvrigt at "KanDu måden" er en blandt mange gode måder at dele viden, tro og mening på

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 27-04-06 12:47

Vi siger tak for de gode svar og har lavet en lille lodtrækning blandt svarene.

Vi siger tillykke til Dova som blev udtrukket som den heldige vinder.

Godkendelse af svar
Fra : stud-polit

Dato : 27-04-06 12:50

Tak for svaret dova.

Vi har givet 3 stjerner da det var et ret faktuelt spørgsmål.

MVH
Stud-polit og Polit-johannes