/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Leje af bil til 8 personer
Fra : Niederhof
Vist : 2072 gange
100 point
Dato : 17-04-06 21:49

Hvor kan man (billigt) leje en bil til 8 personer + fører ?
Det drejer sig om en tur til Norge i uge 28.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-06 22:14

Hvor bor du ?
Har du selv fundet noget, og til hvilken pris ?

Jeg går ud fra at bilen skal kunne afhentes tæt på hvor du bor.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-04-06 22:23

så husk lige at du ikke kan køre den på alm kørekort , der skal buskort til når det er over 8 personer INC føre

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-06 22:29

Kategori B i kørekortet siger 8 personer udover føreren !!

Er det rigtigt det du siger <bredker> ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-04-06 22:50

Det har ikke lige noget med spørgsmålet at gøre (kender ikke en pris)

Citat
FØRERRET
Kørekort kategori B giver ret til at føre følgende køretøjer:
Personbil med højst otte siddepladser foruden
førerens plads og en tilladt totalvægt på ikke
over 3.500 kg.
Varebil med en tilladt totalvægt på ikke over
3.500 kg
Vogntog bestående af person- eller varebil
og et påhængskøretøj med en tilladt totalvægt
på ikke over 750 kg
Trehjulet motorcykel
Traktor/motorredskab
Registreringspligtig knallert

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-06 05:38

sorry , kan se at det er mig der husker forkert , er nok for længe siden jeg fik mit
der må jeg trække mig , det er jer der har ret

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-04-06 05:47

Hvor i landet bor du????????

Jeg tror ikke du kan leje en bil med fører, så er det jo en taxa eller en minibus fra en vognmand eller turistbusfirma skal du have fat i. Du kan flere steder leje en minibus uden fører og så kører selv. Det bliver det billigste.
Du kan spørge f.eks EUROPCAR som har afdelinger rundt i hele landet. Ellers skal du søge på google, hvor du kan finde firmaer der udlejer minibuser samt store turistbusser uden fører.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-06 09:44

Eller spørg - Avis - De er måske ikke de billigste men de henter og bringer bilen lige hvor du ønsker. Har selv lige lejet en til Simrishams i Sverige for at få en af mine montører til at hoppe ombord på et skib. Da afthenter de selv bilen igen da han ikke kom tlbage til Simrishamn, men måtte med en lodsbåd ind til Kiel og lejede da en ny bil der.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 18-04-06 14:36

Vi bor mellem Viborg og Silkeborg. Jeg skal selv køre og have maks. 8 andre spejdere med.
Jeg har fundet ud af at AVIS vil have den nette sum af 7.500.- så er der også betalt for 1000 km, men dertil skal man så lægge 3 kr pr ekstra kilometer, og oven i alt kommer der en færgebillet......

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 02-05-06 20:37

Ja, det er absolut ikke et korrekt svar - MEN ingen af de øvrige indlæg tilførte ny viden, og så synes jeg at Bredker skal have pointene som en trøst for at udstille sin viden om hvad vedkommendes kørekort giver ret til at føre