/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Kan en svamp tænke?
Fra : Klumme
Vist : 804 gange
10 point
Dato : 17-04-06 14:45

Tjaeee... jeg kender da een, som er i stand at udtænke en løgn, og når man så afslører svampen, så kan den forsvinde, så den ikke skal forklare hvorfor den lyver.

http://www.kandu.dk/spg85448.aspx

Det er sgu da smart

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-04-06 14:57

"Hvis du nu lige tænker dig om" plejer min kone at sige.
Hun kalder mig også for svampen.
Så svaret må være JA

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-04-06 15:24

Kender en der åd svampe en gang da det var moderne.DEN dag idag ligner han sådan en

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-04-06 17:03

En svamp KAN måske tænke..men ikke huske..og slet ikke indrømme når den har taget fejl!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 10 point
Dato : 17-04-06 17:21

Nej, nej nej en svamp kan IKKE tænke og slet ikke den svamp som klummer henviser til.
Fatter ikke dem der i tråden roser"den" for at ha' gode besvarelser ind imellem - det har næsten alle her på kandu, men de bliver sgu ikke nævnt for det.
Nåh det er nok fordi de altid taler ordentligt til andre brugere her på kandu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-04-06 17:42

En svamp er dog også en levende ting,så hvorfor skulle den ikke tænke?????????

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-04-06 18:04

Øv - min tastefinger er bundet ind og snørret fast til naboen, ellers havde mit tastatur en masse ord til denne tråd - men øv øv øv....

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 17-04-06 19:21

Ved godt det er svært at ignorere
Citat
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=177761
........... har også til tider selv svært ved det. Men tror det er det eneste der er at gøre ......... i stedet for at smide ekstra "ved" på bålet.

Der har da trods alt, vist været rimeligt roligt det sidste stykke tid ............ hvad jeg har bemærket

Hvad er der andet at gøre?

Mit forslag:
Lad være med at kommentere http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=177761 indlæg/svar. Jeg forsøger så godt jeg nu kan. Men ............... det er til tider svært, indrømmer jeg.

Håber alle har nydt påsken og det til tider gode forårsvejr.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-04-06 21:34

Den kan da reagere på ydre stimuli. Tænk bare på troldsmørret, som kravler rundt på skovbunden. Når den støder på en grankogle, omfavner svampen den og æder den inden den kryber videre - svampen altså.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-04-06 21:47

Hei..Klumme, Knete eller hvem der lige ligger inde med det link som beviser at arne har skrevet privat til knete...ka du ikke lige smutte nd i favorittråden og give det til arne...han mener stadig ikke at han har skret til knete privat.
Han kalder stadig knete en uvidende idiot, der ikke kan kende forskel på private og personlig henvendte beskeder...
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-04-06 21:56

Jeg er overbevist om at alt levende Tænker. Filossoffen KISSAN

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-04-06 23:21

mango, du er så nysgerrig
Citat
mangorossa

Dato : 17-04-06 21:47

--------------------------------------------------------------------------------
Hei..Klumme, Knete eller hvem der lige ligger inde med det link som beviser at arne har skrevet privat til knete...ka du ikke lige smutte nd i favorittråden og give det til arne...han mener stadig ikke at han har skret til knete privat.
Han kalder stadig knete en uvidende idiot, der ikke kan kende forskel på private og personlig henvendte beskeder...
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

men det er ikke alle, der plabrer løst med det de ved, som ikke er skrevet på kandu.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-04-06 23:32

Nej ans..og jeg sender heller ikke noget vel?
Det lader jeg de implicerede om at afgøre om de vil..så lad mig lige være ikke?

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-04-06 23:40

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-06 00:31

Mango

Jeg kan nu godt huske noget, som du ikke burde have skrevet på kandu.

Du var den eneste, der vidste noget om det

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 18-04-06 14:03

altså hold nu lige. jeg blev sku beordret til at dokumentere et privat indlæg,og det gjorde jeg.
det er ikke for at hænge arne.J ud,at jeg har lavet et screen shot af min indbakke,,,,,men for at jeg ikke vil finde mig i at blive kaldt for både IDIOT,LØGNER OG DUM I NAKKEN af en profil,der nægter at have sendt mig et privat indlæg

arne.J har stadig ikke fattet,at hans indlæg ligger i min indbakke.og jeg tvivler på han har hjerne nok til nogen sinde at fatte det.Tror sku han har rotter på loftet,eller svamp?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-06 14:09

Knete

Jeg har ikke været efter dig. Og A.J bad jo selv om dokumentation, og det har han fået.

Mit indlæg drejede sig om noget helt andet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-04-06 15:23

En "fluesvamp" kan den så også se i alle retninger, lige som fluen kan.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 19-04-06 01:23

Okay ans,så misforstod jeg.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-06 03:29

Tak for svaret bentjuul.