/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overførsel fra Hi8 til PC
Fra : Sindbad
Vist : 1037 gange
100 point
Dato : 07-04-06 23:30

Jeg forsøger at overføre fra min Hi8 Camcorder til PC'en via en NorthQ 6600 video-adapter (omdanner videosignal til USB 2.0). Jeg anvender den medfølgende software, WinDVD Creator. Problemet er, at efter et-to minutters optagelse kommer lyden lidt foran billedet. Desuden hopper den ind imellem et splitsekund i optagelsen, hvilket også er lidt træls, men det værste er synkroniseringen. Jeg har opdateret til den nyeste driver (ver. 2.0) fra NorthQ's hjemmeside, det hjalp ikke, og jeg har fiflet med forskellige kvaliteter, den skulle gemme i, også uden resultat. Ind imellem ryger synkroniseringen allerede før jeg trykker "Record", altså mens den bare viser båndindholdet i videovinduet.
Min maskine er 2,7 GHz Intel Pentium 4, 512 MB DDR RAM, USB 2.0, 64 MB DDR RAM grafikkort (GeForce FX).
Nogle forslag?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-04-06 07:23

Ja da. Hvis dit camera har DV udgang (Digital Video) og din computer har Firewire indgang, også kaldet 1394 stik, kommer billed og lyd til at følges ad. Jeg vil tro at når du har stik til USB har du sikkert også DV out, så er det bare om din computer har Firewire Ind, hvis ikke må du købe et PCI kort med Firewire ind (koster ikke alverden) og selvfølgelig kabel fra camera til computer medmindre du har dette i forevejen, og så er det ligemeget hvilket program du bruger til at overspille med

Lidt sider om Digital Video: http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/lyd-og-billeder/digital-video/digital-video/ http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/lyd-og-billeder/digital-video/redigering/
http://www.forskningsnettet.dk/digitalanalog

Håber dette kan hjælpe dig lidt.

dr.dem

Kommentar
Fra : Sindbad

Dato : 08-04-06 08:52

Mit kamera er jo analogt (Hi8), så der er ingen digital udgang. Det er derfor, jeg må benytte NorthQ-adapteren. Jeg har Firewire ind på computeren, men det hjælper ikke meget i denne situation :0(

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-04-06 09:07

Næææ det gør det ikke, så er der en ting man kan gøre, at skaffe sig en DVD optager og få filmen over påen skive, det skulle meget gerne blive til en VIDEO_TS fil og den kan man putte ind i computeren via DVD drevet (CD/DVD-rom) og redigerer den som det passer sig, det kan man bla. gører i NeroVision Express.

dr.dem

Kommentar
Fra : Sindbad

Dato : 08-04-06 10:14

Det kan jeg selvfølgelig, men jeg vil nødigt til at investere i sådan en - jeg har ikke andet at bruge den til. Så vil stadig helst have min adapter til at virke!

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 08-04-06 14:51

Jeg har lige lavet noget lignende via et TV kort + Windvd creator og jeg har ikke haft nogen problemer med udførelsen.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-04-06 19:27

Jeg har lige lavet noget lignende via et TV kort + Windvd creator og jeg har ikke haft nogen problemer med udførelsen.
Mvh. Fleng

Jo du har, der vil være forskudt lyd og billed hele tiden, jeg har arbejdet med det i mange år og sagt lorterøv mange gange uden relsultat. Men efter firewire intet problemer. Lyden skal en vej og billedet skal en anden vej.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 08-04-06 21:44

DR dem

Jeg har ikke nogen forsinkelser på mine optagelser, Jeg har lige tjekket - der er ingen forsinkelser lyd og billed følger hianden perfekt.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 08-04-06 21:50

maskinen det kører på er
3,2 GHz Intel Pentium 4, 2024 MB DDR dual RAM, USB 2.0, 256 MB DDR RAM grafikkort (Radeon 9600 pro) lydkort Crerative audigy 2 zs

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 08-04-06 23:23

Nu er det jo ikke via antenneindgangen det kører det er via komposite og lydindgangen