/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er der nogen ram experter! lol
Fra : HanSSoN
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 07-04-06 23:30

Hey alle! Jeg har en Hp pavilion zt3020eu Bærbar...og vil gerne have nye ram i..men er der nogen der ved hvor gode ram denne bærbar hp pc understøtter. Kan den f.eks køre DDR2 pc4200 ram? eller er jeg bare tosset at tro at den kan køre dem...lol. og er der noget jeg skal tage højde for når jeg køber nye ram?

Mvh Jesper.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-04-06 14:35

mit eneste infald er at du skal spørge hos HP - de bør vide det

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-06 14:48

Hej Grinende Hansson.
Det første, jeg ville gøre, er at sikre mig, der er ledig slot til RAMen.
Hvis der ikke er, har du jo en anden situation, end iopdatering, da du så skal ud og købe et stort eller 2 "halve!" af, hvad du ønsker den bestykker med.
Kingston volder sjældent problemer.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har hørt om nogen, der har problemer emd overbestykning, men en Ferrarimotor i en traktor? Tjah, man får vel ikke bedre udbytte af at købe dyrere end nødvendigt.
God fornøjelse
Leif

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 08-04-06 20:51

Men den ville kunne køre fint med DDR2 ram...Eller får man ikke fuld udbytte af, hvad ram'ende enlig kan yde!! Ville det bare være fint at købe nogle almindlige DDR ram, f.eks. pc3200

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-06 23:14

Det hjælper ikke at sætte hurtigere ram i hastigheden vil være bestemt af den langsomme alligevel. Køb du dog nogle at dem den understøtter og ja der skal selvfølgelig være plads til dem.

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 11-04-06 00:21

Tak for svaret leif0149.