/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvordan besvarer man?
Fra : bellina
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 20-03-06 15:46

Hvordan besvarer man spørgsmål som f.eks. alle de nye der ligger under "nyheder"? Når jeg går ind på dem skal jeg åbne besvarelserne får at se dem, og kan ikke umiddelbart skrive min kommentar - det er måske sådan at disse kategorier er lukkede? (Lidt irriterende når man nu brænder for at deltage i en debat)

Jeg har skimmet "kom godt i gang" men jeg kan ikke finde det, er der et andet sted man kan læse om det?

Jeg undrer mig også over hvordan man lukker/besvarer en tråd man selv har started og hvad man evt får ud af det? Kan ikke lige umiddelbart se formålet med at spærre en debat for andre kommentarer, hvorfor skulle man gøre det? Har regnet ud at der herinde er noget der hedder point, men det er jo ikke derfor jeg er her, jeg ønsker bare at deltage i de debatter hvor jeg føler jeg har noget at bidrage med.. Ja,undskyld at jeg ødelægger hundeforummet med et "teknisk spørgsmål", men der er forhåbentlig nogen derude der kan hjælpe mig (og andre) til at blive bedre brugere...?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-06 15:53

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

du kan ikke skrive til usenet endnu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-06 15:55

og... er et spørgsmål besvaret kan du købe dig til et svar og dermed fortsætte debatten eller blot gennemlæse den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-06 16:17

et eller andet sted kan jeg godt forstå din harme - men når et spørgsmål lukkes er der rimelig chance for at en bruger kan finde et svar der dur

Citat
Jeg undrer mig også over hvordan man lukker/besvarer en tråd man selv har started og hvad man evt får ud af det?

du lukker en tråd ved at acceptere det svar du kunne bruge - besvare en tråd du selv har startet/det samme som at fortsætte i egen tråd kan du altid ! hvad man får ud af det - tjah det er de delte meninger om - nogen stræber efter point af mange grunde (her i blandt mulighed for at vinde månedens præmie) - jeg kan se du er almindelig bruger og derfår ikke er blandt.

Jeg synes personligt det er nemmest at søge på et spørgsmål når det er besvaret og dermed lukket - så er sandsynligheden større for at finde det rette svar.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-06 16:49

Hej bellina. Velkommen til kandu. Jeg synes at du har en rigtig god holdning til det at hjælpe andre med din viden. Det er faktisk det Kandu drejer sig om. Mirit har allerede svaret godt på nogle af dine spørgsmål, men jeg synes også lige jeg vil give mit bud. Jeg gør det lidt mere systematisk, men jeg er jo også EDB-mand:

Dit spørgsmål - Svar:

?: Hvordan besvarer man spørgsmål som f.eks. alle de nye der ligger under "nyheder"? Når jeg går ind på dem skal jeg åbne besvarelserne får at se dem, og kan ikke umiddelbart skrive min kommentar - det er måske sådan at disse kategorier er lukkede? (Lidt irriterende når man nu brænder for at deltage i en debat). Jeg har skimmet "kom godt i gang" men jeg kan ikke finde det, er der et andet sted man kan læse om det?

Svar: Nyheder kommer fra Usenet. Det er planen at disse med tiden skal kunne besvares direkte fra Kandu. Dette er endnu ikke muligt. Du kan selv gå ind på Usenet og tilmelde dig som bruger, så kan du deltage 100%, men altså foreløbigt ikke direkte fra Kandu.

?: Jeg undrer mig også over hvordan man lukker/besvarer en tråd man selv har started og hvad man evt får ud af det?

Svar: Når du har stillet et spørgsmål udlover du et bestemt antal point for et svar. Du modtager så et antal kommentarer. Når du synes at du har modtaget en kommentar der besvarer dit spørgsmål, klikker du på Accepter som svar i øverste højre hjørne at kommentaren. Du får så lov til at skrive en tak og en kommentar til den dygtige svarer samt tildele et antal stjerner. Hvis du KUN giver 1-2 stjerner, vil svareren kun modtage 50% af de udlovede point, resten vil være tabt. Hvad får du evt. ud af at lukke et spørgsmål? Et spørgsmål der er lukket vil tiltrække folk der VIRKELIGT er interesseret i spørgsmålet, idet de skal betale 10% af det udlovede point-tal for at læse et lukket spørgsmål. Disse point får du tilbage i form af Ledige point (Dog max. 50%). D.v.s. at et spørgsmål der har kostet dig 100 ledige point kan ende med KUN at have kostet dig 50 point idet du KAN få de 50 tilbage igen.

?: Kan ikke lige umiddelbart se formålet med at spærre en debat for andre kommentarer, hvorfor skulle man gøre det?

Svar: Der er desværre nogle svarere der IKKE er interesseret i at hjælpe, men KUN i at skændes og være modbydelige over for andre. Når man har mødt disse uheldige profiler ofte nok, er det smart at Blackliste disse. Så slipper man for at de kommer ind i ens tråde og ødelægger et ellers godt spørgsmål eller en god debat. Hvis du har den slags FJENDER, er du sikkert heller ikke interesseret i at de skal bedømme dine tips. Har du Blacklistet dem KAN de ikke vurdere dine tips. Tips skal jo helst bedømmes for deres indhold og IKKE udfra hvem der har skrevet dem.

?: Har regnet ud at der herinde er noget der hedder point, men det er jo ikke derfor jeg er her, jeg ønsker bare at deltage i de debatter hvor jeg føler jeg har noget at bidrage med.. Ja,undskyld at jeg ødelægger hundeforummet med et "teknisk spørgsmål", men der er forhåbentlig nogen derude der kan hjælpe mig (og andre) til at blive bedre brugere...?

Svar: Som sagt er din holdning til point og det at hjælpe andre helt fin. M.h.t. Hunde-forummet: Ja du burde have lagt dit spørgsmål i emnet Kandu. Det hører hjemme der.

Med venlig hilsen

Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-03-06 17:21

Mere klart kan det vist ikke siges...

Jeg vil bare tilføje, at hvis du ikke ved hvad "nyhedsgrupper" og "Usenet" er (ligesom JEG ikke gjorde), så kik på det her link:

http://usenet.dk/

Som du kan se, så er en Usenet-bruger ikke nødvendigvis også en kandubruger.

Og angående lukning af svar, -så er spørgsmålet kun lukket en måned. Derefter bliver det automatisk lukket op igen. Så alle spørgsmål der er lukket for mere end en måned siden, kan du kikke i uden at betale med points.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-03-06 18:07

Birgitta har selvfølgeligt ret i sine tilføjelser. Syntes blot at jeg ville indskrænke mig til at svare på de stillede spørgsmål. Min kommentar blev lang nok uden. Men det er jo blot endnu et eksempel på hvordan dygtige Kandu'er kan supplere hinanden og dermed være til endnu mere hjælp for spørgerne.

Tak for hjælpen Bettina.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-03-06 18:29

bellina -> Nu da jeg har fortalt dig hvordan og hvorfor man lukker sine spørgsmål, synes jeg at du skal lukke de 3 spørgsmål du har åbne. Det er nemlig også sådan, at folk der læser dine spørgsmål , også kan se din profil og din historik. Hvis de finder ud af, at du altid bare stiller spørgsmå og udlover point, men aldrig lukker dine spørgsmål og dermed siger TAK for et godt svar, gider de ikke svare på dine spørgsmål. Det kan synes lidt egenartet, men tænk lige over følgende:

Hvis du (og jeg mener DIG) har svaret på nogle spørgsmål og har gjort dit bedste, ville du så ikke gerne have et svar?
Hvis der er kommet f.eks. 5 kommentarer til spørgsmålet, ville du så ikke gerne vide hvilken kommentar der HJALP spørgeren.

Spørgeren kan altid vælge at annullere sit spørgsmål hvis han/hun ikke synes at han/hun har fået et brugbart svar. Men han/hun får ikke af den grund sine point tilbage.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 20-03-06 21:44

Det var virkeligt godt besvaret Arne, klart og tydeligt
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-03-06 22:29

Ja ja - Robert. Nogle har ordet i sin magt. Mange ved hvad det drejes sig om, men ikke alle kan fortælle om det, så det forståes. Det er så Guds gave til mig. Læs min profil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-06 22:33

hva´ nu det for en rose der lugter ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-03-06 22:50

Til bellina. Som du nok kan se i denne tråd så KAN et spørgsmål føre til debatter/meningsudvekslinger. Hvis man VIL starte en debat om noget, bør man gøre det under emnet Smalltalk. Deciderede spørgsmål om Kandu's virkemåde bør stilles under emnet Kandu.

Jeg klikker ud nu. Jeg mener at jeg har givet mit bedste bud på et godt svar, og ønsker ikke at deltage i yderligere skænderier. Kan du have det godt. Hilsen Arne Jakobsen.

Godkendelse af svar
Fra : bellina

Dato : 21-03-06 20:05

Tak for svaret arne.jakobsen.

Jeg føler mig allerede lidt klogere i denne computerverden, men synes nu stadig det er noget pjat med alle de point. Jeg svarer ikke nogen for at få point men fordi jeg (af og til) har en viden jeg gerne vil dele med andre Men sådan er vi jo så forskellige, og jeg kan godt se hvad du mener, så jeg vil prøve at afslutte mine forskellige debatter rundt omkring. Dit svar var super godt og nemt at læse, jeg kan godt li´ at du opdeler det i punkter, det gør det lettere at overskue..

Hilsen bellina