/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad hedder det??
Fra : Kljio
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 19-03-06 20:54

Hejsa.

Hvad hedder det grej/kabel man skal have fat i for at kunne se film direkte fra computeren altså ikke noget med at brænde?

Har os hørt man kan få det trådløst, er der nogen der har nogen erfaringermed om det er noget værd??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-03-06 21:06

På computeren kan man se film

- som er modtaget via internettet, kan evt ses samtidig med at de modtages, så der ikke kræves lagerplads. kræver et ægte bredbånd 1 Gbit eller hurtigere, for at det er værd at beskæftige sig med.

- som afspilles fra en cd eller dvd i computeren,kræver et drev og software til afspilning.

- som modstages af en tv tuner indbygget i eller tilsluttet computeren. Virker næsten som et fjernsyn

- Som afspilles fra en videobåndspiller eller lignende videokilde og som digitaliseres i computern af en særlig enhed, hvorefter det kan vises på skærmen. Mange tv tunere kan også digitalisere, men der fås også særlige kort eller eksterne enheder til det. Det har kun interesse hvis man vil redigere videofilm.

Alt i alt er det bedre at se fjernsyn på et dedikeret fjernsynsapparat.

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 19-03-06 21:48

Hmm var ikke helt det jeg mente, for at få min computer skærm billede hen på tv skærmen, hvad for noget kabel skal jeg have fat i?? Har tv-out på mit grafik kort.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-03-06 21:53

Selfølgelig kan man det,
Men hvilket grafikkort ,model ? specialstik/ eller phono
og til hvad på tv'et scart / eller phono ?

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 19-03-06 22:11

Grafik kortet er et Geforce 4 Ti4200 fra point of view og skal over til et scartstik på fjernsynet.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 23:03

Du skal bare ha fat i et video kabel der kan gå fra din video-out til dit tv og eventuelt et kabel der gør d et samme med lyden, i stil med dette på denne side
http://computercity.dk/ og søg efter varenummer: 18443
. Men det fås både med minijacks og phono, men det letteste er bare at gå ud i en elektronik forretning og sige man skal bruge et kabel til at se video fra pcen på tvet

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 23:05

Men hvis det bare var fordi du var nysgerrig efter hvad navnet på sådan et stik hedder så er det enten, Composite video stik, eller S-Video stik

Kommentar
Fra : steno

Dato : 19-03-06 23:11

og lige tilsidst omkring det med trådløst vil jeg ikke råde dig til det, det er stadig alt for nyt endnu, det kræver efter min mening flere år før man bør bruge den slags, da det stadig let forstyrres af andre ting , og i modsætning til en ordentlig wireless bredbånds forbindelse, kan man meget hurtigt se og høre hvis der sker svigt i forbindelsen til video eller lyd, da det er en ret så krævende overførsel.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-06 01:15

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1297
Til denne model følger der :
TV-Out forlænger / TV-Out adapter / TV-Out / Video-In adapter
med.

Men det er vel så dette du har
http://www.tweakup.dk/article/78/dk/
http://www.hardware.no/tester/skjermkort/pov_ti4200xp/

Der bør være et kabel med
Kabler for tilkopling til TV (kun composite)

med dette kabel får du så det samlede videosignal i et phonostik
dette sætter du til en scartadapter, lige som på eks. en playstation.
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp?PRO_ID=28859
Bestillingsnr.: S108189
Men den kan fås mange steder Fona/Føtex/Bilka osv.

Lyden kommer fra dit lydkort. line out. så vil du have lyden med over på tv'et
skal du også bruge et kabel til det. 3.5mm jackstik til to phono.
Kan fås samme steder.
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproducts.asp?PGR_ID=1697&PAGE=1
Bestillingsnr.: HH2,5

Når dette er på plads, så skal du indstille tvudgangen ved hjælp af skærmindstillinger på din pc.

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 20-03-06 21:16

Tak for hjælpen alle, var alt det jeg skulle bruge:D

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 21-03-06 20:36

:)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-03-06 22:37

Takker.

Bedst for trådløs A/V.

Korte afstande,
ikke gennem mange vægge,
Monter bokse/antenne højt, mindst over hovedhøjde.

Jeg har prøvet det gennem 4 betonvægge med en afstand på ca18-20 meter.
Det var ok. men til tider med svag støj.
Rykkede boksene tættere sammen. Ca 15-17meter (med strakte ledninger)
Der var det, tæt på perfekt. (Godt nok til mig)

Mvh. Jørgen