/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ASRock P456 , ASRock P4561
Fra : lltom2
Vist : 3206 gange
77 point
Dato : 18-03-06 12:52

Hej

Jeg sidder her og er ved og samle min computer men :( så kommer vi til de kabler der gør at compen kan starte og er bange for og sætte dem forkert, så vil jeg lige vide om der er nogen der ved hvordan de skal sættes og, er der evt en guide til det må i gerne linke / kopire et citat?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 13:17

Kablerne til strøm til bundkort kan kun vende een vej - det samme gør sig gældende med strøm til harddiske og andre drev - datakablerne fra bundkort til harddiske kan også kun vende een vej, så det skulle ikke være så svært.
Ramblokkene kan også kun vende een vej - det eneste du skal passe på er statisk elektricitet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 18-03-06 13:47

Det vil sige at jeg kan ikke sætte det forkert i?. Der står på bundkortet : Led1 også er der ved siden af de der ting hvor man kan sætte kablet i , skal jeg bare der ved led1 skal jeg sætte H.D.D Led i og skal Power led også deri så er der 2 mere hvor der ikke står noget på men de hører vel sammen med H.D.D led og Power LED, så er der Reset SW og S/ B SW skal de så i den ved siden af hvor der står COM1

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-06 13:56

Nåh det er de små kabler fra kabinet til bundkort så plejer der at stå navnene på bundkort, men brug din manual til bundkortet der plejer det at stå.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lltom2

Dato : 18-03-06 14:59

Nu har jeg gjordt som der står i manualen , og power og H.D.D og det hele virker inden for den grund men så når jeg starter så siger den bare,
Auto-Detecting Pri Master..Press <F4> to abort og der siger den Not Detected
Auto-Detecting Pri Slave... Press <f4> to abort der siger den også Not Detected
Auto-Detecting Sec Maste... Press <F4> to abort der siger den også Not Detected
Auto-Detecting sec Slave..... Press <F4> to abort der siger den også Not Detected.
Så går den vidre der siger den Boot Failure Insert BOOT diskette in A:
Press any ket when ready
Hvad betyder alt det og hvad skal jeg gøre for og få det til og virke og hvorn laver man en så kaldt BOOT Diskette?????????