/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
tv kort
Fra : tiemaster
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 18-03-06 11:32

hej har lig ekøbt sådan et tuner kort til min pc på qxl.. men aner ikke hvordan man sætter det i sin pc nogen der kan hjælpe..

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 18-03-06 12:03

Er det PCI kort? den er nem at sætte i, sluk for strømmen af med sidepladen på computer og find en ledig PCI port, bagpå hvor ledningerne tilsluttes, er der en lille skinne som skal skrues af, den erstattes af skinnen på tv kortet, du skal passe på statisk elektrisitet, rør ved en radiator eller noget jordforbindelse før du åbner computeren, har du været lidt væk så en hånd på kabinettet før du rører det indre, når du forsigtig har trykket tv kortet på plads og skruet skinne og sidebeklædning på, er du klar til at starte computeren, der vil komme en guide op skærmen der fortæller at Windows har fundet ny hardware, følg guiden og du er klar til at se tv på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-06 12:15

Her er lidt mere instruktion med billeder, på norsk: http://www.idi.ntnu.no/org/NITOL/edb-realfag/aapen/leksjon2/leksjon_2.html

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 18-03-06 12:25

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-06 12:34

Selv tak, jeg har selv sat tv kort i min en Pinnacle der var på tilbud i Bilka, har også usb2 kort som jeg selv satte i, og i søndags udskiftede jeg mit grafik kort, har ud kortet eller sidder og venter på levereing