/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Til "hvaderikkeibrug"
Fra : bentjuul
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 17-03-06 00:45

Tak for en god forklaring her http://www.kandu.dk/spg84747.aspx
Kom lige med en kommentar.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 200 point
Dato : 17-03-06 07:00

Kære Bent Juul, Tak for de pæne ord - og for point'ene (men jeg går nu ikke efter point, er bare glad for at kunne hjælpe).
Jeg var på kursus i Phoposhop i efteråret og lærte blandt andet den omtalte form for fritlægning, som jeg har brugt meget siden.
Jeg underviser selv pensionisteri brugen af Officepakken og har sågar fået udgivet et par bøger til begyndere.
Men på Photoshop-kurset blev vi undervist efter "Adobe Photoshop 7 - lær det selv" plus et par af undervisererns egne småtricks. Det er en rigtig god bog - og bogens billeder til brug for øvelser kan hentes ned fra nettet. Den kan anbefales. Koster kun kr. 79,-.
Med venlig hilsen
Petra

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-03-06 08:14

jo god forklaring, men det vil nu altid undre mig hvordan en pensionist får råd til photoshop og officepakken.
bare for lige at skrive et brev og fjerne et par røde øjne fra børnebørnene

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 17-03-06 08:47

Officepakken er den med Word, Excell, Access, Powerpoint, Outlook m.v. Den ligger som regel på de maskiner, de gamle "arver" efter deres børn og børnebørn, når disse har fået nye.
Og det er disse programmer jeg underviser i.
Photoshop er jo et Adobe-program. Det er dyrt, ja, men har man det først, er opdateringerne jo ikke så dyre. Og jeg bruger det meget - både når jeg laver undervisningsmateriale, kataloger, diverse jule- og fødselsdagskort og mange ting, man kan hjælpe slægt og venner med.
Og helt ærlig så tror jeg, at pensionister med folkepension, ratepension eller kapitalpension, et eller to småjobs. samt billig husleje, fordi deres huse er betalt ud, har flere penge mellem hænderne end børnefamilier.
Det er i hvert fald sådan vi resonerer i den aftenskole, hvor jeg sidder i bestyrelsen. Vi giver ikke rabat til pensionister af samme grund.
Jeg bestyrer også en "computercafé", hvor - især ældre - kommer og får lidt hjælp til dit og dat, og tro mig. de har gang i mange ting - og de bruger flittigt de af klubbens programmer, de ikke har hjemme, f.eks. Photoshop, som klubben har et større antal licenser til.
Hilsen Petra
Travl folkepensionist

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-03-06 09:35

jamen tag det nu ikke så tungt

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-06 09:53

Tak for svaret hvaderikkeibrug.