/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny mus
Fra : marcussen1
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 15-03-06 19:11

Jeg vil lige høre om der er nogen, der har et godt råd om mus. Hvad skal jeg mon vælge:
Logitech MX 518 optisk eller Logitech MX 310 optisk, begge set på www.elgiganten.dk under hardware - tastatur-mus. Jeg spiller overhovedet ikke PC-spil, surfer meget fra side til side. Jeg ville sådan set gerne købe en LASER, med er det overhovedet nødvendigt? Eller er der andre gode forslag, det skal være Logitech.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-03-06 19:23

En optisk med ledning er den billigste i drift............................ingen batteriforbrug.
Et godt anti undt i skulder middel er at hænge museledningen op på siden af skærmen i en bue med tape så kan musen bevæges frit. Det værste er en museledning der hænger ned over en bordkant, så du hele tiden bruger kræfter på at hale den op.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 15-03-06 20:56

Hvis du surfer meget, er det en god idé med en mus med mange knapper. Bruger selv en Logitech MX-1000, som er en laser-mus. Ud over wheel'et har den op/ned og højre/venstre knapper, side frem/tilbage knapper samt en knap til programskiftning (skifter mellem flere vinduer). Du kan få den til ca. 400 kr. Musen er trådløs og modtageren er med indbygget batterioplader, så du skal ikke ud og købe nye batterier eller tage de opladelige ud hver gang de løber tør.

Alt i alt en rigtig god mus til få penge (efter min mening)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 15-03-06 22:06

Aldi har en trådløs på tilbud lige nu. En trådløs med docking station til - så vidt jeg husker til kr. 199.-

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-06 23:42

MX 310 Kan du her se at du kan få sendt hjem til dig selv for kr. 275.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40183

Men hvis det var mig der skulle købe ny mus (jeg er heller ikke udpræget "gamer") ville jeg vælge en MX1000 eller en G7 hvis pengepungen var til det.

MX1000 som er forløberen for G5 som er forløberen for G7 - og hvor der helt rigtigt er indbygget batterilader i modtageren - kan du se priser og bedømmelser af her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96982

Og G7 Kan du se her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150517

Grunden til at jeg ville vælge MX1000 eller G7 - alt efter økonomi - er ligesom en oppe over nævner at de har mange knapper, som man selv kan bestemme hvilken funktion skal have.
Dvs. at du kan have en knap for "Tilbage" i din browser, en for "Luk vinduet", du kan skrue op og ned eller mute lyden osv osv. Du bestemmer helt selv.

Til sidst vil jeg bare lige pointere - hvis du ikke ved det - at Logitech ikke opdaterer softwaren til deres mus eller for den sags skyld andet af deres hardware. Selv om de finder på nye smarte ting er det altid kun deres nyeste udstyr som kan udnytte disse. Sådan er det bare.
Buisness is buisness.

Mvh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-06 01:13

Jeg bruger en Logitech mx 310 og er rigtig godt tilfreds, den dækker mit behov, som ligner dit, internet og e-mail, meget lidt spil, og så kører den direkte på bordpladen jeg har aldrig brugt musemåtte, du kan sagtens bruge en optisk der er ingen grund til at bruge penge laser mus med dit behov, bare du holder dig til Logitech

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 16-03-06 19:08

Tak for svaret Moggi.