/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Point i annulerede spørgsmål
Fra : ulrik28
Vist : 464 gange
55 point
Dato : 13-03-06 23:23

Hej

Hvor forsvinder pointene i annulerede spørgsmål hen?

I dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg84520.aspx
Vælger jeg at annulere spørgsmålet fordi jeg gerne vil give point til 2 brugere. Der er udlovet 100 point. Derfor opretter jeg 2 nye spørgsmål med 50 point til hver som tak for hjælpen.

Jeg havde bestemt forventet at få de 100 point igen.

Er det normalt?

Da man heller ikke kan få "gratis" hjælp til brug at dette site, er jeg nødt til at afgive mine sidste point. Genialt - jeg må vist hellere finde et andet sted at få hjælp.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-03-06 23:30

Ud i det blå!!!!

Du kan kun få dine point retur, hvis du annullerer dit spørgsmål før nogen har svaret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-06 23:37

du kan jo oprette dig som superbruger - så får du 200 point at gøre godt med - men er det ikke hjælpen du interesserer dig for - eller er det pointene der gør ondt ??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 65 point
Dato : 13-03-06 23:43

ulrik28 fik en forkert information i det oprindelige spørgsmål.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-03-06 23:50

Ulrik -> Pointene forsvinder derhen hvor de kom fra. Du har forskellige muligheder for at lukke dine spørgsmål. Læs om det og lær noget mere om Kandu ved at læse denne side.:

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

Du KAN ikke dele dine 100 point ud på 2 svarere. Sådan er systemet ikke opbygget. Du kan acceptere et godt svar, og så kan du i din kommentar skrive at du også gerne vil præmiere MR. X med nogle point. Du kan så åbne et nyt spørgsmål i hvilket du takker den dygtige MR. X og giver ham hans point. Sådan er det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 14-03-06 00:03

Det er en rigtig god side det her, så synes da bestemt ikke du skal finde et andet sted. Meld dig til som superbruger og få de 200 point, der er ingen ulemper ved det, det eneste er at du skal af med nogle personlige oplysninger(navn og adresse) Disse oplysninger bliver hos Kandu, og kan kun ses af dig og folkene bag hjemmesiden.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-06 00:08

Citat
Vælger jeg at annulere spørgsmålet fordi jeg gerne vil give point til 2 brugere

arne ........ ulrik28 har forstået at to ikke kan få point og taget eget valg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-06 00:20

Hvor kom de fra

[/citat]
Pointene forsvinder derhen hvor de kom fra.
[/citat]

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-03-06 00:35

Ja de er sgu ikke udbetalt af Nationalbanken. Hvor tror I ? Kandu selvf. D.v.s. fra Cyberspace. Point tjent i Cyberspace kan da ikke bruges til noget. Og hvis de bliver brugt til at stille et spørgsmål, som man så senere trækker tilbage, ???? Så er Pointene altså stadig brugt. Man kan da heller ikke spille Lotto og så fortryde én dag senere. Pointene er tabt, og hvor de er blevet af, kan da være skide ligegyldigt. DU har brugt dem til at stille et spørgsmål, altså er de tabt. Der er ingen andre der får dem givet. De er bare væk fordi DU har brugt dem.

Mirit -> Så indrøm da for pokker at jeg giver en god forklaring. Hvor er DIN eller ans's gode forklaring. ?????

Som sædvanlig vil I bare ÆvleBævle med mig. Kom nu for fanden med jeres egne Guldkorn.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-06 00:49

arne .... ans har besvaret her 13-03-06 23:30 hvis det er undgået din (u)opmærksomhed

hvor er det egentlig sjovt du kan få så meget ud af absolut ingenting - jeg vil hermed gå grinende iseng

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-03-06 01:32

Mirit - Ja ans har som sædvanligt PRØVET at besvare, men hendes svar er IKKE fyldestgørende.

Hun svarer:
Citat
Ud i det blå!!!!

Du kan kun få dine point retur, hvis du annullerer dit spørgsmål før nogen har svaret.

Dette svar er hverken korrekt eller fyldestgørende. Det er blot en HOVSA-løsning.

Min kommentar/Svar er derimod MEGET mere tilbundsgående og korrekt:

Citat
Ulrik -> Pointene forsvinder derhen hvor de kom fra. Du har forskellige muligheder for at lukke dine spørgsmål. Læs om det og lær noget mere om Kandu ved at læse denne side.:

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

Du KAN ikke dele dine 100 point ud på 2 svarere. Sådan er systemet ikke opbygget. Du kan acceptere et godt svar, og så kan du i din kommentar skrive at du også gerne vil præmiere MR. X med nogle point. Du kan så åbne et nyt spørgsmål i hvilket du takker den dygtige MR. X og giver ham hans point. Sådan er det. Hilsen Arne

Jeg kommer IKKE kun med min egen mening, men linker til Kandu's egne regler.

Så er der ikke længere noget at være i tvivl om . Som godt. Du og din hjerne har brug for det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 09:21

Suk
Point-ræs... gid Kandu da for pokker ville afskaffe det system, så var der kun de seriøse tilbage.
De (host...) skide points, er som General Custer's glasperler til indianerne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-06 09:24

Citat
Dette svar er hverken korrekt eller fyldestgørende.

Hvad er det så lige, der ikke er korrekt i dette svar

Citat
Ud i det blå!!!!

Du kan kun få dine point retur, hvis du annullerer dit spørgsmål før nogen har svaret.

Kommentar
Fra : ulrik28

Dato : 14-03-06 09:26

miritdk
Citat
du kan jo oprette dig som superbruger - så får du 200 point at gøre godt med - men er det ikke hjælpen du interesserer dig for - eller er det pointene der gør ondt ??

Det er faktisk lidt pointene der gør "ondt". På nuværende tidspunkt har jeg 20 point på min konto. Det kan jeg jo ikke stille mange spørgsmål for.

ans
Citat
ulrik28 fik en forkert information i det oprindelige spørgsmål.

Lige netop.

arne.jakobsen
Citat
Ulrik -> Pointene forsvinder derhen hvor de kom fra. Du har forskellige muligheder for at lukke dine spørgsmål. Læs om det og lær noget mere om Kandu ved at læse denne side.:

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

Du KAN ikke dele dine 100 point ud på 2 svarere. Sådan er systemet ikke opbygget. Du kan acceptere et godt svar, og så kan du i din kommentar skrive at du også gerne vil præmiere MR. X med nogle point. Du kan så åbne et nyt spørgsmål i hvilket du takker den dygtige MR. X og giver ham hans point. Sådan er det. Hilsen Arne

Dette er ikke korrekt. Pointene kom fra min konto og forsvandt ud i det blå. Det mener jeg er fuldstændigt tåbeligt og langt fra gennemtænkt.

Citat fra reglerne
Citat
Annullering af et spørgsmål
Nu kan du annullere et spørgsmål som du har stillet, så det ikke længere står under ubesvarede spørgsmål, og interessen for dit spørgsmål vil forsvinde. Dette kan komme til gavn hvis du selv har fundet svaret til dit spørgsmål.

Hvor er det der står at point ikke automatisk går tilbage til spørgers konto? Ingen steder.
Læg mærke til at der skrives at det især er en god idé hvis man selv har fundet svaret. Men hvis man selv finder svaret og skriver det i spørgsmålet, burde man også have point retur. Det er vel egentlig bare logisk tankegang.

Der er ingen logik i kandu's regler vedr. point.

Og hvordan skal jeg nu give point i dette spørgsmål. Der er INGEN der har givet et helt nøjagtigt svar. Men vi fandt ud af hvorfor problemet opstod:
Citat
ulrik28 fik en forkert information i det oprindelige spørgsmål.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 09:28

Ulrik... Hvor meget betalte du for dine points, siden du kommer med den her?
Citat
Da man heller ikke kan få "gratis" hjælp til brug at dette site, er jeg nødt til at afgive mine sidste point. Genialt - jeg må vist hellere finde et andet sted at få hjælp

Jo det er gratis... men det er som med den "real life" økonomi. Sløser man dem bort, ja så bliver "kassen" tom. Registrer dig som superbruger (anbefalet af Simmaster), så er der lidt "reserve kapital".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-06 10:13

løsningen på at dele point ud mellem flere plejer her at være at man giver point til den ene i det spørgsmål der er aktuelt og derpå smider et ekstra spørgsmål ud til navngiven person.

Der står intet om at point kommer retur når der anulleres - er der først skrevet i spørgsmålet (besvaret) - så er point nuppet og væk.

Ville også ønske de arme point slet ikke eksisterede !!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : ulrik28

Dato : 14-03-06 11:37

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 13:25

så er der da 5 retur (købt)

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 14-03-06 23:01

støtter også lige med 5 point. hehe