/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Regler for import af tøj
Fra : gr8
Vist : 7016 gange
10 point
Dato : 08-03-06 20:13

Jeg ville høre om nogen her er bekendt med regler for import af tøj.

Jeg ønsker at importerer tøj fra en ikke EU land og er ikke bekendt med hvilke slags skatter og afgifter jeg ville komme til at betale når jeg importerer tøj fra udlandet.

Derved er det svært for mig at regne ud hvad de produkter (tøj) jeg vil importerer vil komme til at koste og om det vil være lønsomt at importerer overhovedet.

Nogen som ved hvordan man udregner dette el. om hvem jeg skal spørge herom for at få besvaret de mange spørgsmål jeg har omkring import af tøj.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 08-03-06 20:50

Her ved de alt om sådant.
http://www.skat.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-06 10:36

Der vil komme moms og told på importvarer fra et ikke EU-land.
Hvor meget afhænger af hvad det er for varer og hvor det er fra.
Det kan man få at vide hos Told & Skat.

En anden ting du i den forbindelse skal være særdeles opmærksom på, er at der ikke må være tale om Kopivarer, altså tøj der udgiver sig for at være f.eks. fra Adidas, Diesel o.s.v. altså registrerede varemærker.

Det er hamrende ulovligt at importere og for det første vil det blive tilbageholdt i tolden, og for det andet får du en straffesag på halsen, der som regel ender med, at tøjet man har betalt for, får man ikke, derimod en kæmpebøde oveni.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 11-03-06 16:47

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Amiond

Dato : 12-09-11 22:23

Hej.

Jeg importerer selv tøj fra lande uden for EU. Jeg bruger denne beregner: http://www.toldpriser.dk/toldberegner