/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder USB
Fra : zepp
Vist : 460 gange
40 point
Dato : 07-03-06 19:22

Hej.
Jeg har lige et spørgsmål. Hvis man anskaffer sig en Extern DVD-brænder kan den også bruges til at læse DVD'er f. eks. film og instruktions DVD'er? Hilsen Zepp

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-03-06 20:00

ja det kan de godt men de starter ikke lige så hurtigt som en normal dvd afspiller (kommer helt and på hvor hurtig din com er)(går ud fra når du siger læse så mener du via et dvd afspiler program som power dvd)

Kommentar
Fra : zepp

Dato : 07-03-06 20:10

Tak for hurtigt svar, det var lige det jeg kunne bruge. Zepp

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-06 20:14

Ja da, men det vil være at foretrække, du har USB2 åp din computer, da dataoverførslen så foregår rimelig hurtigt (ca 11 gange så hurtigt som USB1, hvis jeg husker rigtigt).

En anden mulighed, som er nærliggende, hvis du har en ekstra ledig harddisk (f.eks. i forbindelse med opgradering) er at besøge en af de lokale ALDI-butikker.
Der har jeg købt en USB-box til et par hundrede kroner, hvis hukommelsen ikke spiller mig et puds.
Den kan man så overføre film til og afspille, og på min lille 40GB flytbare disk kan der jo da være nogle film, og det fungerer fint.

Men - har du USB1.0, skal du absolut starte med at købe et PCI kort til USB2.0.
Det koster mellem 100 og 200 kroner og skal monteres i et ledigt slot, driveren skal indlæses, og så
er du kørende.

God fornøjelse.
Leif

Godkendelse af svar
Fra : zepp

Dato : 11-03-06 13:57

Tak for svaret leif0149.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 12-03-06 11:04

Selv tak, og god fornøjelse
Leif