/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
jeg skal ud og købe en ny pc
Fra : kandit
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 06-03-06 15:32

Den jeg har er en AMd Athlon(m) processor, 1.33 GHZ, 512 mb Ram, og den har jeg ikke været super tilfreds med.
Fordi jeg arbejder meget med billeder, digitalfotos. Jeg spiller ikke spil udover enkelte.Spil som Whist og så videre.
Jeg oplever tit at pc'en fryser.At jeg mister forbindelse til steder hvor jeg spiller.

Jeg ønsker :
En meget hurtig stationær pc/ eller bærbar .
Jeg er ikke så meget inde i alle de tekniske detaljer, jeg mangeler indsigt der.
Jeg har brug for lagring i størelssordenen 40 gb
Jeg vil have en stor flad skærm på min 19".
Jeg vil have Windows XP proffesional med i købet
Jeg har brug for en brænder
Jeg har brug for gode højtalere
Jeg er træt af store skumler og 100 ledninger.
Er der nogen af jer der vil dele ud af jeres viden om hvad jeg med fordel kan købe?
På forhånd tak Kandu

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-06 15:52

Hej, jeg kan give dig et par gode råd baseret på mine egne erfaringer og de er efterhånden mange...

1) Hvis du skal have en hurtig maskine så glem den bærbare med mindre du har et stort behov for at kunne flytte din PC rundt hele tiden. Bærbare er dyrere ifht. til stationære mht. hastighed.

2) Glem alt om 40GB for det rækker ingen steder. Du skal have min. 100 GB men helst 200-300GB hvor priserne nu er til at være i nærheden af.

3) 19" skærm er ok.

4) De fleste PCere i dag kommer med XP. Ellers bestil det.

5) Brænder skal være DVD/CD brænder med en rimelig hastighed. Du får brug for det til backup mm.

6) Bestil virus opdatering/installation til din pc ifbm. købet hvis du ikke selv kan klare denne del.

Mit råd vil være at købe en Dell. Jeg har kun gode erfaringer med dem og deres support som du sikkert får brug for. Køb evt. en Dimension 3100 der har det meste af det du søger undtagen højttalere, men dem kan du jo købe andetsteds på nettet eller i din lokale PC-pusher butik.

Håber du finder ud af det :)

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-06 15:58

Hej, det kommer jo an på, hvad den må koste.

Kik på det her spørgsmål, det er måske sagen:

http://www.kandu.dk/spg84167.aspx

Men hvis det er ligegyldigt med prisen, så gør som jeg gjorde:
Skrædersy en på Amitech's hjemmeside...

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 06-03-06 16:07

Hej, Du får også lige linket til Dell Dimension 3100:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q1_W4_dimen_3100_d03316?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

De har pt. fri fragt og 500 kr. rabat på denne model.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-03-06 17:05

køb en aldi bærebar den ervirkelig god

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 06-03-06 18:01

Har set/hørt nogle kedelige historier om PCere og andet HW købt i Aldi når de skal repareres...

Man kan også købe FOR billigt.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 20:02

Her kan du selv vælge, priser fra 1700.-
http://fcomputer.dk/index.php?valg=frombanner

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 20:04
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-03-06 20:56

http://www.edb-mix.dk/

prøv den her

Godkendelse af svar
Fra : kandit

Dato : 07-03-06 15:14

Tak for svaret lawitt.Talte med en flink mand hos Dell, grafikkortet skal være større og bedre endet der ligger i 3100'ren men jeg kom på rette spor tak. Kandit