/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mulig Pris på brugt pc.
Fra : Manse9933
Vist : 963 gange
500 point
Dato : 05-03-06 12:55

Hej Med jer
Jeg har efterhånden fået sammlet mig en masse pc'er og nu har jeg
endelig fået skrabet gysser nok sammen til en monster pc .
Så nu vil jeg finde ud af om det kan betale sig at sælge nedenstående
pc eller om jeg skal beholde den for mig selv som test pc.
(muligvis smide den i hovedt på et familie medlem)
Alt virker 100% og den kan overclockes .
Min nr 2 pc>
Hvad skulle sådan en koste på brugt markedet(flere komponenter er ret nye)>
Beskrivelse   Værdi
PC
PC type   ACPI Uniprocessor PC
Operativ System   Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack   Service Pack 2
Internet Explorer   6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX   4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
PC navn   xxxxxxxxxxx
Bruger Navn xxxxxxxxxxxxxx

Logon Domain   xxxxxxxxxxxx
Dato / Tid   2006-03-05 / 11:52

Motherboard
CPU Type   AMD Athlon XP-A, 2200 MHz (11 x 200) 3200+
Motherboard Navn   Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Motherboard Chipset   nVIDIA nForce2 Ultra 400
System Hukommelse   1536 MB (DDR SDRAM) Mode: Dual Channels
BIOS Type   Award (11/12/04)

Grafik Kort
Grafik Kort   RADEON 9600 SERIES - Secondary (128 MB)
Grafik Kort   RADEON 9600 SERIES (128 MB)
3D Acclerator   ATI Radeon 9600 XT (RV360)
Monitor   ViewSonic E92f+ [19" CRT] (360035200945)

Multimedie
Lyd Kort   Creative SB0350 Audigy 2 ZS Sound Card
Lyd Kort   nVIDIA MCP2 - Audio Codec Interface
Lyd Kort   nVIDIA MCP2 - Audio Processing Unit (Dolby Digital)

Lager
IDE Kontroller   NVIDIA nForce2 ATA Controller (v2.6)
SCSI/RAID Kontroller   Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller
Floppy Drev   Diskettedrev
Disk Drev   WDC WD36 0GD-00FLC0 SCSI Disk Device (36 GB, 10000 RPM, Serial-ATA/150)
Disk Drev   Maxtor 6 Y120M0 SCSI Disk Device (120 GB, 7200 RPM, Serial-ATA/150)
Optisk Drev   LITE-ON COMBO SOHC-5232K (DVD:16x, CD:52x/32x/52x DVD-ROM/CD-RW)
SMART Harddisk Status   OK

Partitioner
C: (NTFS)   35291 MB (25186 MB fri)
J: (NTFS)   4094 MB (1141 MB fri)
K: (NTFS)   113145 MB (88073 MB fri)

Inddata
Keyboard   Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus   Logitech-compatible Mouse PS/2

Netværk

Netværks Adapter   Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller

Ydre Enheder

FireWire Kontroller   Creative Audigy IEEE1394 Firewire Controller
USB1 Kontroller   nVIDIA MCP2 - OHCI USB Controller
USB2 Kontroller   nVIDIA MCP2 - EHCI USB 2.0 Controller
USB Enhed   Standard USB-hub
6 USB porte med mulighed for to mere.
5 pci slots
1 AGP 8x

DMI
DMI BIOS Producent   Phoenix Technologies, LTD
DMI BIOS Version   ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1013
DMI System Producent   ASUSTeK Computer INC.
DMI System Produkt   A7N8X-E
DMI System Version   REV 2.xx
DMI System Serienummer   xxxxxxxxxxx
DMI System UUID   xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
DMI Motherboard Producent   ASUSTeK Computer INC.
DMI Motherboard Produkt   A7N8X-E
DMI Motherboard Version   REV 2.xx
DMI Motherboard Serienummer   xxxxxxxxxxx
DMI Chassis Producent   Chassis Manufactture Chieftec Dragon DA-01B-D Big Tower(black)
DMI Chassis Version   Chassis Version
DMI Chassis Serienummer   Chassis serial Number
DMI Chassis Asset Tag   Asset-xxxxxxxxx
DMI Chassis Type   Desktop Case=Big Tower
DMI Total / Frie Hukommelses Sockets   3 / 0
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
simpelt

Beskrivelse   Værdi
CPU Egenskaber
CPU Type   AMD Athlon XP-A 3200+
CPU Alias   Barton
CPU step   A2
CPUID CPU Navn   AMD Athlon(tm) XP 3200+
CPUID Revision   000006A0h

CPU hastighed
CPU Hastighed   2204.55 MHz
CPU multiplier   11.0x
CPU FSB   200.41 MHz
Hukommelses Bus   200.41 MHz

CPU cache
L1 Kode Cache   64 KB
L1 Data Cache   64 KB
L2 Cache   512 KB (On-Die, Full-Speed)

Motherboard Egenskaber
Motherboard ID   11/12/2004-nVidia-nForce-A7N8XÄEC-00
Motherboard Navn   Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Chipsæt Egenskaber
Motherboard Chipset   nVIDIA nForce2 Ultra 400
Hukommelses Timing   2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
Command Rate (CR)   1T

SPD hukommelses moduler
DIMM1: Kingston K   512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 MHz) (2.0-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM2: Kingston K   512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 MHz) (2.0-3-3-7 @ 166 MHz)
DIMM3: Kingston K   512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 MHz) (2.0-3-3-7 @ 166 MHz)

BIOS Egenskaber
System BIOS Dato   11/12/04
Video BIOS Dato   03/10/23
Award BIOS Type   Phoenix-Award BIOS v6.00PG
Award BIOS Besked   ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1013
DMI BIOS Version   ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1013

Grafik Processor Egenskaber
DirectX   4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Grafik Kort   ATI Radeon 9600 XT (RV360) (Asus A9600XT)
GPU Kode Navn   RV360 (AGP 8x 1002 / 4152, Rev 00)
GPU Hastighed   500 MHz (original: 500 MHz)
Hukommelses Hastighed   300 MHz (original: 300 MHz)

PSU (strømforsyning)<Be Quiet 520 watt

ekstra
Zalman>>
Fan speed control
Zalman>>
Passiv køling på Grafikort(Blå)
Zalman>>
Reserator 1(vandkøling)CPU
indklusiv XP-sp2-Pro

Jeg har svært hved at skaffe mig af med mine gammle pc'er
men jeg har ikke plads til at have flere stående.
Jeg har spurgt bekendte om hvad de ville give for den,så nu
vil jeg se hvor tæt i kommer på deres tildbud.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-06 13:47

Tjah godt spørgsmål! Hvis jeg skulle købe den højst 1500 kr.!

Der er jo ikke rigtig nogle opgraderingsmuligheder!

Hvis du skulle sælge den til nogle der bare har brug for en rimelig hurtig computer der kan køre winxp godt og ikke stiller de store krav til spil så er du nok oppe i 2500 kr! Du kan jo få noget helt nyt der har bedre specs for omkring 4000. Ganske vist uden monitor men de fleste vil jo ha fladskærm idag!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-03-06 14:16

Hvis du ikke specielt står og har brug for pengene til din Monster-pc, jamen så forær dog dit gamle vidunder til nogen, der ikke har råd..
Du får alligevel aldrig nogensinde noget i nærheden af, hvad den har kostet for dig. Og den bliver jo ikke mere værd "ad åre"..

Jeg plejer selv at give den gamle væk, når den nye flytter ind. Jeg bor så småt, så der kun er plads til én i lejligheden. Så eneste betingelse for at få min computer har været, at JEG bestemte overtagelsesdag, og at den nye ejer selv fjernede den. --Første gang var det naboen, der fik den, -han kørte af sted med "dyret" på rollatoren.
Og anden gang min veninde, som fik en helt ny-formatteret og med xp-professional og Office, -fordi de var så "flinke i Fona" at ondulere DEN computer samtidig med at jeg købte den nye.
Mit sidste vidunder skiller jeg mig nok ikke liige af med de første par dage.. Den er RIGTIG sød..

Tænk dig om, Manse9933... Kender du ikke nogen, som du godt kunne unde en god computer???

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-03-06 14:19

hvad med om du gik en tur omkring www.dba.dk eller andre stilsvarende sider her på netet

Accepteret svar
Fra : plb

Modtaget 500 point
Dato : 05-03-06 14:50

Puha, jeg sys nu det er en ganske god computer at give væk.
jeg ved ikke hvor i andre har de tal fra, men det skulle ikke undre mig hvis du fx på dba kunne få en 3000 eller mere for den. jeg ved i hvert fald at en cpu noget lignede den der sidder i koster 700kr fra ny og bundkortet ca. 350 og rammene er vel os ca. 1 tusse eller der omkring og grafikkortet er da også stadig godt. jeg synes i hvert fald at 3000 ville være lidt at få for den.
Men jeg forstår ikke helt hvorfor du vil have en ny?
Det eneste jeg ville gøre, hvis det er en spille maskine du vil have, var at købe et nyt grafikkort.
og så vente et halvtårstid med opgraderingen, der er sikkert også kommet lidt mere og priserne er faldet på det helt nye hardware.
Men det er bare mig

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-03-06 15:35

Der er nu engang MEGET stor forskel på, hvad en computer er værd og hvad man kan få for den...

Der er ikke mange, der vil betale 3-4000 for en brugt computer uden nogen garanti.....

Folk med pc-forstand har altid brug for noget lidt anderledes og vil hellere sammensætte en selv, -og førstegangskøbere synes, at det er alt for mange penge for en brugt computer, når man kan få en ny til næsten samme pris... De "uforstandige" ser jo ikke forskellen...

Nææh, når man først sidder forelsket foran sit nye vidunder, så er det bare dobbelt rart at lune sig ved tanken om at den anden computer gør en anden person glad på samme tid.

Man behøver jo næppe at give den til vildtfremmede... Har du ikke en gammel mor eller onkel, der kunne få rigtig meget glæde af den, Manse?? Eller den kunne være spillemaskine på et børneværelse??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-06 15:38

næh du har ret meget hen af vejen plb! Det er en god PC, men du kan få utrolig meget computer for 3000 kr idag hvor du ovenikøbet kan opgradere hen af vejen.
F.eks. http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=18908&Type=4&ID=1

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-03-06 15:57

Sæt den til salg på QXL og lad brugerne der byde på "dyret". Der vil du sikkert få det for den, som du inderst inde forventer!

Clou

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-03-06 16:00

Max 2000, hvis du ellers vil være det bekendt...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-06 17:36

Jeg ville ikke købe den, man får nyt for en skilling.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-03-06 00:11

Tja, det er vidst et stykke tid siden jeg sidst tjekkede hvad hardware kostede

Men personligt ville jeg dog vente et par måneder med at købe en ny pc, men hva fa'en så om et par måneder kan man jo sige at der vil kommet noget nyt igen om et par måneder, og så er man jo lige vidt!

mvh PLB

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-03-06 00:12

Jeg tænkte om man måske kunne få at vide hvilken Monster-PC du har tænkt dig at købe??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 04:29

plb >Neden stående er hvad jeg har tænkt mig i skrivende stund,i
øjeblikket køre jeg Athlon64 X2 4200+, 2.2 GHz, Dual(den får min søn når jeg har bygget min nye pc,han har lige fået en-)) på et Asus/nVidia Mobo,ovenstående er min nr 2 pc ud af fire.
Jeg havde tænkt mig at vente til AMD kom ud med deres M2 socket(DDR II) i og omkring tredie kvatal i år(rygte i pc hardware verden),men det er sku svært at vente så længe når man kan bygge en ny NU,men det ender det jo nok med(M2 socket).
Tedd> jeg er blevet tilbudt 1500 kr for Cpu'en alene af en der vil opgraderer sit mobo,
på grund af den ikke er til at opdrive til under 2 kilo.
Men det højeste bud jeg har fået er 4500 (omkring en trediedel af ny pris på komponenter)af en af mine bekendte men han har også prøvet kører skittet,rigtigt
opsat så er den lige så hurtig som den jeg sidder(Athlon64 X2 4200+) ved lige nu,men hurtighed er ikke alt i pc verden,det er mere kompliceret end som så.
Jeg har besluttet mig til at bruge den som test pc og forærer min nuværende test
pc til en trængende(Amd 2800+)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pris: DKK 2.645,00 SHG

Corsair - TwinX 2x1024 MB PC3500 DDR433

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350934
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ASUS-A8N32-SLI/Deluxe, nVidia

Pris: DKK 1.519,00

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310866
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Athlon64 X2 4800+, 2.4 GHz, Dual

Core, 2x1MB Cache,

Pris: DKK 5.049,00

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320951
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chill-Innovation (har lige købt en 400 watt til en af mine andre pc'er)skide
godt dansk produkt,den har lige så gode egenskaber som psu'er i 1000 kroner klassen(amp)kan anbefales vis man f.eks. køre nVIDIA grafik kort og mange usb/ram/hdd'er/nyere motherboards/sli/pci E(CP-520A2 520 Watt)
enheder.

Varenavn: CP-520A2, ATX 2.2, Low Noise 17-19 db, 140mm Fan, RPM Monitor, Sleeve cables, Dual PCI-E Lane, Passive PFC, Temp. Auto Control

Model: CP-520A2

Pris: DKK 685,00

Generelt

Specifikationer

Watt (Max/Peak Load) 520 Watt

Watt (Gennemsnitlig Effekt) 520 Watt

Ampere Styrke

+ 3.3 Volt 35 A (Ampere)

+ 5 Volt 40 A (Ampere)

+ 12 Volt 18 A (Ampere)

+ 12 Volt (12V2 - Ved ATX 2.2) 20 A (Ampere)

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820155
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Producent: Chieftec (Måske coolmaster)

Varenavn: Dragon DA-01B-D-400, Maxitower Workstation, 20/24 pins ATX PSU, Black, 400W

Pris: DKK 899,00

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=810882
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 04:37

Tak for svaret plb.
Du kom tætest på det tilbud jeg har fået.
Jeg har ikke behov for at sælge skittet,jeg ville
bare stikke en finger i jorden for at se hvad brugte
pc komponenter er værd i disse dage,jeg har en masse
skit liggende,fra alle de pc'er jeg har bygget/opgraderet
for venner og bekendte.
Kan i hygge jer alle sammen og tak fordi i kiggede forbi
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 05:01

Jeg glemte lige>
2 stk Asus (kan ændres endnu,jeg er i tænke tank)

Varenavn: EN7800GT/2DHTV/256M, GeForce 7800GT, 256MB GDDR3, Dual DVI, VIVO, HDTV, PCI-Express, Retail

Model: EN7800GT/2DHTV/256M

Forventet på lager den 17-03-2006

PCI Express PCI Express x 16

Pris: DKK 2.409,00

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340980

Ikke fordi jeg spiller ret meget,men det er sporten i
selve system byggerriet der tild taler mig og så vil
jeg prøve at teste SLI(ægte 16x på begge kanaler)
Vis jeg var stor spiller så ville jeg gå efter X7800gtx
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 05:03
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 05:21

Jeg prøvede lige for sjov,den er sat ned i pris ud fra hvad min
bekendete fortalte mig han sagde han kun kunne finde den
til 2200kr,den bedste revision(4stk) socket A cpu,den er blevet
400 hundrede kroner dyere end da jeg købete den for tre år siden fra ny af(aldrig været over 40 grader/vand-K
http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H006930
Sådan en Åer kal mangel og efterspørgelse.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 05:26

Så står der oven i købet> Levering: ukendt. inde på siden,hvor hulen vil han/hun/de skaffe den fra,den fabrikeres ikke mere,,så skal de ud på verden marked og
søge med lys og lygte

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 05:28

verdens markedet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 08:15

Men ville jeg have en seriøs spille maskine p.t så
ville jeg vælge en af disse cpu'er i FX versionerne>>>
Athlon 64 FX
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91011

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102903

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149566

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178639
Eller en af de mindre singel core cpu'er.
Men når alle spil og programmer understøtter multi
treading/fler/mange tråde instruktioner(dual core X2)
så kan FX cpu'erne godt pakke samme,i øjeblikket er
singel core cpu'er bedst i spil,i spil drejer det også
om rå MHZ(singel core)

Så min mening med dual core er fremtid's sikring
f.eks. window Vista er det første OS der er programmeret
som ægte 64 bit styresystem,det nuværende XP-Pro 64 Bit
(kun på engelsk)er et modificeret 32 bit styresystem.
Vista er også programmeret med henblik på dual core,så
nu må alle programører godt se at få fingerne ud og begynde
at programmere multi tread/mange/fler tråds programmer og
det kan i min verden ikke gå stærks nok
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 08:16

Foresten

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-03-06 08:16

r

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-06 14:20

Ja jeg ville osse skrælle den og sælge delene enkeltvis! Selv om det tager længere tid vil man kunne opnå bedre priser en hvis man bare smider hele PC'en ud på et overophedet marked!