/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PDA hjælp til køb
Fra : o.v.n.
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 05-03-06 13:20

I den nærmeste fremtid vil jeg sikkert købe en PDA, krav er: skal kunne gå på internettet, uanset hvor jeg befinder mig, uden at være i nærheden af en telefon eller hotspot, (e-mail og Internet Explorer, ikke nødvendigvis GPS), der skal også være mulighed for at skrive tekst med et ekstra tastatur, altså en mini bærbar, er det for store krav? hvad skal jeg se efter når jeg søger på edbpriser? eksemplet her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161601 opfylder den nnogle af kravene? det er de tekniske udtyk jeg er usikker på.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-03-06 20:36

Hejsa, det du søger hedder en PDA mobil, og den helt strore forskel på dem og alm. pda'er er at i en pda mobil, kan du indsætte et simkort, så den fungerer over GSM nettet ligesom en mobiltelefon, dette betyder også at du kan ringe fra den som du kan fra en alm. mobil telefon.

De kan findes her.

http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&level=AC

Skriv hvis du skal bruge mere hjælp.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-03-06 20:45
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-06 11:31

Hej Simmaster, foreløbig tak for hjælpen, det hjalp gevaldig at gå til Mobilpriser.dk, lige lidt uddybende spørgsmål, nolge modeller hvor der står inbygget GSM mobilmodem, kan jeg så direkte tage kortet ud af mobillos og sætte den i PDAen? gider også forklare hvad det betyder, når der står under netværk, IEEE 802,11b? det står sammen med infrarød og bluetooth, når man som jeg uden den store erfaring, vil vove sig ud i at købe online, så er det med at være rimelig sikker på hvad betegnelser står for, indtil videre er jeg ret varm på denne: http://www.itmagasinet.dk/shop/item.asp?itemid=2389&catid=515

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-06 16:43

Den ser rigtig fin ud den du har kik på der.

GSM betyder at du bare kan tage dit simkort ud af mobillos og sætte det i pda'en. Det er så du kan gå på nettet alle steder fra.

IEEE 802,11b er standarden inden for trådløse netværk, så hvis du er i nærheden af et trådløst netværk som du har adgang til, kan du koble på nettet via det. Det ku for eks. være når du er hjemme, hvis du har trådløst netværk eller i lufthavne, skoler osv. en del steder er begyndt at have trådløst netværk som en service til de folk der kommer der.

mvh. Jacob

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-06 01:36

Tak for svaret Simmaster. Det var lige de oplysniger jeg havde brug for, det bliver en PDA i stedet for en bærbar, nu må jeg så tage mig sammen og få sat trådløs netværk på mit bredbånd, der kommer måske et spørgsmål om netværk til den tid!