/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Pakke en fil
Fra : finvej
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 27-02-06 11:38

Jeg skal have kopieret en fil fra C til en diskette, men da filen er for stor til disketten har jeg problemer.
Jeg har forsøgt med pkzip - men så bliver filen dobbelt så stor.
Det er fra en gammel maskine med Windows 3.11 og der er ingen mus til.
Hvilken kommando kan jeg anvende, så filen kan være på én disk??

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-02-06 12:42

Prøv at læse her
http://www.hjemmesideskolen.dk/net/zip.asp
og her tager man total-commander ned
http://www.ghisler.com/download.htm

Kommentar
Fra : finvej

Dato : 27-02-06 12:57

Fint nok med linket, men filen kan ikke være på en diskette ;-(

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-02-06 13:06

Nej,men med total-commander kan man dele filen ud på flere disketter og så senerer samle den igen.Det kommer jo også andt på hvad og hvor stor filen er

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-02-06 13:22

Du kan bruge dette program til at dele din fil med, i zip mapper.

http://www.7-zip.org/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 13:22

Totalcmd har en 16 bit version så du kan bruge den til at pakke
http://ghisler.fileburst.com/tcmd16/tc16v654.zip
og du kan hente en udpakker de rkan være på en diskette her:
http://ghisler.fileburst.com/addons/minunzip.exe

Pakkeprogrammet kan udpakkes ved hjælp af miniunzip og deles på 2 disketter så det kan sættes ind på 3.11'eren

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-02-06 13:23

Hvis du kan gå på nettet med den, kunne du sende den som mail, til dig selv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 13:30

Citat
7-Zip works in Windows 98/ME/NT/2000/XP

Det duer da ikke hvis det er en fil på en 3.11 der skal pakkes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-06 13:37

Mener at det gamle winzip til win 3.11 kunne splitte filer! http://www.kemmunet.net.mt/win311.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 13:39

Finvej du skriver:
Citat
Hvilken kommando kan jeg anvende, så filen kan være på én disk??

Hvis du ikke har et pakkeprogram på 3.11'eren er der ingen kommandoer der kan gøre det.
PÅ mange 3.11'ere installerede man Norton Commander for at kunne håndtere forskellige ting i DOS og i den var der pakkeprogram, men så vidt jeg husker var der ikke filsplitter.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-02-06 13:39

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-06 14:03

Citat
Hvis du ikke har et pakkeprogram på 3.11'eren er der ingen kommandoer der kan gøre det.
PÅ mange 3.11'ere installerede man Norton Commander for at kunne håndtere forskellige ting i DOS og i den var der pakkeprogram, men så vidt jeg husker var der ikke filsplitter.

Hvis du ser efter mit link er der beskrevet at total-commander kan splitte en fil op

Det er hvad der står fra linket

Er den pakkede fil så stor, at den må strække sig over flere disketter, skal du sætte mærke ved punktet Arkiv fordelt over flere disketter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 15:48

jangchr, er det mig du henvender dig til siden du har sat min kommentar i citat?

Hvis det er behøver du ikke at forklare mig noget om Totalcmd for jeg har anvendt programmet siden det hed WindowsCommander og har haft licens siden 1998

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-02-06 15:56

Citat
jangchr, er det mig du henvender dig til siden du har sat min kommentar i citat?

Hvis det er behøver du ikke at forklare mig noget om Totalcmd for jeg har anvendt programmet siden det hed WindowsCommander og har haft licens siden 1998

Jeg prøver heller ikke at forklare dig noget om Totalcmd,jeg siger hvad der stod i den link jeg havde sat ind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 16:06
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 17:09

Jangchr, forklarer stadig ikke citatet. Laqd det ligge.

Molokyle er da god til at finde link, men hvad med 3.11 kompatibiliteten

Godkendelse af svar
Fra : finvej

Dato : 28-02-06 12:37

Tak for svaret jangchr.
Jeg bøvlede lidt med det, men jeg har fået filen trukket ud.
Tak for hjælpen