/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder & CloneDVD problem
Fra : mikesav
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 24-02-06 12:30

Mit problem denne gang er at mit DVD drev ikke eksistere når jeg installere CloneDVD programmet.
Jeg kan godt se det men den vil ikke vise noget indhold.
Jeg har længe gået uden at forstå hvorfor mit drev ikke virkede, jeg forsøgt at brænde så forsvandt mit drev midt i brændingen, så kørte det fint i en periode igen, for derefter at forsvinde.
Nu har jeg opdateret programmet igen lagt det ind men så røg forbindelsen igen.

Mvh Mikesav

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 24-02-06 13:00

Har du nero du kan prøve at lægge ind

http://www.nero.com/eng/index.html

her kan du hente en demo og se om det er clon det er gal med

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 24-02-06 14:53

Jeg har nero og bruger det ofte men til noget der fylder mere en en DVD normalt kan indeholde er Clon DVD alle tideres til at om forme størrelsen af det jeg vil brænde, og den fungere fint.
de suplere hinanden ganske udemærket, jeg har sågar købt nyt DVD udstyr for at se om det var det der var galt.
Det var først da jeg gav 800 kr hos en forhandler at det hjalp da clon dvd blev afinstaleret, før da troede jeg det var bundkortet det var galt med.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 24-02-06 16:43

http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm

Her er noget der virker den bruger jeg altid jeg brugte før i tide clon men der er mange ting den ikke kan

Zita

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 25-02-06 22:34

Hej.

Jeg bruger slev Nero, DVDshrink og DVDdecrypter, og det er gode programmer, der hver har sin styrke, emn kun, når brænderen er "present".

Jeg tvivler meget på, at dit problem er relateret til software.
Det første, jeg ville gøre er at rense brænderen med en rense CD.

Hjælper det ikke, vil jeg i Enhedshårndtering fjerne brænderen, genstarte og se, om den blev fundet.

Så kommer noget, der relaterer sig til softwaresiden - alligevel.
Først vil ejg køre en scandisk/chkdisk afhængigt af styresystem.
Bliver den fudnet, vil jeg installere eksempelvis Spybot, genstarte i Sikker genstart (hold Ctrl tasten nede, når rammen er optalt) og køre programmet (Altså Spybot), for at fjerne "smuds", der kan tage kontrol.

Hvis den ikke bliver fundet, vil jeg starte med at prøve at lirke med stikket på brænderen og bundkortet for at være sikker på, det sidder, som det skal. Hvis det ikke bedrer situationen (husk at genstarte, hver gang, du laver noget), vil jeg prøve at sætte brænderen på et andet stik eller skifte "ladridsbåndet ud og så se, om det ikke hjælper.
Giver disse muligheder ikke resultat, tjah...så vil jeg nok mene, at en ny bræbnder kan fås for det, en krukke af din kones/kærestes favoritcreme koster.

Held og lykke.
Leif

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 27-02-06 13:51

Hej Leif
Som jeg beskrev tidligere er alle disse ting prøvet af en del af dem sågar hos forhandler.
Når clon ikke er installeret funger brænderen fint sammen med nero, men så snart jeg ligger den på igen forsvinder synligheden af data.
Jeg fik et råd om at installer Alcohol120% og Schrink men da de blev instaleret skete der det samme.
Efter afinstalationen er brænderen klar igen.
Både Alcohol og DVDClon skal genstartes efter installation da der åbenbart skal bruges nogle drivere til dem det skal Nero ikke.
Så det må hænge sammen med det måske? Jeg har også skiftet til ny brænder og det samme gør sig gældende her.