/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp pro contra win xp home.
Fra : geoing
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 22-02-06 12:16

Hej er der nogen der med simple ord kan beskrive forskellem mellem xp pro & xp home.

hvilke fordele er der med at køre xp pro ?

geoing

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-02-06 12:31

Har du brug for udvidet netværk med domæne, eller de mere avancerede funktioner omkring dette, skal du have xp pro. Typisk firma-relateret.

Disse funktioner er fjernet i home udgaven, da det netop hedder "home" hvor man som regel ikke har brug for disse funktioner.

I xp pro har du også en bac-up funktion. " Sikkerhedskopiering". Denne er ikke forudindstalleret på home udgaven, men ligger på CD rommen og kan installeres hvis behov for dette.

Derudover så skulle der ikke være forskel på de to.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 12:33
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-06 12:35
Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-06 15:52

Hejsa
Har selv haft dette spørgsmål oppe engang,prøv at se hvad jeg fik af svar

http://kandu.dk/Spg3275.aspx

Mvh
Brian

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 12-03-06 21:02

Tak for svaret briani.