/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP Pro-Windows XP Home
Fra : Kanduikke
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 03-01-06 18:58

Hvad er den store forskel på Windows XP Pro og Windows XP Home for en "almindelig" bruger...??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-01-06 19:01

XP-Pro har IIS, som ikke findes i Home, ellers er der ikke den store forskel.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-01-06 19:01

IIS bruges, når du vil oprette computer som server.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-06 19:02
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-01-06 19:14

Syntes pro kører bedre, mindre fejl, lidt hurtigere, flere detajler.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-06 19:27

Der er også en forskel omkring fjernskrivebord...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ahjkht

Dato : 03-01-06 21:44

Svaret er sådan set givet af HCMA ovenfor, dog kan Microsofts forklaring godt være lidt svær at overskue - de skal jo prøve at slå på tromme for alle 3 produkter samtidigt.

En anden måde at stille det op kunne være:
Den vigtigste forskel er nok at XP Home maskiner ikke kan logges på et domæne, som de fleste virksomheder anvender på deres netværk. Derfor er virksomheder i almindelighed nødt til at købe XP Pro, som er dyrere, men de betaler jo så ikke moms.
Hvis man kører sit eget LAN/Domæne med PDC (Primary Domain Controller) server osv. derhjemme - så er man vist ikke "almindelig" bruger
Ellers er forskellene egentlig relativt små, og i virkeligheden mest et spørgsmål om at default opsætninger på nogle punkter er forskellige. F.eks. er XP Pro opsætningen default baseret på at sikkerhedsopsætning(er) på maskinen styres via policies på domænet, hvor XP Home er sat op uden, men man kan faktisk godt lægge en policy på en XP Home maskine, lave en high-encryption installation hvis man virkelig vil, etc.

Så summa summarum vil jeg (helt for egen regning) sige: Den vigtigste forskel for en almindelig bruger er nok prisen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-06 22:44

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 21-02-06 17:53

Tak for svaret hcma.