/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Udført med succes??
Fra : hubi
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 21-02-06 13:55

hey jeg bruger dos til at ta backup af mine filer. jeg tænkte på om jeg kunne få den til at vise en status over hvor meget der er kopiret og dato og tid, sådan nogle ting ydermere ville det være super hvis den kunne komme til at skrive udført med succes fx og en "vil du fortsætte eller afbryde" da den starter op med windows og der er ikk altid jeg gider ta backup 10 gasnge på en dag hehe

//jesper

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-06 14:55

Går ud fra du har lavet en bat-fil.

Første spørgsmål er jeg ikke helt klar over, men det kan vel findes ud af. Ellers:

Sidst i filen (evt. før sidste linie hvis den hedde "Win") skriver du blot:
echo Udført med succes
pause

så kommer den selv med (på engelsk)
Press a key to continue

Hvis du så vil have et valg herefter skal der lige lidt flere linier på, men så sig lige til.
Det er nemmere at lave færdig, hvis jeg har din bat-fil.

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 21-02-06 15:11

hey tak for svaret.. jeg ved heller ikk om man kan få dos til at skrive til sidst at den har kopiret x antal megbytes men hvis den kunne ville jeg godt vile hvordan man fik den til det...
og jo har lavet en bat-fil

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 21-02-06 17:06

Tak for svaret myg.