/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Parkeringsskive.
Fra : Kbp123
Vist : 741 gange
125 point
Dato : 16-02-06 15:55

Jeg har stillet spørgsmålet en gang før, men jeg har vist ikke formuleret mig ordentlig.
Det drejer sig om montering af en elektronisk parkeringsskive, på en Mazda 323 eller 636,de er vist
ens hvad dette angår.I dette tilfælde er det en Mazda 323 sedan model 2000,med 1,8 l motor.
Mon ikke der en der ligger inde med erfaring i montering afsådan en.
Jeg tænker mest på montering af de tre ledninger, jeg forestiller mig at det skal være omkring
sikringskassen i venstre side,skal man bruge det der kaldes strømtyve, for at gribe ind i ledningsnettet, eller hvordan?
Der er en ledning der skal stå med strøm på altid, og en med strøm på når tændingen er sat på,
Strømmen må ikke forsvinde under start,fra denne ledning. Og så er der en til stel.
På forhånd tak. Kbp123

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 125 point
Dato : 16-02-06 16:44

Du kan kople dig til sikringsboksen, hvis det er lettere for dig, eller du kan bare måle dig frem til en ledning det er strøm på hele tiden.Det samme er det med ledningen der skal have strøm kun når tendingen er på.Du kan finde en ledning i sikringsboksen, eller et annet sted under instrumentbrættet.På din radio er det antagelig en sådan ledning.Du kan bruge strøm tyv eller lodde eller kabelsko.Måske skulle du få nogle der har forstand på det til at montere den for dig, da jeg ikke tror du har meget erfaring med elektrisk på biler.Men det er let at montere.Jeg plejer at bruge ca.15 minutter på det.Lykke til.
alimak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-02-06 17:40

Hvor kan de købes ?
Hvad koster de ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-06 18:00

Det koster ca. 700,- kr.

Og der følger en brugsanvisning med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-06 18:04

Det er dette "ur" , der er tale om

http://pwatch.eugroup.dk/

men det kan købes billigere andre steder.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 16-02-06 20:31

Som mekaniker får jeg gåsehud over det hele, når jeg hører ordet "STRØMTYVE"
De skal bruges med omtanke, og ikk til alt. Har desværre set for mange hjemmegjorte løsninger.
Jeg har en afisoleringstang, der kan afisolere inde på ledningen, uden at kappe den.
På det lille stykke afisolerede ledning, kan man lodde. Og skal man afmontere p-skiven en dag, kan man lodde den af og bruge isoleretape eller krympfix på "såret"
De 3 ledninger du skal bruge kaldes:
Klemme 31 = Stel
Klemme 30 = + Konstant Plus
Klemme 15 = Tændingsstyret Plus

Ellers vil jeg tilslutte mig alimak, men hensyn til at betalee dig fra opgaven.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-02-06 23:04

Som elektriker får jeg også ståpels over det hele, når jeg hører ordet "STRØMTYVE"
Det var godt nok en pebret pris.
Tjaa….. Det er nok godkendelser og deslige der koster.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 120106024907

Dato : 18-02-06 11:54

Citat
Indsæt din tekst her
Fra Inge. Det koster godt 100 kr at få den momteret på autoiseret værksted så er alle dine problemer løst. Hej.

Kommentar
Fra : Kbp123

Dato : 18-02-06 13:16

Alle de gode råd med at køre til værksted, og få tingene ordenet,kan alle sagtens selv finde ud af,
og det gælder jo alle problemer, her i kandu, Men så mister man jo oplevelsen ved selv, at ordene det.
Det med 100 kronerseddelen på et autoriseret værksted holder slet ikke.
hilsen kbp123

Godkendelse af svar
Fra : Kbp123

Dato : 20-02-06 16:49

Tak for svaret alimak.