/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd skiver i almindelige drev
Fra : shallowbay
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 08-02-06 20:00

min ven har lige brændt en 3 gb fil ned på en dvd cd til mig, men den kan ikke læses i mine drev. Jeg har en almindelig plextor brænder og et dvd drev. Jeg skulle nu mene at man ikke behøver en dvd brænder for at læse de store skiver, et dvd drev burde kunne læse dvd'er.

Jeg har prøvet at ligge en almindelig tom dvd skive i og det er det samme. Den finder ikke noget i drevet, men jeg kan godt afspille købte dvd'er.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-06 20:03

Typen skal passe til dit drev, måske læser dit drev kun DVD+R eller omvendt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-02-06 21:40

Hvis han ikke har brændt i et standardformat, og lukket skiven, kan man ikke læse filerne på en vilkårlig anden computer.
Er du sikker på at din ven har helt styr på hvad han har gjort.

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 09-02-06 14:33

jeg går ud fra han har brændt den på samme måde som han plejer... jeg var der ikke da han gjorde det. Han har før brændt cder til mig masser af gange, hver gang som en datadisk og det har virket.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-02-06 14:56

Der er stor forskel på CDèr og DVDèr, da DVDèr findes i to formater DVD-R og DVD+R

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 09-02-06 17:57

okay? der står DVD+R på den her.. kan de så kun køre i dvd brændere?

Accepteret svar
Fra : bog

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-06 19:27

Nej dvd+r/rw kan os læses i et dvddrev der understøtter +r/rw skiver

Når dit drev ikke kan læse skiven så tyder det at det ikke understøtter dvd+ skiver
En mulighed er os du kan få det på en -skive de er mere læs bare end + skiver

En muligehd er os at købe et dvddrev som læser +og- skiver men se dig for det er nemlig ikke alle som kan læse begge typer
En dvdbrænder læser/skiver på begge tyber

Godkendelse af svar
Fra : shallowbay

Dato : 06-03-06 18:03

Jeg har købt en LiteOn dvd brænder, og den køre bare. Kan åbne og lukke og det hele...